Vær selv med!
Fra : Søren Mosegaard

Dato : 04-04-02 14:04

Vil du være med i et totalt vildtvoksende, litterært internet-eksperiment?

Projektet har kørt i et par år og startede som en forlængelse af min roman Uhyret fra Betlehem og i forbindelse med Snow White
Foundation, som du bl.a. kan læse mere om på http://www.e.magazine.dk/Nyheder/nyhed.asp?NyhedsID=2897

Eksperimentet blev landskendt for den fiktive figur Kirsten Johansen, der har hærget nettet siden jul. Begivenhederne tog for alvor
fart, da hun faldt pladask for en tilsyneladende ægte fyr i en af de danske nyhedsgrupper -- men da fyren desværre skyede hende som
pesten, prøvede hun i stedet lykken på dating.dk. Dér var dog heller ikke bid, så til sidst gav hun op og begik angiveligt selvmord
påskedag i år.

Men dermed er historien ikke slut! Faktisk skal den først til at begynde!

Ku' du tænke dig at være med i næste fase?

Du kan enten blande dig anonymt og uforpligtende i de hede diskussioner, der allerede kører i nyhedsgrupperne, og sige præcis, hvad
du har lyst -- eller du kan (og det bliver måske endnu sjovere) få tildelt et navn og en rolle af undertegnede. Dét fungerer sådan,
at jeg sender dig et oplæg, som du så sender ud, enten i en relevant nyhedsgruppe eller som læserbrev i en avis; evt. efter at du
har skrevet det om i dit eget sprog. Du er selvfølgelig hjertelig velkommen til at digte videre på teksten og påvirke historien lige
så vildt, du vil!

Da der ikke findes nogen fortilfælde for denne udtryksform, ved ingen -- heller ikke jeg --hvor det hele ender. Der er adskillige
fiktive personer i spil, men hvilke der 'overlever', vil kun tiden vise. Det eneste sikre er, at showet har udgangspunkt i
teater-sport, poetry-slam, dungeons & dragons/rollespil, religions- og civilisationskritik, moderne kunst, horror og litteratur, og
at man nok ikke lige skal være *alt* for sart for at være med.

Men tager du chancen, vil det måske ændre din tilværelse -- hvem ved, måske bli'r du berømt? Så send et par ord til følgende
email-adresse ny1234dk@ofir.dk, eller læg en besked på http://www.e.magazine.dk/Nyheder/nyhed.asp?NyhedsID=2897. Skulle disse steder
ikke fungere, kan du fortage en www.google.com-søgning på mit navn og derigennem finde et sted at henvende dig.

Med venlig hilsen
Søren Mosegaard

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 04-04-02 14:20

"Søren Mosegaard" <ny1234@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Vil du være med i et totalt vildtvoksende, litterært internet-eksperiment?

Dèt er jeg vist allerede...

> Eksperimentet blev landskendt for den fiktive figur Kirsten Johansen, der
har hærget nettet siden jul. Begivenhederne tog for alvor
> fart, da hun faldt pladask for en tilsyneladende ægte

Nøj, er du nu sikker på at jeg ikke er en person inde i dit hovede? Det har
du vist ellers påstået?

> [...]
>
> Men dermed er historien ikke slut! Faktisk skal den først til at begynde!
>
> Ku' du tænke dig at være med i næste fase?

Ku' du tænke dig et civilt søgsmål for at udsprede æreskrænkende løgne om
mig, Søren?

> Men tager du chancen, vil det måske ændre din tilværelse -- hvem ved,
måske bli'r du berømt? Så send et par ord til følgende
> email-adresse ny1234dk@ofir.dk,

Nå, er det nu Ofir, vi skal have lukket dig ned hos, hvis du fortsætter?

Jeg har UDTRYKKELIGT bedt dig om at lade være med at køre dit lille syrede
tegneserieunivers af på mig og samtidig pænt undskyldt mine
"voldstrusler"(uhauha!) imod dig, men du fremturer stadig? Bliver du aldrig
klogere?

--
Anders Peter Johnsen

Fra : MartiN

Dato : 04-04-02 19:53

On Thu, 4 Apr 2002 15:20, Anders Peter Johnsen wrote:

>Ku' du tænke dig et civilt søgsmål for at udsprede æreskrænkende
> løgne om mig, Søren?

Jeg tror egentlig, det ville fryde ham... "Jo værre jo bedre!"
Men desværre leder han efter nogen, der tager sig det så nær,
at de vil spilde tid og kræfter på at hjælpe ham til en sådan
"success."
--
Mvh, pmn.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 04-04-02 16:03

"Søren Mosegaard" <ny1234@ofir.dk> skrev i en meddelelse

Kliiiip!

Så send et par ord til følgende
> email-adresse ny1234dk@ofir.dk,

Åh, Søren?

Hvorfor henviser du til en ugyldig e-mailadresse? Det er utroligt, at du
ikke kan dèt der, vi andre kalder tovejskommunikation?

Din konto er vel ikke allerede blevet lukket?

SÅ hurtige plejer ISP'erne nu ikke være til at behandle klager...Det tog
ellers sin tid med UUnet/Worldcom...Jeg har stadig ikke fået svar på mine
to(!) klager til dem...Men de har vist også haft meget at lave i deres
abuse-afdeling på det seneste...

--
Anders Peter Johnsen