DHCP problemer med router
Fra : anonymos

Dato : 04-04-02 13:20

Jeg har en bærbar (Win98SE) som bliver brugt med et par dial up forbindelser
og forskellige DHCP netværk.

I går satte jeg den til et stort netværk med DHCP. Det krævede et brugernavn
og password, hvilket jeg indtastede, da der kom en boks frem på skærmen, så
snart jeg prøvede at gå hen på en hjemmeside. Så virkede det fint.

I dag prøver jeg så at få den på nettet på et lille hjemmenetværk med en
Speedstream router fra TDC m. Proaccess, der køre DHCP. Det virker fint på
alle de andre computere og har også tidligere virket fint på den bærbare.

Men i dag virker det ikke med den bærbare. Jeg har prøvet at gå ind i
"winipcfg" og trykke renew og release, men det virker ikke og hjælper ikke.
Den har en "mærkelig" ip adresse på netkortet - ikke som de andre på
netværket. Der er heller ikke nogen default gateway og subnet mask er ikke
som på de andre. Der står også "IP Autoconfiguration Address", hvor der på
en anden PC der virker, kun står "IP Address". Er det bare fordi den ene er
Win98 og den anden er Win98 Second Edition?

Jeg kan bruge fildeling via IPX, så der er forbindelse, men TCP/IP giver
problemer. Jeg har endda prøvet at fjerne TCP/IP fra netkortet og tilføje
det igen. Og genstarte routeren (m. DHCP server). Det har ikke hjulpet.

Fra : anonymos

Dato : 04-04-02 13:41

snip
> [...]
> alle de andre computere og har også tidligere virket fint på den bærbare.
>
> Men i dag virker det ikke med den bærbare. Jeg har prøvet at gå ind i

Jeg har løst problemet. Jeg satte kablet fra den bærbare i en anden port i
switchen og genstartede. Så kørte den 100Mbit i stedet for kun 10Mbit før.
Mærkeligt.

Fra : Carsten Nielsen

Dato : 05-04-02 10:10

"anonymos" <anonymos@anonymos.com> wrote in message

> [...]
> switchen og genstartede. Så kørte den 100Mbit i stedet for kun 10Mbit før.

Masser af switche og routere kan stilles til fast hastighed på de
enkelte porte.
Du må have sat den i en port med 10 mbit, og så have sat din computer
til 100.

Med venlig hilsen
Carsten Nielsen

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-04-02 14:13

"Carsten Nielsen" <carsten_niel@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> enkelte porte.
> Du må have sat den i en port med 10 mbit, og så have sat din computer

Og så venter jeg spændt på en teknisk forklaring på, hvorfor IPX fungerede?

--
-Jens B.