Prostitution - hvor fedt er det?
Fra : Per G\(ildhøj\)

Dato : 04-04-02 16:48

Ingen kommentar, blot et link :

/Per

politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=205827

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-04-02 17:33

Thu, 4 Apr 2002 17:48:23 +0200, skrev "Per G\(ildhøj\)"
<gildhoj@privat.dk>:

>Ingen kommentar, blot et link :

Jeg kan ikke se noget link.
Kun noget tekst.

Der skal være http://www foran for at det er link.

Og når du sender et link, så skriv, hvad det er du ønsker at
debattere og læg op til en debat.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : TDJ

Dato : 04-04-02 19:48

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> wrote in

> Der skal være http://www foran for at det er link.

Lige en korrektion: "www" er ikke obligatorisk i webadresser - det er bare
de fleste som sætter det på for at tilkendegive at denne server kører
en webservice... men der er ikke noget i vejen for
   h**p://ftp.whatever.dk
og f*t://www.server.dk

(jeg har maskeret ovenstående fordi der ikke er tale om links *S*)

Nå ja, og så skal det lige nævnes at links også kan være andet en
http-protokollen.

Og så lige overtil internet-gruppen...

Mvh.
TDJ.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 05-04-02 02:00

"Per G(ildhøj)" wrote:

> Ingen kommentar, blot et link :
>
> /Per
>
> politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=205827

Jeg synes det er vildt ufedt og uretfærdigt at piger kan tjene så
mange penge, via en levevej som i praksis ikke er åben for os mænd.
Ligestillingsministerinden burde gøre noget, for at vi mænd også
kan komme til fadet[1]. (Apropros min sædvanlige kæphest: Hva'
hulen har Ligestillingsministeriet nogensinde gjort for at stille
os mænd lige med pigerne? såv idt jeg ved: *intet*.)

--
Peter Knutsen
dirrende af harme

[1] En professionel og køn luder kan tjene sådan noget som 1500
(eller i sjældne tilfælde 2-3 gange så meget) i timen, skattefrit.
De fleste piger er naturligvis ikke velsignet med gener der
giver et udseende der er til den takst, men 400-500 kr i timen
skattefrit kunne da være en fed bi-indtægt, og det kan de
fleste piger hente hjem, hvis de vælger prostitution som bi-
beskæftigelse. Den mulighed har de fleste mænd ikke. Altså et
område hvor vi mænd er markant ringere stillet end pigerne.

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 05-04-02 08:34

[Peter Knutsen | Fri, 05 Apr 2002 03:00:26 +0200]

>Jeg synes det er vildt ufedt og uretfærdigt at piger kan tjene så
>mange penge, via en levevej som i praksis ikke er åben for os mænd.

Ej, sludder - fly mig et billede, og jeg skal hurtigt afgøre om det er
en levevej jeg vil anbefale dig, og om jeg evt. selv ville gøre brug af
dine yderlser...

>Ligestillingsministerinden burde gøre noget,

Bortset fra det har du ret - diverse ligestillingsudvalg fokuserer
ensidigt på hvor kvinder skal promoveres; ikke hvor det er mænd der har
brug for promovering.

René
www.rene.hjorth.com

Fra : Puk

Dato : 05-04-02 16:00

"Peter Knutsen" <peter@knutsen.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg synes det er vildt ufedt og uretfærdigt at piger kan tjene

> mange penge, via en levevej som i praksis ikke er åben for os
mænd.

Spørgsmålet er jo om den ikke er åben for dig simpelthen fordi du
er en mand eller om det istedet skyldes, at der ikke er noget
marked for det du vil afsætte. Kvinder kan vel ikke leve af
prostitution blot fordi de er kvinder, men derimod fordi der er
mange som gerne vil købe fisse. Hvis der ikke er lige så mange
som gerne vil købe pik, så er det jo ikke et
ligestillingsspørgsmål. Det er snarere et spørgsmål om, at du
ikke har den samme vare at sælge. Ikke den samme ydelse. Når man
sammenligner lønninger og den slags mellem kvinder og mænd så
plejer man at gøre det med udgangspunkt i om de laver det samme.

