Kan P-piller virkelig så meget?
Fra : Michael

Dato : 03-04-02 21:51

hej med jer!

Jeg vil bare lige fortælle om en lidt, ubehagelig?, oplevelse jeg har haft
med min kæreste gennem den sidste tid. Det er så blevet MEGET bedre nu!

Min kæreste kom på p-piller for et godt stykke tid siden. Og siden hun
begyndte at tage de piller, var hun blevet anderledes. Mere kold over for
mig! Hun tog dem om morgenen før.
Hun havde ikke så meget lyst til at putte, nusse, kæle og ha sex for den
sags skyld. Og jeg sagde det selvfølgelig til hende. Da jeg også havde læst
herinde at P-piller kan ha forskellige virkninger. Her for 2-3 uger siden
snakkede jeg så alvorligt med hende om det, for jeg ku ik holde ud længere
at blive stødt væk, og meget tit skændes med hende om INGEN ting. Og hun
sagde at hun ville prøve at tage dem om aftenen istedet. For jeg havde
hurtigt bemærket at hver gang hun sku til at ha menstruation, hvilket betød
pause med pillerne, blev hun vildt kærlig og dejlig som hun var "før i
tiden". Og nu tager hun dem om aftenen, og det er meget bedre! Så hvis der
er nogle der har ligende "problem" er det måske værd at overveje. Men
stadig, så bliver min kæreste endnu mere kærlig over for mig når hun ska ha
menstruation. Og derfor vil hun gerne holde op med pillerne da hun virkelig
godt kan li den følelse, men hun er meget bange for at blive gravid...!

Jeg ville bare lige sige det.....og så spørge om andre har prøvet noget
ligende? Nu vil jeg ik sige den her tråd kun er til pigerne, da jeg har set
det gir uoverensstemmelser :) Og der er da sikkert også andre
drenge/fyre/mænd unge som gamle der har prøvet noget ligende.

Håber I kan bruge mit indlæg, og evt. svare på det I synes der kan svares på
:))

Ha det hygligt!
Hilsen
Michael

"No pain, no gain" <== Det ka man vel kun svare "ja" til....?

Fra : PG

Dato : 03-04-02 22:52

> Jeg vil bare lige fortælle om en lidt, ubehagelig?, oplevelse jeg har haft
> med min kæreste gennem den sidste tid. Det er så blevet MEGET bedre nu!
Kunne forestille mig at det var en ubehagelig følelse du har haft, har selv
prøvet det, men det var af andre grunde.
Men fedt at det er blevet bedre...

> [...]
virkelig
> godt kan li den følelse, men hun er meget bange for at blive gravid...!
Det med at hun bliver mere kærlig, det er vist MANGE piger som bliver når de
skal til at have og under deres mens.
Var det ikke en idé med om hun prøvede nogle andre mærker inden hun droppede
at tage pillerne? De forskellige mærker reagere forskelligt på personerne.
Men indtil videre har jeg kun haft positive oplevelser med kærester (som
ikke er der mere, dybt suk) som efter at komme på pillen bare blev mere og
mere kælen, om det så var midt i mens perioden eller udenfor.

> [...]
> det gir uoverensstemmelser :) Og der er da sikkert også andre
> drenge/fyre/mænd unge som gamle der har prøvet noget ligende.
har heldigvis ikke prøvet det pga. p-piller men det var mere pga vi var
"kørt" tør i forholdet, men alligevel ubehagelig oplevelse.

hilsen
PG

Fra : news

Dato : 03-04-02 23:20

> [...]
> har heldigvis ikke prøvet det pga. p-piller men det var mere pga vi var
> "kørt" tør i forholdet, men alligevel ubehagelig oplevelse.

Min søde kone stoppede med p-piller for 17 år siden efter de samme
symptomer - hun blev iskold - og om 3 måneder bliver den største 18 år -
den mellemste er lige blevet 13 år og verdens smukkeste pige er 2 år - ALLE
født hujende med en spiral i højre hånd ))

Fra : Michael Kjeldsen

Dato : 04-04-02 10:55

"Michael" <Michael.falkenberg@mail.dk> skrev i en meddelelse
> hej med jer!

Hejsa

> Håber I kan bruge mit indlæg, og evt. svare på det I synes der kan svares

Kender det godt - bortset fra at min kæreste og jeg slog op pga det...!

--

....::Michael Kjeldsen::....
==>www.criterius.dk<==

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 04-04-02 19:22

Michael wrote:

[snip problemer med p-piller]

> [...]
> det gir uoverensstemmelser :) Og der er da sikkert også andre
> drenge/fyre/mænd unge som gamle der har prøvet noget ligende.

