Læs klientens ip adresse
Fra : BB

Dato : 05-04-02 06:29

Hejsa
Findes der et javascript der kan udføre ovenstående?

Mvh. BB

Fra : Carsten Nielsen

Dato : 05-04-02 09:49

BB wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> Hejsa
> Findes der et javascript der kan udføre ovenstående?

Se http://javascript.internet.com/user-details/ip-address.html

/Carsten

--
KONKURRENCE PÅ HTML.dk:
fortæl hvordan din drømmeeditor ser ud

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 05-04-02 21:31

Carsten Nielsen wrote in news:a8jodh$mf8$1@sunsite.dk:

> Se http://javascript.internet.com/user-details/ip-address.html

Vil du ikke forklare, hvordan det lige er at javascript henter IP-adressen
ved dette script ? Så vidt jeg kan se, så hentes den vha SSI og et eller
andet Perl eller php-script ... og vises blot ved en alert() i javascript.

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Jørn Andersen

Dato : 06-04-02 01:25

On Fri, 5 Apr 2002 20:30:33 +0000 (UTC), Jesper Stocholm
<spam200204@stocholm.dk> wrote:

>Vil du ikke forklare, hvordan det lige er at javascript henter IP-adressen
>ved dette script?

Ja, du har vel ret i, at det er "SSI environment variable" (som
html.dk så smukt kalder dem: <URL:
http://html.dk/tutorials/ssi/lektion5.asp>), der henter IP-adressen.

Men bliver det ikke let lidt for pedantisk - det er dog i dette
tilfælde i kraft af JavaScript, at man bliver i stand til at
manipulere med denne oplysning :)

>Så vidt jeg kan se, så hentes den vha SSI og et eller
>andet Perl eller php-script ... og vises blot ved en alert() i javascript.

Og en window.defaultStatus - og en <title>, som dog kræver, at man
ikke har en anden i forvejen ...

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 06-04-02 01:51

Jørn Andersen wrote in news:2dfsauoeu54lef0jhv2me3e8pe2tp7ke42@4ax.com:

> Ja, du har vel ret i, at det er "SSI environment variable" (som
> html.dk så smukt kalder dem:
> Men bliver det ikke let lidt for pedantisk

det synes jeg faktisk ikke. Når der spørges om hvordan man får javascript
til at vise IP-adressen, så forventer jeg da noget, der anvender
javascripts DOM ... og ikke en SSI-klonet hybrid. Mit udbrud skyldes
måske også, at jeg selv har behov for sådan en funktion - men der findes
tilsyneladende ikke en standard-metode til at gøre det. I det aktuelle
tilfælde kan jeg namilg ikke gøre brug af hverken SSI,ASP eller lignende.

> - det er dog i dette
> tilfælde i kraft af JavaScript, at man bliver i stand til at
> manipulere med denne oplysning :)

tja ... men man kunne så også i html-gruppen stille et lignende spørgsmål
som:

Kan man i html vise en brugers IP-adresse ?

Og jeg kunne så svare:

Ja, du gør bare således:

Fx vil jeg mene, at det er forkert - eller i bedste fald mangelfuld hjælp
- da ovenstående kræver ASP - ganske som det første bud på et svar
krævede SSI (eller hvad det nu var).

jaja ... :)