Jeg er da ret overbevist om, at man som mand sagtens kan leve af
prostitution og sikkert også kan tjene en del penge. Men jeg er
også ret overbevist om at dine kunder primært vil blive andre
mænd. Om du kan tjene lige så meget som kvinderne tvivler jeg så
på. Men det har vel ikke nær så meget at gøre med at du er mand,
som det faktum at der findes en del mænd som er villig til at
"sælge" den vare du vil have penge for ganske gratis.

> Ligestillingsministerinden burde gøre noget, for at vi mænd
også
> kan komme til fadet[1].

Det er vel ikke synderligt realistisk. Jeg kender ikke lovene og
ved godt at der er noget om at prostitutionslovene er ændret. Er
det noget med at det ikke er ulovligt at sælge prostitution men
ulovligt at købe det eller noget nonsens i den stil? Anyway jeg
tror ikke ligestillingsrådet kan gå ind og regulere i sort
arbejde.

> (Apropros min sædvanlige kæphest: Hva'
> hulen har Ligestillingsministeriet nogensinde gjort for at
stille
> os mænd lige med pigerne? såv idt jeg ved: *intet*.)

Så må mændene jo råbe lidt højere, det var jo det kvinderne
gjorde.

Hyg sig så vældigt
Puk

Fra : Tina

Dato : 05-04-02 22:16

"Puk" <powder@worldonline.dk> skrev i

> Jeg kender ikke lovene og
> ved godt at der er noget om at prostitutionslovene er ændret. Er
> det noget med at det ikke er ulovligt at sælge prostitution men
> ulovligt at købe det eller noget nonsens i den stil?

Prostitution er fuldt ud lovligt, hvis personen der sælger sig selv er over
18 år. Det er både lovligt at sælge og købe.

Du blander vist den danske og svenske lovgivning sammen

Tina

Fra : Sott

Dato : 05-04-02 21:04

Hej Peter :0)

"Peter Knutsen" <peter@knutsen.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg synes det er vildt ufedt og uretfærdigt at piger kan tjene så
> mange penge, via en levevej som i praksis ikke er åben for os mænd.

Pladder - du kan blive trækkerdreng og/eller gigolo.
Og du sætter selv prisen, tag ikke fejl - der gælder
præcis de samme retningslinier som for tøserne. Er du
køn og lækker, kan du sætte prisen op, ellers må du
sætte den lavere. Det er simpelthen et spørgsmål om
udbud og efterspørgsel. Er efterspørgslen der ikke,
kan nok så mange ligestillingsministre ikke ændre det.
Hvad skulle ministeren gøre? - True kunderne til at købe
sex hos dig?

> [1] En professionel og køn luder kan tjene sådan noget som 1500
> (eller i sjældne tilfælde 2-3 gange så meget) i timen, skattefrit.

Så er hun da for h... h... h...... ikke professionel!
Der er intet arbejde, der er skattefrit.

At du hæfter dig ved en såkaldt "punch-line", der er helt
ude af kontekst - er på mange måder trist. Det synes jeg, da
det tydeligt viser mig, at de tre prostituerede forfejler deres
mål. Desuden er der andre og mere graverende fejl i deres
artikel, end den du påpeger i dit andet indlæg.

Først skriver "pigerne", at Jan Sjursen har tilkendegivet, at de
skulle kriminaliseres og deres kunder sendes til psykolog. Bag-
efter skriver de, at det er dem selv, der kriminalisere OG skal
sendes til psykolog. Altså "citerer" de forkert, eller også er der
tale om ren fejlopfattelse af netop det de ønsker at opponere
imod. Man kan så tænke over, om deres opponering er valid
eller ej, når de ikke engang er afklarede mht. hvad de reelt
opponerer imod.

Dernæst går "pigerne" videre til at skrive, at Jan Sjursen er bange
for dem - hvorvidt det er sandt, skal jeg ikke gøre mig klog på.
Men det virker mere sandsynligt, at Jan Sjursen indsats mod
prostitution omhandler hans tilknytning til kristendommen.

Så forefægter "pigerne", at Videnscenter for Prostitution stats-
støttes med millioner af kroner - og ganske uden at undersøge
sagen, vil jeg postulere, at det er helt hen i vejret.

