Suk-suk
Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 04-04-02 17:14

Det jødiske samfund i Frankrig blev igen udsat for brandattentater - denne
gang gik det ud over en synagoge og skolebusser

I Paris-forstaden Aubervilles blev to busser, der tilhører en jødisk skole,
natten til torsdag fundet udbrændt på en parkeringsplads.

De to hændelser er de seneste i en række angreb mod Frankrigs jødiske
samfund i kølvandet på den seneste tids optrapning af konflikten i
Mellemøsten.

~~~~~~~~

Er der nogen beretning om at Israelitterne skulle have lavet lignende
gængældelse uden for Palæstina????

--
Erik L

"En Økumenisk stridsmand opdigter
et nyt evangelium til hver menighed"

Fra : Cyril Malka

Dato : 04-04-02 19:03

"Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> skrev i

> [...]
> De to hændelser er de seneste i en række angreb mod Frankrigs jødiske
> samfund i kølvandet på den seneste tids optrapning af konflikten i

Der er mindst en attentat om dagen i øjeblikket.

I nat var det en jødisk skolebus der blev brændt.

Modige folk... som sædvanligt

--
Venligst

Cyril Malka

et-sect-era nr. 10 - Tema: Multi Level Marketing - Det, Amway og Herbalife
ikke fortæller.

http://www.etsectera.com - Aktualitetsbladet om sekternes verden

http://www.malka.dk -=- http://www.malka.info

Fra : - Nothing Is True - ~

Dato : 04-04-02 19:53

> Der er mindst en attentat om dagen i øjeblikket.
>
> I nat var det en jødisk skolebus der blev brændt.

Endnu en gang viser verden os, at religion ikke fører noget godt med sig.
Det eneste religion har ført med sig er krig og had.

Fra : Andreas Falck

Dato : 04-04-02 20:30

"- Nothing Is True - Ex. Purefication Through Pain"
<ChaOZ@NothingIsTrue.Null> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Endnu en gang viser verden os, at religion ikke fører noget godt
> med sig. Det eneste religion har ført med sig er krig og had.

Ja, religion er noget skidt! - Men en personlig tro på Jesus som
frelser fører kun godt med sig!

"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det Evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk

Fra : - Nothing Is True - ~

Dato : 04-04-02 21:05

"Andreas Falck" <admin@bibeltro.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> [ ... ]
>
> Ja, religion er noget skidt! - Men en personlig tro på Jesus som

Det har jeg heller ikke sagt :)
Ikke for at kritisere dig. Men tror du ikke at Jøderne og Palæstinenserne de
dræber jo begge for deres tro, selvom der selvfølgelig er gået politik i den
for lang tid siden. Og næsten hver gang du hører om nogen der har drabt
nogen, bruger de jo altid deres Gud som undskyldning.
Og hvis der er et himmerige (uanset hvad religion vi snakker om), som vil
gud sgu sende 75% tilbage fordi de ikke er deres opgave voksen nok.

MvH
****
- Jeg hader ikke mennesker. Men tit tager jeg mig selv i at hade religion...
osse selv jeg ved det er spild af tid -

Fra : Andreas Falck

Dato : 05-04-02 10:19

> "Andreas Falck" <admin@bibeltro.dk> skrev:

[ ... ]

> Det har jeg heller ikke sagt :)

Sagde du ikke, både i dette dit indlæg og i mange andre, at religion
er noget skidt og kun fører noget skidt med sig?

> Ikke for at kritisere dig.

Kritiser du blot løs, - men gør det venligst kun på et seriøst og
sagligt grundlag

> Men tror du ikke at Jøderne og Palæstinenserne de
> dræber jo begge for deres tro, selvom der selvfølgelig
> er gået politik i den for lang tid siden.

Hvad er det du spørger om at jeg tror? Jeg kan ikke helt udtyde
spørgsmålet ud fra formuleringen?

> Og næsten hver gang du hører om nogen der har drabt
> nogen, bruger de jo altid deres Gud som undskyldning.

