Skærme
Fijala 3554
ny 19"
Fra : TJH

Dato : 04-04-02 14:07

hejsa..
jeg har kigget lidt på en viewsonic p95f, jeg har dog ikke set den irl
endnu men jeg vil høre om der er nogen der har erfaringer med den, samt
erfaringer med andre 19" skærme i samme prisklasse..

mvh Toke

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 04-04-02 19:44

Davs

> jeg har kigget lidt på en viewsonic p95f, jeg har dog ikke set den irl
> endnu men jeg vil høre om der er nogen der har erfaringer med den, samt
> erfaringer med andre 19" skærme i samme prisklasse..

Ingen erfaringer med viewsonic - men LG Flatron 915FTPlus
(http://www.midtdata.dk/asp/bestil/produkter.asp?para=skaerme) er
monsterlækker. Helt flad, krystalklart billede og ingen "Sony bæretråde".

Mvh. Thomas

Fra : --* edmundo *--

Dato : 04-04-02 21:07

"TJH" <tokejansenhansen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> endnu men jeg vil høre om der er nogen der har erfaringer med den, samt
> erfaringer med andre 19" skærme i samme prisklasse..

Hvade i tidernes morgen en 15" Viewsonic, fin skærm i lækker kvalitet.
Jeg har også kigget på den skærm du nævner, men min valg ligger mellem LG
Eletronics Flattron 995 FT Plus & en Hitachi CM721FET. Jeg tror at det
bliver Hitachi'en der bliver min næste skærm.
"Personligt vil jeg anbefale LG Flatron skærmene eller Hitachi.
Især Hitachi er formidabel i de helt høje opløsninger"

citat fra Shg.dk da jeg spurgte til anbefaling af en 19" skærm og listede et
par Samsung'er, en Hitachi og en LG Elect. op.

Edm...

Fra : zzenn

Dato : 04-04-02 21:21

On Thu, 04 Apr 2002 15:06:44 +0200, TJH <tokejansenhansen@mail.dk>
wrote:

> [...]
>endnu men jeg vil høre om der er nogen der har erfaringer med den, samt
>erfaringer med andre 19" skærme i samme prisklasse..

Du burde tjekke www.tomshardware.com hvor de har en stor test af en
masse 19" skærme.

--------------*
Remove "SPAMFREE" from address to write me.

Fra : TJH

Dato : 04-04-02 22:16

hejsa igen..

jeg havde i starten selv regnet med en flatron 915ft+, men efter jeg så
testen på tomshardware.com syntes jeg viewsonic'en ser federe ud... er
her virkelig ingen der har set viewsonic'en!?

mvh Toke

Fra : Lars Kringelbach

Dato : 05-04-02 10:50

On Thu, 04 Apr 2002 23:15:33 +0200, TJH wrote:

> [...]
> testen på tomshardware.com syntes jeg viewsonic'en ser federe ud... er
> her virkelig ingen der har set viewsonic'en!?

Joda, jeg har selv en, som jeg er virkelig glad for. Jeg kører
1600x1200@85Hz og billedet står rigtig godt. Jeg synes måske at billedet
er en lille smule uklart i øverste højre hjørne, men jeg har efterhånden
fået indstillet den, så jeg ikke lægger mærke til det. Måske er jeg også
lidt for kritisk hvad det angår, og det er ikke fordi jeg har prøvet
andre gode 19", snarere tværtimod. Jeg regnede med at når man købte en
19" til 4500,- så var det helt perfekt, men det kan man nok ikke regne
med. Jeg har prøvet en Samsung Syncmaster 9xxNF, og den har ikke nær så
godt et billede.

Det er rigtig mange gode indstillingsmuligheder. I nogle tests siger de
at det er et uoverskueligt og gammeldags menusystem, men jeg synes det
virker ganske glimrende.

Jeg bruger skærmen meget (mange timer hver dag), og jeg har ikke
problemer med at få ondt i øjnene eller i hovedet. Jeg kan kun give de
bedste anbefalinger til den skærm.

Mvh Lars

Fra : TJH

Dato : 05-04-02 13:28

Hejsa Lars..

det lyder jo ganske fornuftigt =) lige hvad jeg kunne bruge.
mit valg er som sagt imellem p95f'eren eller en flatron 915ft+ så hvis
du nu havde set flatronen ved siden af din p95f'er ville jeg gerne høre
hvorfor du valgte den frem for flatronen...

mvh Toke

Fra : Lars Kringelbach

Dato : 05-04-02 20:55

On Fri, 05 Apr 2002 14:27:54 +0200, TJH wrote:

> [...]
> som sagt imellem p95f'eren eller en flatron 915ft+ så hvis du nu havde
> set flatronen ved siden af din p95f'er ville jeg gerne høre hvorfor du

Jeg har ikke selv set dem begge, men en af mine kammerater, der også har
købt en P95f, har. Han siger, at selvom Flatron'en ikke har
trinitonstregerne har den alligevel et ret skarpt billede. Han bruger
Flatron'en på arbejdet, og har ikke noget decideret dårligt at sige om
den, men han synes at P95f'eren er mere behagelig at arbejde med, men det
er selvfølgelig bare hans smag.

Du ved det sikkert allerede, men P95f'eren har trinitonstreger, og jeg
var selv lidt skeptisk overfor dem, men de har overhovedet ikke generet
mig. Man kan godt se dem, men det er ikke noget man ligger mærke til.

Mvh Lars