Så kommer vi til noget af det, jeg finder mest graverende, nemlig
at "pigerne" skriver:
"Kan det være rigtigt, at vi ikke må bestemme over vores eget
sexliv, medmindre at politikere, politiet og selvbestaltede eksperter
skal stå i krogene og kontrollere, om det sidste knald nu var noget,
vi havde godt af, og hvorvidt vi fik penge for det eller ej? "

Der er IKKE tale om deres eget sexliv - der er tale om et erhverv.
Ingen interesserer sig i denne forbindelse for deres eget private
sexliv, men idet de vælger prostitution som erhverv, så er situationen
en helt anden. "Pigerne" skriver endvidere, at man ikke skal kriminali-
sere frivillig sex mellem to voksne mennesker - men hvis dette indvol-
verer penge, er der jo igen, igen tale om et erhverv og erhvervslivet
er underlagt både love, regler og regulativer udstedt af såvel Folke-
tinget som arbejdsmarkedets samarbejdspartnere.

Endelig skriver "pigerne":
"Lad os for eksempel kæmpe for, at vi prostituerede, der selv har
valgt vores job, bliver respekteret for vores valg, og at lovgivningen
indrettes, så vi får værdige forhold og værdig hjælp til information
om arbejdsmiljø og sygdomme. "

Hvad mon det er arbejdere i andre jobfunktioner har brugt deres
fagforeninger til? Fagforeninger som har kostet samtlige medarbejdere
en pæn sum penge hver eneste måned. Måske skulle disse såkaldte
professionelle være professionelle nok til at "gribe i egen barm" og
skabe fornuftige arbejdsvilkår i branchen - både for de som vælger
det, og de som efter "pigernes" udsagn ikke vælger det.

Men fagforeninger er vel ligeså besværlige at have med at gøre,
når der er tale om sort arbejde i stor stil, som lovgivning er.

Alt i alt en underlødig artikel efter min mening - hensigten er
sikkert god nok, men formidlingen forvansker budskabet.
Skal der skabes respekt omkring prostitutionserhvervet og
valget heraf, så skal der spilles efter samme regler, som resten
af arbejdsmarkedet gør. Desuden er "værdig hjælp til information
om arbejdsmiljø og sygdomme" intet værd, hvis det ikke følges
op af regler der overholdes (vedr. det fysiske og psykiske
arbejdsmiljø), regler der sikrer f.eks. arbejdsskadestyrelsen
mulighed for at klassificere evt. arbejdsskader, og hvad deraf
kan følge af erstatninger.

Skal der afsættes skatteyder-kroner til at varetage denne
specifikke gruppe af arbejderes interesser, udenom hele
fagforeningsmentaliteten, og uden skelen til at der er tale om
et erhverv der er præget af "sort arbejde" i stor stil (altså et
erhverv der ikke i væsentlig grad bidrager til selvsamme
statskasse, som pengene til varetagelsen af deres interesser
skal komme fra) - så skal resten af DK's arbejdende borgere
ikke stilles ringere. Så skal alle kunne kræve, at staten vare-
tager deres interesser, uden at betale til staten - og det ved
enhver jo er utopi.

Mange hilsner
Søs

Fra : Peter Knutsen

Dato : 05-04-02 02:07

"Per G(ildhøj)" wrote:

> Ingen kommentar, blot et link :
>
> /Per
>
> politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=205827

Der er i øvrigt en faktuel fejl i artiklen. De tre ludere påstår
at prostitution er det eneste job hvor piger tjener langt mere
end os mænd. Det er forkert! Pornoskuespillerinder tjener også
flere penge end pornoskuespillere. (Omend det naturligvis godt
kan være, at de tre ludere anser pornoskuespil for at være en
slags prostitution).

Men under alle omstændigheder er det jo så bare endnu et område,
som jeg mener Ligestillingsministerinden bure tage fat på, for
det er smadderuretfærdigt at vi mænd ikke kan tjene lige så
mange penge som pigerne i den branche (som skuespillere -
folkene bag pornofilmene scorer sikkert megakasse uanset køn).

--
Peter Knutsen