At nogen bruger Gud, religion eller kristendom, som undskyldning, er
jo ikke ensbetydende med at det hverken er Guds, religionens eller
kristendommens skyld, at der er nogle der misbruger disse begreber som
dårlige undskylninger for deres ondskab.

> Og hvis der er et himmerige (uanset hvad religion vi snakker
> om), som vil gud sgu sende 75% tilbage fordi de ikke er deres
> opgave voksen nok.

Nej, Gud sender ikke nogen tilbage fra Himmerige. Er man først havnet
der, gælder det for evigt, og der er ingen "fortrydelsesret" derpå!!

Fra : Peter Jensen

Dato : 06-04-02 09:05

"Andreas Falck" scribbled:

> [...]
> kristendommens skyld, at der er nogle der misbruger disse begreber som
> dårlige undskylninger for deres ondskab.

Jeg tror du burde kigge på http://www.skepticsannotatedbible.com/.
De har fundet 477 tilfælde af ondskab og vold fra guds side, 137
tilfælde af intolerance, 84 tilfælde af groft sprog, 173 fornærmelser af
kvinder, samt meget andet godt. Til sammenligning blev der kun fundet
157 tilfælde af godhed. I betragtning af hvor stor biblen er, så undrer
det mig at alt det gode kun fylder ca. 3-4 sider ... Hvis man ser det i
perspektiv, så ser det meget ud som om at kristendommen (og de fleste
andre religioner) direkte opfordrer til vold og intolerance.

> Nej, Gud sender ikke nogen tilbage fra Himmerige. Er man først havnet
> der, gælder det for evigt, og der er ingen "fortrydelsesret" derpå!!

Nå, så er det tilladt at synde i Himmerige? Det er jo et fuldstændigt
brud med resten af biblen ... Nå, men det er hvad der sker, når for
mange forfattere stykker deres brudstykker sammen over tusinder af år.
Dét, og så også alle de selvmodsigende vers (mindst 305 stk.).

--
PeKaJe

Fra : Andreas Falck

Dato : 06-04-02 14:47

"Peter Jensen" <pekaje@hotmail.youmightwannaremovethis.com> skrev i en
meddelelse news:a8ma9d$ebm$1@news.net.uni-c.dk...
> "Andreas Falck" scribbled:

[ ... ]

> Jeg tror du burde kigge på http://www.skepticsannotatedbible.com/.

Tja, den side er jo ikke ligefrem faglig, saglig og seriøs. Den gør jo
tydeligt brug af løsrevne citater hist og pist og sætter dem sammen så
teksternes oprindelige mening og budskab bliver sløret og uklar.

[ ... ]

> Nå, så er det tilladt at synde i Himmerige?

Hvor skrev jeg det? Hvad med at lade være med forvrænge og fordreje
det jeg skrev!

> Det er jo et fuldstændigt
> brud med resten af biblen ...

Ikke hvis du holder dig til hvad jeg rent faktisk skrev, og hvad der
iøvrigt står i Bibelen. Dine selvopfundne stråmænd siger mere om dig,
end de siger om Bibelen og kristendommen!

> Nå, men det er hvad der sker, når for mange forfattere stykker
> deres brudstykker sammen over tusinder af år.

Nej, det er hvad der sker når useriøse tåber vil spille smart og
udtale sig om noget de slet ikke har begrebet en dyt af.

> Dét, og så også alle de selvmodsigende vers (mindst 305 stk.).

Igen udtaler du dig om noget du slet ikke har sat dig ind i. Tåbelig
usaglighed gider jeg ikke spilde tid på!

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 04-04-02 20:38

"- Nothing Is True - Ex. Purefication Through Pain"
<ChaOZ@NothingIsTrue.Null> mælte sligt:

>Det eneste religion har ført med sig er krig og had.

Det er noget vrøvl, hvilket enhver, der har bare et gran af historisk
bevidsthed vil vide.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Hey...have you ever noticed that the Crossing the Desert is a lot like
the Unblinking Eye. And it's _exactly_ like the Wreck of the Hesperus."

