Blæser i strømforsyning
Fra : JRS

Dato : 03-04-02 14:01

Hej NH,

Regner med at skifte min blæser i min strømforsyning for at mindske støj ..
Jeg ved dog ikke hvor kraftig blæseren skal være, eller hvor kraftig den jeg
har i er ..

Min strømforsyning fulgte med mit kabinet, hvilket er : Codegen "millenium"
(tror jeg det hedder) , med 235watt strømforsyning .. (utroligt nok stor nok
til at trække min XP1600) ..
Nogen der ved hva blæser der sidder i sådan en ?

MVH
JRS

Fra : [DK]TaReC

Dato : 03-04-02 15:26

du skal nok ha fat i en papst -12db 80x80mm...
Den kan fåes næsten allevegne, jeg købte min hos www.brinck.dk

Fra : JRS

Dato : 03-04-02 16:09

Njaaa... Har da faktisk her i gruppen læst om en der havde smækket en papst
12db i sin strømforsyning og så var den blevet ustabil .. Men vil da gerne
høre hvis der er nogle her der selv har udskiftet blæseren med en papst ...
(?)

MVH
JRS

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 03-04-02 17:28

> [...]
> høre hvis der er nogle her der selv har udskiftet blæseren med en papst

Har for 14 dage siden sat en 12db/1500RPM Papst i en 300W PSU. Det kører
fint, selvom temperaturerne steg en 3-4 grader! Jeg tilsluttede den i øvrigt
PSU'ens temp-kontrol. Så kan den selv skrue op og ned for omdrejningerne.
Har i øvrigt yderligere en Papst 1500 RPM som kabinetblæser.

M.v.h.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 03-04-02 19:57

"JRS" <jrs@kvalme.dk> skrev:
> [...]
> så var den blevet ustabil .. Men vil da gerne
> høre hvis der er nogle her der selv har udskiftet

Jeg har smidt en 12db Papst i min 300W Psu istedet for
den originale, dog er min PC kun en Athlon Classic
750MHz med følgende:
- 2*256Mb PC133 ram
- Geforce256 Pro
- SB Live!
- 2*20.5GB IBM GXP34 og 1*40GB Seagate
Barracuda IV

Der er ingen ustabilitets problemer.

/Mikael

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-04-02 21:20

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> wrote in message
> Der er ingen ustabilitets problemer.

Nej, den går vel ned på kommando

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Peter Holm

Dato : 04-04-02 07:43

Jeg har en Codegen 300W, og har lige bestilt en Papst 20db - den kommer
sikkert i morgen. Så skal jeg fortælle dig om den køler det nødvendige. Jeg
har ingen planer om at lave extra køling i kabinettet - jeg har en standard
Aopen HQ45 helt uden blæser. Andre tal på min PC kan ses her:

http://home1.stofanet.dk/phc/mypc.html

Peter

Fra : Peter Holm

Dato : 04-04-02 08:40