MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Reaktivering af Skærm i Kontrolpanel
Fra : Keld Bach Christense~

Dato : 05-04-02 05:50

Jeg kører Windows 98 - SE

Jeg prøver at ændre skærmen med enten højreklik på skrivebord eller ved
klik på Skærm i Denne computer -> Kontrolpanel, men får kun følgende
dialogbox:

Systemadministratoren har deaktiveret Skærm i Kontrolpanel

Hvordan aktiverer jeg Skærmindstillinger?

Mvh. Keld

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 04-04-02 20:22

"Keld Bach Christensen" <k.b.christensen@e-mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dialogbox:
>
> Systemadministratoren har deaktiveret Skærm i Kontrolpanel
>
> Hvordan aktiverer jeg Skærmindstillinger?

Først stiller du uret på computeren, dernæst kontakter du
systemadministratoren.

Vh
Peter

Fra : Madsen

Dato : 04-04-02 21:34

Peter Hindsgaul skrev:

> Først stiller du uret på computeren

Eller rettere tidszonen.
Date: Thu, 04 Apr 2002 20:49:52 -0800

Der skal stå +0200

Madsen.

Fra : Keld Bach Christense~

Dato : 06-04-02 03:57

Meget morsomt.

Er der ikke nogen der kan svare seriøst på spørgsmålet?

Det er en privat hjemmecomputer uden netværk. Der er ingen
systemadministrator.

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 05-04-02 18:01

> Det er en privat hjemmecomputer uden netværk. Der er ingen
> systemadministrator.

Det var jo lidt svært at se.

Har der været installeret NixPille eller lignende på maskinen?

Vh
Peter

Fra : Keld Bach Christense~

Dato : 08-04-02 02:48

Peter Hindsgaul wrote:

> [...]
>
> Det var jo lidt svært at se.
>
> Har der været installeret NixPille eller lignende på maskinen?

Nej,

men... Ved nærmere eftertanke, så har jeg har haft installeret et
program, der hedder "Tweaking Toolbox for Windows" på prøve i de
sædvanlige 30 dage. Jeg har brugt programmet til at fjerne den lille
firkant på ikonerne på skrivebordet. Kan det være det?

Omkring tidszonen: Den er korrekt i Kontrolpanel, men slår ikke igennem
i news/mailprogrammet.

Fra : Mic. Nielsen

Dato : 07-04-02 21:17

Tjek lige dit ur !!

Fra : Madsen

Dato : 05-04-02 18:16

Keld Bach Christensen skrev:

> Meget morsomt.

Det havde nu ikke noget med morsomhed at gøre.
Jeg mener faktisk seriøst at du bør indstille din tidszone korrekt.
Din pc tror den befinder sig i USA og derfor passer tidspunktet for
dit indlæg ikke når det havner i gruppen.

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 05-04-02 18:48

Fri, 05 Apr 2002 19:15:37 +0200, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

>Din pc tror den befinder sig i USA

Det gør den måske også ...

pl

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-04-02 21:18

Fri, 05 Apr 2002 19:47:31 +0200, skrev Peter Loumann
<pelo@mail1.stofanet.dk>:

>Det gør den måske også ...

Nej, for så ville tiden passe, hvis uret går korrekt.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Allan Jul Woer

Dato : 05-04-02 18:37

On Thu, 04 Apr 2002 20:49:52 -0800, Keld Bach Christensen
<k.b.christensen@e-mail.dk> wrote:

>Systemadministratoren har deaktiveret Skærm i Kontrolpanel

Kan du køre regedit ?

Hvis du kan så kig i

HKKU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies

eller

HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies

Der er nogle nøgler der fjerner muligheder for forskellige
administrative opgaver. Ret dem til 0 i stedet for 1 eller fjern dem.

Kan du ikke køre regedit, så må du vende tilbage.....

Allan Jul Woer
Bækvej 13, Farre
7323 Give
Mailto:awoer@get2net.dk
http://hjem.get2net.dk/awoer

Fra : Allan Jul Woer

Dato : 05-04-02 18:43

On Fri, 05 Apr 2002 19:37:27 +0200, Allan Jul Woer <awoer@get2net.dk>
wrote:

Rettelse
HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies
^^^^