/ Forside / Teknologi / Internet / E-Mail / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
E-Mail
#NavnPoint
o.v.n. 20481
miritdk 16341
Klaudi 15149
refi 14168
dk 5555
tedd 5322
webnoob 5265
BjarneD 5014
emesen 4154
10  bentjuul 3460
XNews igen..
Fra : Palle Hans Jensen


Dato : 03-04-02 09:47

Nu er jeg sgu ved at være tilfreds med dyret!

Der er lige en ting der sprang i øjnene på mig.

I compose vinduet er der lidt budding:

Message-ID: <Xns91E569A4DC875diesellazydk@193.88.15.201>

Er det også i Jeres versioner, eller er min bare syg?

Eller skal det bare se sådan ud?

 
 
Palle Hans Jensen (03-04-2002)
Kommentar
Fra : Palle Hans Jensen


Dato : 03-04-02 09:49

Palle Hans Jensen wrote in
news:Xns91E56DB992C65diesellazydk@193.88.15.213:

> Nu er jeg sgu ved at være tilfreds med dyret!

Aha.. Gif billedet ledte mig lige til et nyt spørgsmål... Kan XNews
kun preview'e jpegs? Eller kan man få den til at vise gif også?

Dino (03-04-2002)
Kommentar
Fra : Dino


Dato : 03-04-02 10:14

Den 3-4 2002 skrev Palle Hans Jensen i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Aha.. Gif billedet ledte mig lige til et nyt spørgsmål... Kan XNews
> kun preview'e jpegs? Eller kan man få den til at vise gif også?

Nej, det er kun implementeret jpg-preview.
BTW, flot x-fjæs, hvor har du stjålet det? ;0þ

--
Dino

Spelling inspected prior to transmission.
Any errors occured en route.

Palle Hans Jensen (03-04-2002)
Kommentar
Fra : Palle Hans Jensen


Dato : 03-04-02 14:27

Dino wrote in
news:Wednesday.03.April.2002.09.13.50.650.0000.dk.edb.internet.softwa
re.mail.news@Bedrock.DogHouse:

> Nej, det er kun implementeret jpg-preview.

Ærgeligt... Men ikke så vigtigt ige...

> BTW, flot x-fjæs, hvor har du stjålet det? ;0þ

Fandt en ladning på en hjemmeside, hvor jeg faldt for fjæset. Har du
nogle så kan vi bytte ansigter? =8^)

Jens Gyldenkærne Cla~ (03-04-2002)
Kommentar
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~


Dato : 03-04-02 15:39

Palle Hans Jensen <diesel@lazy.dk> skrev:


> Fandt en ladning på en hjemmeside, hvor jeg faldt for fjæset.
> Har du nogle så kan vi bytte ansigter? =8^)

Kan man lokke adressen ud af dig?

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Palle Hans Jensen (03-04-2002)
Kommentar
Fra : Palle Hans Jensen


Dato : 03-04-02 15:50

Jens Gyldenkærne Clausen wrote in
news:Xns91E5A972CDF5jcdmfdk@130.225.247.90:

> Kan man lokke adressen ud af dig?

Jo joee..

Nederst på denne side er der et par links..

http://www.xs4all.nl/~walterln/winface/

Er i øvrigt kommet dertil via Morten Ovis udemærkede hjælpeside til
XNews: http://www.student.dtu.dk/~c991520/xnews/

--
Palle

Palle Hans Jensen (03-04-2002)
Kommentar
Fra : Palle Hans Jensen


Dato : 03-04-02 15:36

Dino wrote in
news:Wednesday.03.April.2002.09.13.50.650.0000.dk.edb.internet.softwa
re.mail.news@Bedrock.DogHouse:

> BTW, flot x-fjæs, hvor har du stjålet det? ;0þ

Lavede et nyt mere halvpersonligt et..

