Eicon diva og ppp igen, igen...
Fra : Dennis Thomsen

Dato : 31-01-01 21:27

Hejsa

Jeg har aldrig haft problemer med at komme på nettet før med mit eicon diva,
men efter at have opgraderet min slack71 til kde2 og seneste kerne er det
gået helt galt - mit gamle awe32 måtte kaseres og erstattes af et awe64
istedet, da der åbenbart var et pnp problem med det gamle - nå, men det var
til at overleve. Det værste er nu, at jeg ikke længere kan komme på
internettet. Jeg har ellers tidligere haft store problemer med kppp/ppp, der
dog kunne løses med lidt finpudsning, men ligenu er jeg altså ved at give
op.
Alle parametre burde være korrekt sat og jeg har desuden prøvet 117
tænkelige kombinationer. Divaen kobler fint op og laver connect. Pap
authenticater korrekt, men så bliver den smidt af med det samme. Kppp siger
fejl 16 (modem hangup), og ppp laver følgende...

Serial connection established.
Using interface ppp0
Connect: ppp0 <--> /dev/ttyS0
Peer is not authorized to use remote address 195.249.8.98
Connection terminated.
Connect time 0.1 minutes.
Sent 182 bytes, receiv..........

Jeg har mere eller mindre været igennem samtlige ting om diva og (k)ppp på
sslug.dk og hvad yahoo nu ellers kunne opstøve - men uden held.

Er der nogen der har et godt råd, inden jeg bliver nød til at flytte et sted
hen, hvor jeg kan få en adsl router :)

Med venlig hilsen

Dennis Thomsen

--
Webhotel med php, mysql mv? Gratis oprettelse inkl. dk-domæne?
http://www.esoft.dk/

Fra : Allan Olesen

Dato : 31-01-01 23:10

"Dennis Thomsen" <viol8r@technologist.com> wrote:

>Peer is not authorized to use remote address 195.249.8.98

Du får tildelt local og remote ip af din ISP. Din maskine insisterer
på en bestemt remote ip, som afviger fra den tildelte - sandsynligvis
fordi du i din konfiguration har speciferet den.

Løsning 1:
Put 'ipcp-accept-remote' i filen /etc/ppp/options.

Løsning 2:
Lad være med selv at specificere remote ip - men så afskærer du dig
samtidig fra at bruge dial on demand.

--
Allan Olesen, Lunderskov

"UNIX er overflødigt." - Lars P. Fischer

Fra : Ole Hansen

Dato : 01-02-01 00:36

"Dennis Thomsen" <viol8r@technologist.com> writes:

> Peer is not authorized to use remote address 195.249.8.98

Hmm.. Det kunne være, du skal skrive dit brugernavn og password ind i
/etc/ppp/pap-secrets (hvis den da hedder det på slackware...)
f.eks. som sådan her:
brugernavn * kodeord

--
Ole Hansen

Fra : Dennis Thomsen

Dato : 01-02-01 19:37

"Ole Hansen" <moped@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hmm.. Det kunne være, du skal skrive dit brugernavn og password ind i
> /etc/ppp/pap-secrets (hvis den da hedder det på slackware...)

Jeg skrev da ellers lige, at den pap authenticatede korrekt? Anyways, Allan
Olesen var den der havde mest ret :) Hader når man stirrer sig blind på et
problem.

/Dennis