Hvordan laver jeg et javascript der...?
Fra : kledal

Dato : 05-04-02 09:33

hvordan laver jeg et Javascript der automatisk bytter "Enter" ud
med <br> ??
Problemet er at jeg har et tekstfelt der bliver fyldt ud, og
derefter sendt til en Database, men inden det bliver sendt skal
alle de gange der er blevet trykket "Enter" byttes ud med <br>
(altså bare et break!)
Jeg håber jeg forklarer mig ordenligt og at i kan forstå det.

Mvh Kristian

--
KONKURRENCE PÅ HTML.dk:
fortæl hvordan din drømmeeditor ser ud

Fra : jopa

Dato : 05-04-02 09:58

"kledal" skrev bla.
> hvordan laver jeg et Javascript der automatisk bytter "Enter" ud
> med <br> ??

Spørg i denne gruppe : news:dk.edb.internet.webdesign.clientside

--
jopa
www.jp-web.dk

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 05-04-02 10:26

Hvis du bruger asp er der en funktion der gør det for dig indbygget der.
Spørg i den gruppe hvis det er det du benytter

--

Mvh / Regards

-=< Christian >=-
ICQ: 25308942

Fra : Jonas Astrup - HTML.~

Dato : 06-04-02 20:15

kledal wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Problemet er at jeg har et tekstfelt der bliver fyldt ud, og
> derefter sendt til en Database, men inden det bliver sendt skal
> alle de gange der er blevet trykket "Enter" byttes ud med <br>

Jeg vil anbefale dig først at skifte linieskiftene ud med <br>
når du henter teksten fra databasen. Ellers kan det godt blive
lidt rodet med alle de HTML koder i teksten hvis den senere skal
kunne hentes frem i et tekstfelt og ændres af brugeren.

Her er en forklaring på hvordan du gør:
http://www.html.dk/faq/00040/

Mvh
Jonas