Aldi PC
Fra : ArJo

Dato : 05-04-02 16:21

Hej
Kan se at Aldi har en PC'er til salg fra næste uge. I mine øjne ser
konfig kontra pris da ganske hæderlig ud, sammenlignet med andre
færdigsamlede systemer. Eller hva' mener I???

http://aldi.dk/OFFER_DK/home.htm

Og den der HP 916C...hva' er det for en fætter??? Ka' ik' finde noget om
den på HP's web side.
ArJo

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-02 17:42

"ArJo" <not@2.know> skrev i en meddelelse
> Hej
> Kan se at Aldi har en PC'er til salg fra næste uge. I mine øjne ser
> konfig kontra pris da ganske hæderlig ud, sammenlignet med andre
> færdigsamlede systemer. Eller hva' mener I???

Hvornår har ALDIs pc'ere været andet end suveræne til prisen?
De laver nogle forbandede gode tilbud.

/Chr

Fra : Villy Jensen

Dato : 05-04-02 17:56

> Hvornår har ALDIs pc'ere været andet end suveræne til prisen?
> De laver nogle forbandede gode tilbud.

Er der nogen der har erfaringer med service og support
(kapacitet/forstand/vilje) ved hardware problemer med denne
leverandør?
Bortfalder garanti hvis man tager låget af?
Hvor længe er rerarationstid ved gantirep.?

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : [9640]Ted

Dato : 05-04-02 19:00

Jeg har ladet mig fortælle at den skal sendes til Tyskland for at blive
lavet ! Men det er kun noget jeg har hørt fra en forhandler af Medion !!!

Torben

Fra : [2850] Brian Bilenbe~

Dato : 05-04-02 19:37

> Jeg har ladet mig fortælle at den skal sendes til Tyskland for at blive
> lavet ! Men det er kun noget jeg har hørt fra en forhandler af Medion !!!

Det er ikke korrekt. De bliver repareret i Skovlunde.

Mvh. Brian

Fra : testpersonen

Dato : 05-04-02 18:51

"ArJo" <not@2.know> wrote in message
> Hej
> Kan se at Aldi har en PC'er til salg fra næste uge. I mine øjne ser
> konfig kontra pris da ganske hæderlig ud, sammenlignet med andre
> færdigsamlede systemer. Eller hva' mener I???

Ved vi hva bundkort det er og om det er ORDENLIG ram ? der står godt nok
sdram men det får mig til og tænke på pc133 ram... samt det gf4 64mb ? lyder
for mig som om det er den helt skrabet model :(

Testpersonen

Fra : [2850] Brian Bilenbe~

Dato : 05-04-02 19:43

> [...]
lyder
> for mig som om det er den helt skrabet model :(

SDRAM har jo heller aldrig været det fedeste til en P4. Den performer
væsentligt bedere med RDRAM.

Mvh. Brian

Fra : Erik G Christensen

Dato : 05-04-02 20:03

testpersonen wrote:

> [...]
> sdram men det får mig til og tænke på pc133 ram... samt det gf4 64mb ? lyder
> for mig som om det er den helt skrabet model :(

Du har vist misforstået conceptet, en god PC til en god pris,
og hvor mange tror du tænker på andet ?

Og svjv er service normal for brancen, så hvorfor betale mere
for en special PC, du brokker dig over bagefter, alt koster.

--
Regards Erik G. Christensen
Ikke ansvarlig for en ski'

Fra : Martin S.

Dato : 05-04-02 21:49

"Erik G Christensen" <egc@FJERNpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

lyder

> Du har vist misforstået conceptet, en god PC til en god pris,
> og hvor mange tror du tænker på andet ?

Prisen er da ikke speciel god. Det svarer stort set til hvad du kan samle
den for selv.
Og hvem pokker vil have en P4 ???
Igen viser det bare at man ikke skal købe pc i Aldi, Merlin osv. De aner
ikke hvad de snakker om.
SDRAM til P4. Gad vide om det bundkort der er i overhovedet understøtter
DDRRAM, samt om harddisken kører 5400 rpm eller 7200 ...
Der er simpelthen for mange usikkerhedsmomenter og mangel på kvalitet.
Ellers var al hardwaren jo navngivet hvis der var tale om IBM, osv. osv.

Martin

Fra : Erik G Christensen

Dato : 05-04-02 22:08

"Martin S." wrote:

> [...]
> Der er simpelthen for mange usikkerhedsmomenter og mangel på kvalitet.
> Ellers var al hardwaren jo navngivet hvis der var tale om IBM, osv. osv.