Dino (03-04-2002)
Kommentar
Fra : Dino


Dato : 03-04-02 10:12

Den 3-4 2002 skrev Palle Hans Jensen i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Der er lige en ting der sprang i øjnene på mig.
>
> Message-ID: <Xns91E569A4DC875diesellazydk@193.88.15.201>
>
> Eller skal det bare se sådan ud?

Ja, hvis diesellazydk er din ID-Token.

--
Dino

Spelling inspected prior to transmission.
Any errors occured en route.

Palle Hans Jensen (03-04-2002)
Kommentar
Fra : Palle Hans Jensen


Dato : 03-04-02 14:28

Dino wrote in
news:Wednesday.03.April.2002.09.11.57.780.0000.dk.edb.internet.softwa
re.mail.news@Bedrock.DogHouse:

> Ja, hvis diesellazydk er din ID-Token.

Ja det kan jeg jo så ikke løbe fra...

Jens Gyldenkærne Cla~ (03-04-2002)
Kommentar
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~


Dato : 03-04-02 10:23

Palle Hans Jensen <diesel@lazy.dk> skrev:

> I compose vinduet er der lidt budding:

Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med "budding" - men hvis
du mener at ikonrækken (Stop-ikonet) flyder sammen med
tegntælleren, så ser det anderledes ud her.

> Er det også i Jeres versioner, eller er min bare syg?

Jeg har ca. 1 cm. fra højre kant af "Stop" til starten på
tegntælleren (60). Det afhænger vel af skærmopløsning samt
skriftstørrelse. Du kan se billedet her:

Message-ID: <Xns91E5726C9E056jcdmfdk@193.88.15.201>

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Madsen (03-04-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 03-04-02 13:33

Palle Hans Jensen skrev:

> Er det også i Jeres versioner, eller er min bare syg?

Hos mig ser det sådan her ud:
<http://www.wol.dk/~hijklm/xnews/linietaeller.gif>

Det er afhængig af hvilken skriftstørrelse du kører med i
Editor-vinduet. Ham Luu Tran er vist lidt nærsynet og jeg synes da godt
nok også det er en meget lille skrift du kører med i dit editor-vindue.
Prøv evt. at sætte skriftstørrelsen lidt op. Så tror jeg at
linietælleren "falder på plads" :)
<http://www.wol.dk/~hijklm/xnews/lille_skrift.gif>

--
Med venlig hilsen
Madsen.


Dino (03-04-2002)
Kommentar
Fra : Dino


Dato : 03-04-02 20:22

Den 3-4 2002 skrev Madsen i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Det er afhængig af hvilken skriftstørrelse du kører med i
> Editor-vinduet. Ham Luu Tran er vist lidt nærsynet

Eller udseende på knapper....

--
Dino

Spelling inspected prior to transmission.
Any errors occured en route.

Madsen (03-04-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 03-04-02 20:28

Dino skrev:

> Eller udseende på knapper....

Kan man ændre udseendet på knapperne i Xnews? Eller det er måske
forskellige Windows-temaerne du mener?

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Dino (03-04-2002)
Kommentar
Fra : Dino


Dato : 03-04-02 21:34

Den 3-4 2002 skrev Madsen i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Kan man ændre udseendet på knapperne i Xnews?

Ja! <http://www.geocities.com/radar_identified/newsgroups/>

--
Dino

Spelling inspected prior to transmission.
Any errors occured en route.

Madsen (03-04-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 03-04-02 21:59

Dino skrev:

> Den 3-4 2002 skrev Madsen i dk.edb.internet.software.mail+news:
>
>> Kan man ændre udseendet på knapperne i Xnews?
>
> Ja! <http://www.geocities.com/radar_identified/newsgroups/>

Jamen for hevlede da også.
Denne dag vil længe stå husket som dagen hvor alt blev tweeket og ændret
til det man længe har gået og sukket efter. ;)
--
Med venlig hilsen
Madsen.

Dino (03-04-2002)
Kommentar
Fra : Dino


Dato : 03-04-02 20:40

Den 3-4 2002 skrev Madsen i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Det er afhængig af hvilken skriftstørrelse du kører med i
> Editor-vinduet.

