Jøder for fred
Fra : Live4Him

Dato : 04-04-02 14:28

http://www.peacenow.org.il/English.asp?Redirect=2

Her kan man blive medlem af den Israelske fredsbevægelse "fred nu", som blev
grundlagt i 1978 af 348 officerer og soldater i det Israelske forsvar. Fred
nu's første og primære mål er at presse den israelske regering til at søge
fred - gennem forhandlinger og gensidige kompromisser - med deres arabiske
naboer og det palæstinensiske folk.

jørgen.

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 04-04-02 16:29

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> fred - gennem forhandlinger og gensidige kompromisser - med deres arabiske

Jesus er ikke kommet for at skabe fred i denne verden, derfor bliver der
aldrig fred.

Og den smule fred vi har i verden idag, skal enda forsvinde når antikrist
tager Guds plads her på Jorden. Men for di der har tvættet deres klæder
bliver der fred, JohÅb 7v14-17

Erik L

Fra : Kurt Jensen

Dato : 04-04-02 20:06

Erik Engelbrecht Larsen <ErikLarsen@oncable.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cac7129$0$5277$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> "Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> blev
> Fred

- og Erik skrev...

> [...]
>
> Og den smule fred vi har i verden idag, skal enda forsvinde når antikrist
> tager Guds plads her på Jorden. Men for di der har tvættet deres klæder

Jeg håber da at det er din spøg - selv om det ikke lyder spøgefuldt
overhovedet?

Hvis det skulle være rigtigt, det du prøver at "forudsige", kan vi alle jo
bare tage det roligt - ingen har ansvar, ingen har indflydelse, det er bare
at vente på "noget" som måske kommer i morgen, måske om 1000 år, måske
aldrig.

Er du nu SIKKER på at du har fortolket dette, iøvrigt fuldstændige
tilfældige, skriftsted rigtigt? Måske står der det modsatte hvis du læser
det på et andet sprog? Måske var Johannes sur den dag han skrev det. Der
findes garanteret også mindst 50 andre skriftsteder der siger det modsatte.
Hvad siger Koranen iøvrigt om det samme problem - muslimerne er jo den anden
part og hvad hvis de er lige så deterministiske?

Og hvad nu hvis det er Muhammed der kommer tilbage istedet for Jesus!

Kurt

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 04-04-02 20:31

"Kurt Jensen" <jensenk@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> arabiske

> - og Erik skrev...

> Jeg håber da at det er din spøg - selv om det ikke lyder spøgefuldt

Nej det er ingen spøg!

> [...]
bare
> at vente på "noget" som måske kommer i morgen, måske om 1000 år, måske

Tage det roligt, Nej det siger jeg ikke

> [...]
anden
> part og hvad hvis de er lige så deterministiske?

Måske var Johanes sur den dag, men han var sur oppe i Himmelen!

> Og hvad nu hvis det er Muhammed der kommer tilbage istedet for Jesus!

Hvis frelsen udebliver, mener du??

--
Erik L

"En Økumenisk stridsmand opdigter
et nyt evangelium til hver menighed"

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 05-04-02 14:47

> [...]
> fred - gennem forhandlinger og gensidige kompromisser - med deres arabiske

Rigtig godt initiativ.

Meget rammende er det jo selv militære personer, der ofte bliver de største
pacifister, mens det faktisk er de ortodokse, der er fritaget fra
hærtjenesten, der er de mest militante...Paradoksalt.

Tak for linket, jeg har allerede tilmeldt mig deres nyhedsbrev.

Anders Peter Johnsen