Jeg har prøvet det, det er bestemt ikke spor rart. Jeg var ikke så
gammel (14 år), men jeg blev da alligevel ved med at tage pillerne en
månedstid. Jeg var faktisk præcis som du beskriver din kæreste. Det
føltes engang imellem som om der var en der havde overtaget min krop. Ud
over det så døjede jeg en masse med brystspændinger og en kraftig
vægtforøgelse. Da jeg stoppede med pillerne fik jeg det bedre i løbet af
kort tid.

For noget tid siden, da jeg fik en ret fast kæreste - som jeg nu er gift
med - valgte vjeg at prøve en alternativ prævention, nemlig Depo
Provera, som er en indsprøjtning af 3 ml væske hver 3 måned. Den har
flere bivirkninger, jeg kom mig igen MEGET og mine blødninger stoppede.
Der er efter sigende andre som har haft mange flere problemer med det.
Jeg stoppede pga. vægten og fordi min læge fortalte mig om nogle nye
P-piller der er kommet på markedet, de har faktisk 1 års jubilæum nu.

De hedder Yasmin, og er en helt anden type piller end de sædvanlige
piller. Endnu har jeg kun oplevet en bivirkning, nemlig at min
menstruation er blevet meget præcis og kun varer 36 timer, desværre sør
det stadig lige så ondt.

Nå, det var lidt om mine erfaringer, jeg håber I kan bruge det til et
eller andet. Hvis der er noget I er i tvivl om, så spørg endelig.

Hilsen Trine

Fra : Michael

Dato : 04-04-02 21:26

Hej igen

Okay....! Jeg er glad for det ikke bare er mig og min kæreste der er et
"sær-tilfælde" ! :)

Jeg har spurgt hende om andre p-piller var et alternativ, men hun har ikke
lyst til at prøve andre da hun er bange for andre bivirkninger. Men på en
måde er det jo heller ikke nødvendigt længere, da det kører ret godt med at
tage dem om aftenen.

Lige en anden ting. Hvad synes I om at tage p-piller når man samtidig
_altid_ bruger kondom?? min kæreste er som sagt _ret_ bange for at blive
gravid! Rigtig meget! Jeg prøvet at "overbevise". hvis man kan sige sådan,
over for hende at kondomer er meget sikre, og hvis det endelig springer
eller noget andet sker, så kan man altid hente en fortrydelsespille.
Men er det rigtigt? Er det godt nok at bruge kondom og p-piller samtidig?

Jeg ved ik om det lyder lidt forvirrende, hvis I ik lige forstår mig, må I
sige til! :)

Ha det!

Mvh
Michael

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 04-04-02 21:42

"Michael" <Michael.falkenberg@mail.dk> wrote in message
> Hej igen
>
> Okay....! Jeg er glad for det ikke bare er mig og min kæreste der er et
> "sær-tilfælde" ! :)

nej hvorfor skulle i dog være det??
jeg har selv haft problemer med p-piller før... så skiftede jeg mærke ( det
kan man sagtens uden at skulle holde pause mellem dem) og fik nogen der
skulle have de færreste bivirkninger af alle dem der er på markedet.... og
vi snakker stadig om p-piller..... de hedder yasmin.

> [...]
> måde er det jo heller ikke nødvendigt længere, da det kører ret godt med

det er muligt at det kører godt nu men vær opmærksom.... problemer kan
nemlig godt opstå efter flere år uden problemer....

> [...]
> eller noget andet sker, så kan man altid hente en fortrydelsespille.
> Men er det rigtigt? Er det godt nok at bruge kondom og p-piller samtidig?

jeg fandt lige dette her:

Cølibat 0,00 0,00
Sterilisation - mænd 0,15 0,10
P-piller 0,30-2,00 0,30-1,50
Sterilisation - kvinder 0,40 0,40
Spiral 0,8 - 2,0 0,60 - 1,50
Kondom 12,00 3,00
Pessar 18.00 6.00
Mandlig tilbagetrækning før udløsning 19,00 4,00
"Sikre perioder" - Kalendermetoden 9,00
P-skum 21,00 3,00
Nødpræventionspillen (hormonal) 2,00-25,00 (typisk 8,00)
Ingen beskyttelse 85,00 85,00

så som du kan se er p-piller det sikreste prævensionsmiddel på markedet....
men igen.. hvis hun har en tendens til at glemme dem eller feks lider ofte
af diarre så er det faktisk en udemærket ide at bruge kondom samtidig.....
ISÆR hvis ingen af jer er testede for diverse sygdomme....

fortrydelses piller står her som nødprævension...... men vær opmærksom på at
det jo er invasivt for kroppen fordi den fremme menses med det samme efter
pillerne er taget..... personligt vil jeg til enhver tid foretrække
p-pillerne.....

