Drivers til Asus-DS mb ?
Fra : J.L.C & B.F

Dato : 03-04-02 18:56

Hvilken service pack / Drivers passer til mit Asus-DS ? jeg har 2 PII 350 på
det.

kan jeg overclock de 2 cpuer samtidigt ? uden at det bliver alt for
ustabilt.

På forhånd tak
MVH
Jack Laybourn
dawebman@os.dk

Fra : Peter Pan

Dato : 04-04-02 18:16

"J.L.C & B.F" <dawebman@os.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilken service pack / Drivers passer til mit Asus-DS ? jeg har 2 PII 350

> det.
>
> kan jeg overclock de 2 cpuer samtidigt ? uden at det bliver alt for
> ustabilt.

Asus har lavet mange -DS boards. (DS står bare for dual, scsi) Men siden du
har 2 stk. Slot1 processorer med 100 MHz FSB, går jeg ud fra det er P2B-DS
???

Hvad er det du vil have drivere og service packs til har du slet ikke
skrevet...

Intel 440BX chipsættet på P2B-DS kan du hente drivere til fra Intel's
hjemmeside i nyeste version til de fleste alm. operativ systemmer.
Scsi controlleren er en standard Adaptec Ultra2 controller (2940U2) som du
kan finde drivere til på Adaptec's hjemmeside.
System overvågning's programmer findes på Asus' hjemmeside (Kig efter
AsusProbe)

Men kører du bare et nogen lunde nyt operativ system (Win2000, WinXP og
sikkert også Linux) er der drivere indbygget til det hele

Overclockning skulle ikke være det store problem. Du burde nok kunne få de 2
til at køre 3,5*112=392 MHz. Har du en nyere revision af P2B-DS kan du måske
komme endnu højere op, men de fleste revisioner kan køre max 112 MHz FSB.

Hvis du vil have et mere præcist svar, må du spørge mere præcist.....

Mvh
Anders

Fra : Morten Dybdal

Dato : 04-04-02 20:28

Peter Pan wrote:

> Scsi controlleren er en standard Adaptec Ultra2 controller (2940U2)

Er du sikker på det? På mit P2B-LS var det en AIC-7880 (2940UW) ikke en
AIC-7890 (2940U2).

--
Morten Dybdal

Fra : Peter Pan

Dato : 04-04-02 20:57

"Morten Dybdal" <morten@REMdm-data.dk> skrev i en meddelelse

> Er du sikker på det? På mit P2B-LS var det en AIC-7880 (2940UW) ikke en
> AIC-7890 (2940U2).

Jeg er ikke bare sikker, jeg er helt sikker! Der sidder en AIC-7890 på alle
boards i P2B serien. Så dit P2B-LS har også en Ultra2 controller.

Det var P2L97 serien der kørte med AIC-7880.

Manualen kan du finde her, hvis du ikke tror på
mig...http://www.asus.com/pub/asus/mb/slot1/440bx/p2b-d/p2bd(s)-106.pdf
Du finder det på forsiden...

Mvh
Anders
- En glad P2B-DS ejer

Fra : J.L.C & B.F

Dato : 05-04-02 12:49

TAkker mange gang for svar på mit indlæg.

hej

Fra : Morten Dybdal

Dato : 05-04-02 15:57

Peter Pan wrote:

> Jeg er ikke bare sikker, jeg er helt sikker! Der sidder en AIC-7890 på alle
> boards i P2B serien. Så dit P2B-LS har også en Ultra2 controller.

Nope på mit var det en 7880, det var tidlig udgave. Jeg havde det
problem at 7880 chippen ikke kan overclockes, over 33MHz virker den ikke.

> Det var P2L97 serien der kørte med AIC-7880.

Ved det, har et.

> Manualen kan du finde her, hvis du ikke tror på
> mig...http://www.asus.com/pub/asus/mb/slot1/440bx/p2b-d/p2bd(s)-106.pdf
> Du finder det på forsiden...

Desværre har asus kun den nyeste udgave af manualen...

--
Morten Dybdal
Samme tidligere

Fra : Morten Dybdal

Dato : 06-04-02 12:39

Morten Dybdal wrote:
> [...]

Efter en opgradering af hukummelsen (nej ikke ram), må jeg æde mine ord
i mig igen. Du har ret!

--
Morten Dybdal

Fra : Blaster

Dato : 04-04-02 19:18

> Hvilken service pack / Drivers passer til mit Asus-DS ? jeg har 2 PII 350 på
> det.

Hvad mener du med det???, til OS eller til den onboard controller?

> kan jeg overclock de 2 cpuer samtidigt ? uden at det bliver alt for
> ustabilt.

Du kan godt overclocke begge cpu´er! Prøv at stil spørgsmålet på
www.2cpu.com Du vil med garanti finde nogle der inde som er eksperter
i P2B-D/DS kortene!
Så vidt jeg ved kan sådan et(nyeste version 1.06) klare 2 stk P3 1GHz
cpu´er :)