Fra : - Nothing Is True - ~

Dato : 04-04-02 20:55

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <hobbes@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> "- Nothing Is True - Ex. Purefication Through Pain"
> <ChaOZ@NothingIsTrue.Null> mælte sligt:

> Det er noget vrøvl, hvilket enhver, der har bare et gran af historisk
> bevidsthed vil vide.

Vil du så være venlig at forklare hvad der skete i middelalderen, eller det
er måske bare opdigtet eller hvad.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 04-04-02 21:45

"- Nothing Is True - Ex. Purefication Through Pain" <ChaOZ@NothingIsTrue.Null> writes:

> Vil du så være venlig at forklare hvad der skete i middelalderen, eller det
> er måske bare opdigtet eller hvad.

Rasmus sagde ikke, at religion ikke har medført grimme ting (jeg mener
nu nærmere, at det er menneskers magtliderlighed og misbrug af
religion i sammes tjeneste, der typisk er skyld i den slags), men at
det er noget vrøvl, at religion kun har ført grimme ting med sig.

Hvis du lukker øjnene for alt det gode mennesker har gjort, bare fordi
de ønskede at give det gode videre de selv havde fundet i en religion,
så arbejder du på en tåbeligt selektiv måde.

--
Peter B. Juul, o.-.o "This was bad grammar of course, but that is how beavers
The RockBear. ((^)) talk when they are excited; I mean, in Narnia - in our

Fra : - Nothing Is True - ~

Dato : 04-04-02 22:13

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> de ønskede at give det gode videre de selv havde fundet i en religion,
> så arbejder du på en tåbeligt selektiv måde.

Når man tænker hvad de fleste religioner står for, har de ført meget had og
krig sig. I følge mit synspunkt føre religion, før eller siden hen til
splid, da vi jo alle fortolker det så forsskelligt som vi jo gør. Men sidder
jeg da heller ikke og tror at verden ville være perfekt hvis der ikke
fandtes religioner.

Men historien har da vist gang på gang at der vil komme blodsudgydelser.
Fordi en religion vil altid se på en anden religion som vanhelligelse af
deres religion... eller hvad nu deres undskyldning vil være. Og da
mennsesker har vist gang på gang, at de ikke kan eller vil acceptere andre
folks religion uanset hvor hvor fredfyldt religionens budskab er. Men det
måske bare mennskets skæbne at vi skal bekrige hinanden, bare at nogen har
fået ide om at man sikkert kommer næmere Gud ved at dø for ham.

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 06-04-02 14:42

> [...]

>mennsesker har vist gang på gang, at de ikke kan eller vil acceptere andre
>folks religion uanset hvor hvor fredfyldt religionens budskab er.

Det er i udpræget grad et fænomen, der kendetegner de tre store vestlige
og monoteistiske religioner (kristendom, islam og jødedom), medens en
sådan intolerance og gensidig eksklusivitet er langt mindre fremtrædende
i f.eks. østens religioner, hvor det er ganske normalt at religionerne
optræder sammen og glider over i hinanden. I Japan kan størstedelen af
befolkningen siges både at være kristne, buddhister og shintoister - alt
efter temperament og behov.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Helvede er gentagelsen. Træt af pis?"

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 06-04-02 14:39

<ChaOZ@NothingIsTrue.Null> mælte sligt:

>Vil du så være venlig at forklare hvad der skete i middelalderen, eller det
>er måske bare opdigtet eller hvad.

Nu skete der jo rimeligt mange ting i middelalderen... Hvorom alting er,
er jeg ikke uenig i, at der er sket mangt og meget grumt på
kristendommens konto, slet ikke. Derimod er jeg bestemt uenig i, at
religion aldrig har ført andet med sig end krig og had - og jeg mener
tilmed, at enhver, der har øjne i hovedet, vil kunne se, at dette er
åbenlyst forkert. Bare se på de tusindevis af religiøst motiverede
nødhjælpsorganisationer, fattigforsorg, krisecentre osv.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
=-=-=-= "Kæmp for alt, hvad du har kært; dø, om så det gælder =-=-=-=
* Rasmus Underbjerg Pinnerup <> }{obbes (ICQ UIN="4070320") *