> Jeg ved ik om det lyder lidt forvirrende, hvis I ik lige forstår mig, må I
> sige til! :)

tja*G* du må jo sige til hvis jeg ikke har forstået dig

knus sabina

Læs mine artikler på www.MandeZonen.dk
Spændende?? Vi kan altid bruge nye skribenter
send os en linie og lad os se hvad vi kan finde ud af.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 04-04-02 21:47

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> wrote in message

> Cølibat 0,00
0,00
> Sterilisation - mænd 0,15
0,10
> P-piller 0,30-2,00
0,30-1,50
> Sterilisation - kvinder 0,40
0,40
> Spiral 0,8 - 2,0
0,60 - 1,50
> Kondom 12,00
3,00
> [...]
> P-skum 21,00
3,00
> Nødpræventionspillen (hormonal) 2,00-25,00 (typisk 8,00)
85,00

hov... glemte lige at sige at det første tal indikerer typisk brug.... det
andet korrekt brug....
og at det er pr 100 kvinder pr år.

Fra : Lars Wagner Hansen

Dato : 05-04-02 22:21

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> "Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> wrote in message

> hov... glemte lige at sige at det første tal indikerer typisk brug.... det
> andet korrekt brug....

Tja det kan jo så undre lidt. Hvordan mon man bruge en steriliseret man
typisk, og hvordan bruger man han så korrekt?

Lars, som selv er steriliseret og forhåbentligt brugt på typisk og korrekt

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 06-04-02 07:03

"Lars Wagner Hansen" <l-hansen@post4.tele.dk> wrote in message
det

> Tja det kan jo så undre lidt. Hvordan mon man bruge en steriliseret man
> typisk, og hvordan bruger man han så korrekt?

ja det ved jeg sådan set heller ikke*G*men mon ikke det har noget at gøre
med at man jo ike med 100% sikkerhed kan vide om man er sterriliseret før
man har fået det tjekket?? og at man ved typisk brug bare går ud fra at det
er helt ok, men at risikoen for at det ikke er stadig er der??
og ved korrekt brug venter man så til man har fået dete tjekket og siden hen
dannes der så en ny sædleder eller sådan??

det er ihvertfald mit bud....

Fra : Michael

Dato : 06-04-02 17:49

Jeg har lige et lille, måske dumt (?), spørgsmål sterilation. Når man nu er
blevet gjort steril, kan man så slet ikke komme? Eller kommer der bare ikke
3mia små hungrende fyre ud??

Hvordan foregår det?

Mvh
Michael

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 06-04-02 18:33

Michael wrote:

> Jeg har lige et lille, måske dumt (?), spørgsmål sterilation. Når man nu er
> blevet gjort steril, kan man så slet ikke komme? Eller kommer der bare ikke
> 3mia små hungrende fyre ud??

Du kan komme/få orgasme præcist lige som før, og der kommer næsten samme
mængde væske ud af det. Det der kommer ud før en sterilisation er
primært sædvæske, de mange sædceller fylder faktisk ikke rigtig noget.
Så den eneste forskel der vil være er at du ikke længere behøver at
tænke på at der kan komme et barn ud af anstrengelserne. Der er faktisk
nogle der siger at det er særdeles befordrende for et aktivt sexliv.

Du kan læse lidt mere på netdoktor:
http://www.netdoktor.dk/Sunderaad/fakta/sterlisationmaend.htm

Mvh Trine

Fra : Lars Wagner Hansen

Dato : 07-04-02 13:21

> [...]
er
> blevet gjort steril, kan man så slet ikke komme? Eller kommer der bare

Man kommer fint, og det en vis grad bedre idet man slipper for at tænke på
om det nu kan gå galt.

Mængden er nøjagtig det samme, det smager ens, og alt er fryd og gammen. 2½
års erfaring siger at det er lykken.

> Hvordan foregår det?

Det med at komme? Det foregår på samme måde som før, alt efter hvad du
ønsker så kan det variere fra at trække i dyret til den kommer, eller gøres
mere avanceret hvis du synes.

Hvis det er selve sterilisationen, så foregår det i lokalbedøvelse. Der
lægges et lille snit i den øverste del af pungen. Sædstrengen trækkes ud
(hvilket giver et lille træk i maven, selvom de kun trække ca. 0,5-1 cm),
sædstrengen skæres over, hullet sys sammen. Samme procedure i den anden del
af pungen. Alt efter følsomheden, er man klar til sex igen efter 1-5 dage.
Sædkvalitet checkes host praktiserende læge efter ca. 3 måneder, og hvis den
er nul, så er det bare godt.

Lars

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 05-04-02 09:25

Hej Michael

> Okay....! Jeg er glad for det ikke bare er mig og min kæreste der er et
> "sær-tilfælde" ! :)

Det er I ikke. Min kæreste har også været igennem en underlig p-pille-
oplevelse, men endte med nogle der gjorde underværker.

> [...]
> måde er det jo heller ikke nødvendigt længere, da det kører ret godt med

Fino.

