Ekstra HDD Controller
Fra : Claus Nielsen

Dato : 05-04-02 16:00

Hej NG,

Jeg går lidt og overvejer hvad jeg skal... Jeg har en computer der kun
understøtter 4 IDE drev. Er det muligt at sætte nedenstenståede i så jeg kan
have op til 8 diske i på samme tid?

(ligenu har jeg 3 hdd + 1 cd-rom drev)

Kan man købe nedenstående og få det til at virke?

Promise Ultra133 TX2 Bulk PCI 549 kr.
Maxtor DiamondMax Plus D740X 80GB Fluid

Hilsen
Claus

Fra : Christian Catu

Dato : 05-04-02 19:36

"Claus Nielsen" <clausn@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> have op til 8 diske i på samme tid?
>
> (ligenu har jeg 3 hdd + 1 cd-rom drev)
>
> Kan man købe nedenstående og få det til at virke?

Hvis du har et ledigt pci slot, så er det lige hvad du kan :)

Fra : Claus Nielsen

Dato : 06-04-02 12:18

Hej,

Jeg tænkte mere på om den kunne konflikte med BIOS?

Jeg kunne nok regne ud at hvsi jeg ville sætte et PCI, kunne jeg også have
et ledigt slot :)

Hilsen
Claus

Fra : ingeborg jacobsen

Dato : 06-04-02 23:33

> Kan man købe nedenstående og få det til at virke?
>
> Promise Ultra133 TX2 Bulk PCI 549 kr.
> Maxtor DiamondMax Plus D740X 80GB Fluid

jeg kører med 2 hdd på ide 1 og brænder+dvd drev (2 enh.) på ide 2
og en enkelt hd på en promise 100 tx2 (pci) og det fungerer upåklageligt.
mit bundkort er en tyan tiger MP med en phoenix bios.
hilsen,
ingeborg