Tv-kort
Fra : Øistein wind

Dato : 05-04-02 08:29

Hejsa.
er det muligt at få et tv-kort, hvor man kan slutte fjernsynet til, så man
kan se film på fjernsynet? hvis man altså har filmene på hdd, eller på dvd?
og er der nogen der har nogen forslag eller erfaringer med nogle bestemte
kort?

Med venlig hilsenØistein

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 05-04-02 08:53

"Øistein wind" <windw@mail.danbbs.dk> skrev

> [...]
dvd?
> og er der nogen der har nogen forslag eller erfaringer med nogle

Ikke mig bekendt. Du skal have et grafikkort med tv-ud.

mvh
Peter

Fra : Henning

Dato : 05-04-02 10:41

On Fri, 5 Apr 2002 09:53:24 +0200, "Chuke Mimergolf"
<spam@nej.for.pokker> wrote:

>"Øistein wind" <windw@mail.danbbs.dk> skrev

>man
>dvd?
>bestemte
>
>Ikke mig bekendt. Du skal have et grafikkort med tv-ud.

Ikke rigtigt - mit gamle Hauppage klarer opgaven uden problemer.

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 05-04-02 14:10

"Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke rigtigt - mit gamle Hauppage klarer opgaven uden problemer.

Også DivX ?!

mvh
Peter

Fra : Rhythm

Dato : 06-04-02 06:56

"Chuke Mimergolf" <spam@nej.for.pokker> skrev i en meddelelse

> Også DivX ?!
>
> mvh
> Peter

Også DivX Tv-Out er bare at du sender signalet ud af computeren via et
"signal ud"
stik på enten skærmkortet eller i dette tilfælde et tv kort som eftersøges.
På den måde kan du også indspille det på din video.

Mvh
Rhythm

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 06-04-02 10:34

"Rhythm" <hjemstedet@SLETyahoo.dk> skrev

> [...]
eftersøges.
> På den måde kan du også indspille det på din video.

Jeg ved godt hvad TV-out er, men jeg har svært ved at se at Hauppauge
producerer TV-kort med TV-Out.
http://www.hauppauge.co.uk/html/analogue.htm

mvh
Peter

Fra : Rhythm

Dato : 06-04-02 10:41

> [...]
> et
> eftersøges.
>
> Jeg ved godt hvad TV-out er, men jeg har svært ved at se at Hauppauge

Nååå på den måde

Mvh
Rhythm

Fra : John Hinge

Dato : 05-04-02 11:20

On 05 apr 2002 Chuke Mimergolf was heard to say:

> "Øistein wind" <windw@mail.danbbs.dk> skrev

> man
> dvd?
> bestemte
>
> Ikke mig bekendt. Du skal have et grafikkort med tv-ud.

Tjaa, Mit Hollywood+ klarer da den opgave fint.
Jeg putter en film i mit DVD-Rom drev, og får den fint
over på mit fjernsyns svhs indgang.
Der er også en composite udgang i stikket på Kortet, men
hvorfor bruge den når fjernkassen understøtter svhs.
Man kan også finde programmer på nettet som får almindelige
avi, divx og den slags over på hollywoodkortet, altså
sådan at man kan se dem på sin fjernkasse :)

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"Buffy I love you...... Oh God No!" Spike, Buffy tVs

Fra : Martin S.

Dato : 05-04-02 13:39

"Øistein wind" <windw@mail.danbbs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
dvd?
> og er der nogen der har nogen forslag eller erfaringer med nogle bestemte

Der er flere hauppauge kort som kan løse problemet.
Nu kommer det lige an på hvilket grafikkort du har i forvejen og om du vil
skifte det ud, eller bare supplere med et ekstra...
Vedr. sidstnævnte kan grafikkort med TV Out løse problemet fortrinligt. Og
flere har også S-VHS out udover Composite. For ca. 600 kr. kan du få et
geforce2 grafikkort med tvout..
Martin

Fra : Øistein wind

Dato : 05-04-02 19:44

jeg har i forvejen et Daytona Gforce 2gti 64mb, men der er ingen tv-out. Så
du foreslår altså at jeg køber et grafikkort til, med tvout?
Er kvalitieten så også i orden, når man bruger tvout udgangen, eller er det
meget dårlige end almindelig fjernsyn?
Hilsen Øistein

Fra : Martin S.

Dato : 05-04-02 21:20

> [...]

> du foreslår altså at jeg køber et grafikkort til, med tvout?
> Er kvalitieten så også i orden, når man bruger tvout udgangen, eller er

Det er helt på højde med alm. fjernsyn. Superknivskarpt hvis du bruger SVHS.
Du vil opleve at f.eks. windows - skrivebord og ikoner er lidt utydelige,
men når du kører en film så er der reelt ingen forskel.
Alle mine venner som har Tvout og jeg er fint tilfredse. Kan kun
anbefales...

Mvh.
Martin