PCI Latency???
Fra : [3320] Jacob

Dato : 03-04-02 13:32

Hejsa.

Jeg har netop kørt SiSoft Sandra på en Compaq K6-2 400 MHz.

Den fortalte mig bl.a. at "PCI Latency is too high" på flg. komponenter:

Et internt modem jeg ikke bruger;
EIDE controller;
USB controller.

Nu spørger jeg så:

Hvad fa'en er PCI Latency? Hvad er problemet med at de er sat for højt?
Hvordan afhjælper jeg det?

PFT,

Jacob

Fra : Ikaro

Dato : 03-04-02 13:35

"[3320] Jacob" <jacob-x@dk2net.dk> wrote :
> Hvad fa'en er PCI Latency? Hvad er problemet med at de er sat for højt?
> Hvordan afhjælper jeg det?
>
> PFT,
>
> Jacob

Hej.
Inde i bios og sætter du den til den normal værdig igen.
Det skulle nok være 32 eller noget i den still , kan ikke huske.
Men kigger du i bundkort manualen, få du svaret der.
Også på www.google.com
osv.. osv.. osv ...

Ikaro

Fra : Peter Schrøder

Dato : 03-04-02 14:10

"[3320] Jacob" skrev
> Jeg har netop kørt SiSoft Sandra på en Compaq K6-2 400 MHz.

Finder Sandra og Windows din AMD som en 400MHz?
Min 700MHz bliver nemlig fundet som en 707MHz (?)
og jeg får den samme meddelelse i Sandra.
Antagelig mener den bussen er overclocket, hvilket
udløser denne advarsel?

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : [3320] Jacob

Dato : 03-04-02 14:20

"Peter Schrøder" <nospample@se> skrev i en meddelelse

> "[3320] Jacob" skrev
>
> Finder Sandra og Windows din AMD som en 400MHz?
> Min 700MHz bliver nemlig fundet som en 707MHz (?)

Helt nøjagtigt som en 398 MHz...!

Jacob

Fra : Kim Fritze Sillasen

Dato : 03-04-02 16:19

> Helt nøjagtigt som en 398 MHz...!

Det er da fløjtende ligegyldigt! Det har intet med det at gøre. Kig i BIOS,
der står PCI Latency et sted og den skal bare sættes til standard som plejer
at være 32 svjh.

--
Mvh. Kim, Aalborg
--

Hold venligst dine indlæg til gruppen medmindre jeg beder om andet, tak.

Fra : Esben

Dato : 03-04-02 19:18

"Kim Fritze Sillasen" <Fritze76@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
BIOS,
> der står PCI Latency et sted og den skal bare sættes til standard som

Problemet er at Sandra rapporterer en værdi på 32 som værende for højt.

--
Esben

Fra : Henrik Dissing

Dato : 03-04-02 19:26

On Wed, 3 Apr 2002 17:19:07 +0200, Kim Fritze Sillasen wrote:

>Det er da fløjtende ligegyldigt! Det har intet med det at gøre. Kig i BIOS,
>der står PCI Latency et sted og den skal bare sættes til standard som plejer
>at være 32 svjh.

Jeg tror ikke det er det Sandra prøver at fortælle her. Jeg fik engang den
samme besked om et ældre, noname netkort. I hjælpeteksten stod noget om at
det betød at det pågældende kort måske kunne finde på at stjæle PCI bussen
for længe ad gangen. Da jeg skiftede kortet ud med et 3Com, forsvandt ikke
bare advarslen, men også nogle irriterende blue-screens som havde hjemsøgt
mig længe.

Venlig hilsen
Henrik Dissing

Fra : [3320] Jacob

Dato : 09-04-02 14:12

"[3320] Jacob" <jacob-x@dk2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
>
> Jeg har netop kørt SiSoft Sandra på en Compaq K6-2 400 MHz.
>
> Den fortalte mig bl.a. at "PCI Latency is too high" på div. komponenter:
> Hvordan afhjælper jeg det?
<SNIP>

Har fået at vide at jeg skal ind i BIOS. Fint nok. MEN HVORDAN FANDEN KOMMER
MAN DERIND PÅ EN COMPAQ???
Jeg kan komme ind i noget der LIGNER ved at trykke F10, men det er IKKE den
"rigtige" BIOS.
Hjææælp!

Mvh Jacob

Fra : Deaster

Dato : 09-04-02 14:43

[3320] Jacob wrote:
> [...]
> KOMMER MAN DERIND PÅ EN COMPAQ???
> Jeg kan komme ind i noget der LIGNER ved at trykke F10, men det er

Lad være med at råbe.

Hvad er det så du kommer ind i, når du trykker på F10?

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 09-04-02 17:04

"[3320] Jacob" <jacob-x@dk2net.dk> skrev i en meddelelse news:XMBs8.12993$567.691512@news000.worldonline.dk...

> [...]
> MAN DERIND PÅ EN COMPAQ???
> Jeg kan komme ind i noget der LIGNER ved at trykke F10, men det er IKKE den

Hej
En Compaq har et "overlay" der skjuler de fleste dele af bios hvis du vil helt ind i bios
er du nødt til at fjerne alt der har med Compaq at gøre, dvs flashe bios og ny installere alt.
Med venlig hilsen
Paul Ø. Sørensen

Fra : [3320] Jacob

Dato : 09-04-02 17:12

"Paul Østerby Sørensen" <paul@sorensen.as> skrev i en meddelelse

> [...]

helt ind i bios
> er du nødt til at fjerne alt der har med Compaq at gøre, dvs flashe bios

Ahaa... sikken noget lort. Men okay, det er der ikke noget at gøre ved. Jeg
skal ikke begynde at rode med BIOS-flash osv, på en maskine som ikke er min
egen.

Tak for svaret,
Mvh Jacob