datalogiprojekt ?
Fra : merlin

Dato : 04-04-02 19:31

Hej,

Jeg sidder og skal lave et datalogiprojekt fordi jeg har datalogi som
valgfag på gymnasiet.
Er der nogen af jer der har nogle gode idéer til hvad jeg kan lave?
Det største problem er nemlig at finde på noget at kode og ikke at kode det

Mvh
Thomas

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 05-04-02 19:53

Lav et system, som simulerer to køsystemer: Dels (1) det klassiske, som
kendes fra de fleste supermarkeder og dels (2) det med fælles kø, hvor
man trækker et nummer og venter på, at det bliver råbt op. Antag, at der
altid spildes mere tid mellem ekspeditionerne i system (2) end i system
(1). Lav nogle antagelser omkring fordelingen af ankomster og
ekspeditionstider, valg af kø i system (1) m.m.

Hvad er den gennemsnitlige ventetid i de 2 systemer?

Find selv på flere relevante mål for kvaliteten af køsystemet, som kan
være interessante. Afprøv evt. også andre effekter, som man kan genfinde
i den virkelige verden, såsom risiko for afvisning, hvis køen har en
maksimal længde, kunder, der forlader køen efter en vis ventetid m.m.

Tilføj evt. noget grafisk præsentation, men det er ikke det centrale i
opgaven.

Håber det er inspiration og udfordring nok.

Hilsen
Uffe

Fra : merlin

Dato : 05-04-02 22:58

[snip]

> Håber det er inspiration og udfordring nok.

Jo helt sikkert! Tak for det

Fra : merlin

Dato : 06-04-02 01:53

Vil dog lige sige at jeg dog stadig er interesseret i flere forslag, da jeg
med sikkerhed kommer til at lave flere projekter

Fra : Monie Jacobsen

Dato : 04-07-02 16:13

Hej Thomas.
Jeg er ved at lave et vindmølleprogram. Det skal beregne vingelænge NACA -
vingeprofiler som så skal deles ud i 20 enheder, de tegnes i et
størrelseforhold, der gør at man kan igang med, at fremstille et sæt vinger!
Er gået igang med at programmer programmet i Delphi ver. 6. Har mange
ideer, er du interesseret, så kan jeg sende dig noget mere matriale? Og
sende det programmet der arbejdes på?

Med venlig hilsen
Monie Jacobsen

E-mail: monie@tdcadsl.dk