Pc'ere kan ikke se hinanden
Fra : larssimonsen

Dato : 04-04-02 13:56

Jeg har 8 pc'ere, som ikke kan se hinanden. Nogle kan pinges på
pc'navn,andre kun på IP-nummer, selv om pingen oplyser pc-navnet. Ingen
kan se mere end 2-3 andre pc'ere. Miljøet er Win95,98 og ME, og det
fungerede perfekt indtil jeg gik over til ADSL - så gik der ged i det
hele.
Hvem har et godt forslag??
Hilsen Lars

http://www.kandu.dk/

Fra : Gregers Petersen

Dato : 04-04-02 14:10

"larssimonsen" <larssimonsen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
[Snip spørgsmål, en gang til]

Hej Lars Simonsen.

Du skal ikke regne med at få hjælp dobbelt så hurtigt bare fordi du poster
spørgsmålet to gange lige efter hinanden.

--
MvH

Gregers Petersen
http://disclaimer.gpweb.dk

Fra : [SCHRIS]

Dato : 04-04-02 14:45

Er PC-erne alle konfigureret til samme arbejdsgruppe og er der konfigureret
delte resourcer?

Hvorledes ser din fysiske opsætning af netævket ud (BNC eller TP) ?

[schris]

Fra : Anti@Spam.dk

Dato : 04-04-02 22:22

Hmm... tjeck om IP-addreserne er gyldige...

Hvis dine computere bruger DVHP tilat hente IP-oplysninger med, så kan
det være, at din udbyder til lader dig få 4 ialt... TeleDK giver kun 2
ud pr. default...

Hvis der ikke er nok IPaddresser til rådighed kan det vel gå ud over
de enkeltes muligheder for at se hinanden.. ???

Fra : Lars Simonsen

Dato : 05-04-02 08:50

Problemet er løst!!!!! Det viser sig, at med 8 maskiner, og 16 tildelte
IP.numre, så skal de tildeles i rækkefølge, eller kan Windows ikke finde ud
af det. Det har jeg aldrig hørt eller læst om før.
Tak for interessen, Lars.