> Lige en anden ting. Hvad synes I om at tage p-piller når man samtidig
> _altid_ bruger kondom??

Jeg synes, det er åndsvagt. Enten det ene eller det andet - og helst
p-piller, hvis der kan findes nogen, der giver få bivirkninger.

Min kæreste og jeg har brugt kondom tre gange eller noget i den stil.
Vi kan ikke døje det skidt. Faktisk er det min kæreste, der kom med
bemærkningen: Jeg kan ikke mærke en skid.

> [...]
> over for hende at kondomer er meget sikre, og hvis det endelig springer
> eller noget andet sker, så kan man altid hente en fortrydelsespille.

Det er en mulighed, ja.

> Men er det rigtigt? Er det godt nok at bruge kondom og p-piller samtidig?

Nu skal du jo respektere hendes frygt, men det er overkill efter min mening.

> Jeg ved ik om det lyder lidt forvirrende, hvis I ik lige forstår mig, må I
> sige til! :)

Jeg forstår det fino.

Mark

Fra : Anita

Dato : 05-04-02 11:39

"Michael" skrev

> [...]
> måde er det jo heller ikke nødvendigt længere, da det kører ret godt med

Dengang jeg startede på p-piller fik jeg at vide det var bedst at tage dem
om aftenen - jeg husker ikke den præcise årsag, men det har jo nok været
noget med bivirkningerne. Det passede iøvrigt også bedst ind i min rutine.

> Lige en anden ting. Hvad synes I om at tage p-piller når man samtidig
> _altid_ bruger kondom??

Det lyder godt nok som en helgardering der vil noget. Livrem og seler? Ej
vel... det virker på mig helt unødigt.

> min kæreste er som sagt _ret_ bange for at blive
> gravid! Rigtig meget!

Hvorfor stoler hun ikke på p-pillerne? (Hvis I vel og mærke er sygdomfri).
Hvis man tager pillerne korrekt mener jeg ikke man har noget at frygte, med
mindre man er et biologisk særtilfælde. Jeg synes hun burde læse noget om
hvordan p-pillerne rent faktik forhindrer graviditet. (Fx. her:
http://www.netdoktor.dk/Sunderaad/fakta/p-piller.htm) Pillerne er nemlig en
"helgardering" i sig selv, da de virker på flere områder. Dem jeg tager
forhindrer ægløsning og sædsællerne i at nå frem til ægget, og skulle disse
ting kikse, bevirker de at ægget ikke kan sætte sig fast i livmoderen. Så i
mine øjne behøver hun ikke være SÅ nervøs. Hun ved vel at "hysteri og
nervøsitet" i sig selv kan være med til at sætte kroppen i ubalance og
f.eks. medføre udeblivende menstruation.

> Jeg prøvet at "overbevise". hvis man kan sige sådan,
> over for hende at kondomer er meget sikre, og hvis det endelig springer

Hvilket burde være SÆRDELES sjældent.

> eller noget andet sker, så kan man altid hente en fortrydelsespille.
> Men er det rigtigt?

Ja, det er rigtigt. Læs evt. (sammen) om hvordan det fungerer.
http://www.netdoktor.dk/sunderaad/fakta/noedpraeventionspillen.htm

> Er det godt nok at bruge kondom og p-piller samtidig?

Som Mark skriver er det overkill. Men det er naturligvis helt op til jer
hvordan I vælger at gøre.

> Jeg ved ik om det lyder lidt forvirrende, hvis I ik lige forstår mig, må I
> sige til! :)
>
> Ha det!

Ditto

> Mvh
> Michael

Venlig Hilsen Anita

Fra : Gitte

Dato : 05-04-02 10:43

Hejsa

> [...]
>det gir uoverensstemmelser :) Og der er da sikkert også andre
>drenge/fyre/mænd unge som gamle der har prøvet noget ligende.

Jeg har prøvet noget, der lignede det lidt. Jeg havde brugt p-piller i
nogle år, uden problemer overhovedet, men begyndte så at få
plet-blødninger imellem mens. Lægen anbefalede så at skifte mærke i
p-piller, og det nye mærke gav problemer. Jeg tog på i vægt og blev
desuden irretabel og hysterisk, jeg var ikke til at omgås. I samråd
med lægen, skiftede jeg så tilbage til det "gamle" mærke, og dem
fortsatte jeg med uden problemer af nogen art (heller ikke
plet-blødninger) i 6-7 år og stoppede da jeg ønskede at blive gravid.
Så jo, p-piller kan give "forstyrrelser" i ens væremåde. Min
fornemmelse er, at det er ret afhængigt af hvilket mærke man bruger i
p-piller. Nogle mærker er gode til nogle, men dårlige til andre. Så i
første omgang, ville jeg nok forsøge om et andet mærke giver færre
bivirkninger, inden jeg helt opgiver p-piller som prævention.

MVH
Gitte