Fjern selv >>

--
Regards Erik G. Christensen
Ikke ansvarlig for en ski'

Fra : ingeborg jacobsen

Dato : 07-04-02 00:28

"> SDRAM til P4. Gad vide om det bundkort der er i overhovedet understøtter
> DDRRAM, samt om harddisken kører 5400 rpm eller 7200 ...

fra PC-Welts hjemmeside:
"Positiv ist auch die Festplatte von Seagate zu sehen. Mit 80 Gigabyte
bietet sie viel Platz

und ist zudem 7.200 U/Min schnell. Die Zugriffszeit liegt bei 8.2
Millisekunden."

god hotline (hvis det skulle behøves

"Aldi wird auf den PC 24 Monate Garantie mit "Vor-Ort-Service" geben.

Dazu gehört auch eine Service-Hotline, die 365 Tage im Jahr erreichbar ist."

Hvis man ikke lige kan finde ud af at samle sin egen computer, så er det et
godt tilbud.

Hvorfor jeg pludseligt har dobbeltlinieafstand aner jeg heller ikke

Hilsen,

Ingeborg

Fra : Bjarne Hansen

Dato : 07-04-02 09:02

Tilføjelse.

Log på Aldi`s tyske hjemmeside hvor den tilsvarende PC (bortset fra sproget)
sælges samme dato.Her får du - i modsætning til deres danske do.- en
udførlig teknisk beskrivelse om produktet.

Bjarne

Fra : Henning

Dato : 05-04-02 21:36

On Fri, 5 Apr 2002 19:50:45 +0200, "testpersonen"
<testpersonen@get2net.dk> wrote:

> [...]
>sdram men det får mig til og tænke på pc133 ram... samt det gf4 64mb ? lyder
>for mig som om det er den helt skrabet model :(

TechSpec på den tyske side - http://www.aldi-essen.de/OFFER_D/home.htm
Der står kun om MB; Motherboard mit 3 PCI Steckplätzen - ikke
fabrikat. Tidligere har de brugt Asus.
Om rammen; SIEMENS® 256 MB PC 2100 DDR SDRAM
Grafikkort; nVIDIA graphics Geforce4 MX 460 Grafikkarte
• 64 MB DDR SDRAM AGP 4x (Doppelte Daten Rate)
• mit TV OUT & Video IN
• Bessere Bildqualität durch Anti-Aliasing.
• Verbesserte Kantenglättung! (Keine Treppenbildung)

(Husk nu på at prisen er i Euro, IKKE DM, ellers var det rigtig
billigt...)

Alt i alt en fornuftig maskine - du kan måske samle det billigere ved
at krejle dig frem på edbpriser, men læg mærke til, at der er for
~2.000 kr. software MED LICENS (hvad det så end betyder

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : [2850] Brian Bilenbe~

Dato : 05-04-02 19:39

> Og den der HP 916C...hva' er det for en fætter??? Ka' ik' finde noget om
> den på HP's web side.

Den svarer vist til en HP920'er så vidt jeg kan se.

Mvh. Brian

Fra : [3320] Jacob

Dato : 05-04-02 23:47

Jeg er personligt mere int. i at høre, om nogle har erfaringer med
Medion-skærme, da den 19" til 2K da lyder som et kup... men er det noget bæ?

Jacob

Fra : Ole Axelsen

Dato : 06-04-02 10:13

"[3320] Jacob" <jacob-x@dk2net.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er personligt mere int. i at høre, om nogle har erfaringer med
> Medion-skærme, da den 19" til 2K da lyder som et kup... men er det noget
bæ?

Jeg har set både den 17" og den 19" de har. Ingen af dem er særligt gode,
men især 19" er noget værre bras, billedet er meget grynet. Brug hellere de
2000 kr på en lidt bedre 17". Jeg kører fx selv med en 17" IBM trinitron, og
er meget bedre tilfreds med den, end med den 19" Belinea jeg havde før. Den
skulle ellers forestille, at være en professionel monitor, men levede
bestemt ikke op til det.

Hilsen Ole Axelsen, Stenstrup, Sydfyn.

Fra : ingeborg jacobsen

Dato : 07-04-02 00:02

> [...]
> Jeg er personligt mere int. i at høre, om nogle har erfaringer med
> Medion-skærme, da den 19" til 2K da lyder som et kup... men er det noget

Min søn har en medion 19" og vi synes at det er en god skærm - men jeg har
jo ikke set et utal af skærme.
Jeg har en samsung syncmaster19" og jeg kan ikke se den store forskel.
Hilsen,
ingeborg