Og udseende på & mængde af knapper.....
<http://www.starcruiser.smorumnet.dk/Xnews/Knapper.gif>

> Ham Luu Tran er vist lidt nærsynet

Blind som en flagermus, som han selv siger

--
Dino

Spelling inspected prior to transmission.
Any errors occured en route.

Madsen (03-04-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 03-04-02 21:16

Dino skrev:

> <http://www.starcruiser.smorumnet.dk/Xnews/Knapper.gif>

Hmm, ja her kan jeg godt se at du har mindre knapper end mig, men jeg
kan efterhånden også fare vild i en telefonboks, så det gør ikke mig
noget at knapperne fylder godt i landskabet. :)
Fordi jeg kører med så store skrifttyper i editorvinduet (12 pt.
courier new, bold), har jeg heldigvis ikke problemer med at
linieombryderen går om bagved knapperne. Der er langt hen til den
fra knapperne af.
Jeg ville helst have kørt med Arial i 10 eller 12 pt. i Editorvinduet,
men så går det galt med både linietæller og linieombrydningen i Xnews,
men jeg har efterhånden også vænnet med til Courier New.
Stadig foretrækker jeg dog Arial, men det må jeg nøjes med i selve
vieweren.
--
Med venlig hilsen
Madsen.

Lars Klintholm (03-04-2002)
Kommentar
Fra : Lars Klintholm


Dato : 03-04-02 21:46

Madsen skrev:

> Jeg ville helst have kørt med Arial i 10 eller 12 pt. i Editorvinduet,
> men så går det galt med både linietæller og linieombrydningen i Xnews,

Samme her. Har dog fundet frem til Fixedsys som et passende kompromis

--
mvh.
LarsK

Madsen (03-04-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 03-04-02 22:02

Lars Klintholm skrev:

> Har dog fundet frem til Fixedsys som et passende kompromis

Den har jeg så også prøvet i en periode, men jeg kan ikke vænne mig til
skriften. Jeg kan bedre lidt Arial, men Arial er ikke en skrift med fast
bredde, så vidt jeg ved, og det er nok derfor at både linieombrydning og
linietæller går i kaos når man bruger den i Xnews i Editor-vinduet.
--
Med venlig hilsen
Madsen.

Rudi Stegen (03-04-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 03-04-02 22:08

Hej Madsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Jeg kan bedre lidt Arial, men Arial er ikke en skrift med fast
> bredde

Min drøm er at Courier [1] i TrueType kunne findes. Jeg ledt efter
den i omkring 10 år...

[1] Ikke at forveksle med MS-discountdimsen Courier New, som er
forfærdende fæl i sammenligning med originalen.

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Madsen (04-04-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 04-04-02 00:14

Rudi Stegen skrev:

> Min drøm er at Courier [1] i TrueType kunne findes. Jeg ledt efter
> den i omkring 10 år...

Jeg kan godt huske at du tidligere har efterlyst den. Det er ikke
TrueType jeg gør mest i. Jeg har en hulens masse Type1-fonte som jeg
har købt i dyre domme, men de kan jo ikke bruges til ret meget i denne
sammenhæng.

> [1] Ikke at forveksle med MS-discountdimsen Courier New, som er
> forfærdende fæl i sammenligning med originalen.

Jeg er ikke sikker på at jeg har set originalen nogensinde. Jeg er
heler ikke vild med Courier New, men trods alt synes jeg det er den
mest læsbare af de fonte med fast bredde jeg kan vælge imellem, men det
har jo meget med smag og behag at gøre. :)

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Rudi Stegen (04-04-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 04-04-02 13:09

Hej Madsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

[Courier]

> Jeg er ikke sikker på at jeg har set originalen nogensinde.

Måske ikke som TrueType, men fonten har du ret sikkert set på tryk.

Dels ligger den i de fleste printere (bl.a. blæksprutter og
laserprinter) og anvendes default, hvis man printer direkte fra DOS.

