Gode ideer modtages med kyshånd!
Fra : Brian Christensen

Dato : 04-04-02 16:38

Hej!

Jeg har et lille netværk på arbejde, bestående af en unix maskine med
lanmanager og tilhørende klienter med win98.

Jeg har tilkoblet en ISDN rooter på hubben, hvor alle de andre pc'ere sidder
på.

I en af pc'erne sidder der et lavpris netkort, hvor jeg blot installerede
protocollen tcp/ip igen, hvor jeg således har 2 tcp/ip protocoller, en til
unix-serveren med fast ip og en til internettet, hvor ip-adr. tildeles
automatisk.
På denne maskine virker både lanmanager-logon og internettet som det skal.

Jeg har ikke kunnet få flere maskiner til at komme på internettet, og troede
derfor at problemet skyldes de gamle netkort. Derfor købte jeg nogle nye
realtek netkort, men jeg kan absolut ikke få internettet til at virke.
Lanmanager logon virker fint.
Jeg har prøvet at isætte ovennævnte netkort i an anden maskine, og så virker
det fint !!

Jeg er ikke en haj til dette, og problemet er sikkert banalt!

Nogle ideer?

Brian C.

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 06-04-02 21:57

kontrollere at protokollen er bundet mod netkortet...

Alternativt kan du tildele 2 IP til samme netkort.

Mvh
Martin