Dels er det den, mange (vel langt de fleste?) gamle skrivemaskiner
bruger/brugte.

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Madsen (04-04-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 04-04-02 16:10

Rudi Stegen skrev:

> Dels er det den, mange (vel langt de fleste?) gamle skrivemaskiner
> bruger/brugte.

Nå den.
Hvad har du egentlig prøvet for at finde den?
Der sidder nogle virkelig skriftsnørder i news:alt.binaries.fonts og
jeg ved at der i news:dk.edb.grafik også sidder mennesker som sikkert
har mange fonte liggende. Det er dog nok mest Type1-fonte de bruger,
men det kunne jo være at du var heldig. :)

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Rudi Stegen (04-04-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 04-04-02 18:41

Hej Madsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

[Courier i ttf]

> Hvad har du egentlig prøvet for at finde den?

Det ville være nemmere at sige, hvad jeg ikke har gjort... (O.k.,
måske en smule overdrevet

> Der sidder nogle virkelig skriftsnørder i
> news:alt.binaries.fonts og jeg ved at der i news:dk.edb.grafik
> også sidder mennesker som sikkert har mange fonte liggende.

Den første prøvede jeg dels at følge i en periode (for 1½-2 års tid
siden), dels poste en efterlysning for efter nogle uger at droppe
den. Binære grupper giver mig stress, men måske skulle jeg prøve
igen.

Den anden har jeg egl. aldrig overvejet til formålet (heller ikke
andre formål, for den sags skyld).
Jeg har altid forestillet mig den som en gruppe, hvor man snakker
spraglede grafikker til netsider o.l.)

Måske skulle jeg prøve at kigge lidt dér. Det kan jo aldrig skade
(medmindre de første 20 indlæg omhandler, hvordan man smider enorme
rullegardinsreklamer ind på sine sider

Tak for tippet!

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Madsen (04-04-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 04-04-02 20:38

Rudi Stegen skrev:

[news:dk.edb.grafik]

> Jeg har altid forestillet mig den som en gruppe, hvor man snakker
> spraglede grafikker til netsider o.l.)

Så har du taget grueligt fejl. :)

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Lars Klintholm (03-04-2002)
Kommentar
Fra : Lars Klintholm


Dato : 03-04-02 22:11

Madsen skrev:

>> Har dog fundet frem til Fixedsys som et passende kompromis
>
> Den har jeg så også prøvet i en periode, men jeg kan ikke vænne mig til
> skriften.

OK, smag og behag.....jeg kan ikke tåle Courier.

> Jeg kan bedre lidt Arial, men Arial er ikke en skrift med fast
> bredde, så vidt jeg ved, og det er nok derfor at både linieombrydning og
> linietæller går i kaos når man bruger den i Xnews i Editor-vinduet.

Jeg forstår ikke at du kan vælge Arial, den er slet ikke mulig hos mig. Jeg
kan kun vælge mellem fastbredde-fonte. Kan det skyldes versionen, du kører
med 5.03.15. Der er kommet en 5.03.24 (ikke test).

--
mvh.
LarsK

Rudi Stegen (03-04-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 03-04-02 22:18

Hej Lars Klintholm, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> OK, smag og behag.....jeg kan ikke tåle Courier.

Hov! Det er vel ikke den ægte Courier, du har liggende som
truetypefil?

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Lars Klintholm (03-04-2002)
Kommentar
Fra : Lars Klintholm


Dato : 03-04-02 22:23

Rudi Stegen skrev:

>> OK, smag og behag.....jeg kan ikke tåle Courier.
>
> Hov! Det er vel ikke den ægte Courier, du har liggende som
> truetypefil?

Upræcis formulering, skulle være: jeg kan ikke tåle Courier New.
Undskyld, hvis du troede 10 års søgen var slut

--
mvh.
LarsK

Rudi Stegen (03-04-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 03-04-02 22:37

Hej Lars Klintholm, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Upræcis formulering, skulle være: jeg kan ikke tåle Courier New.
> Undskyld, hvis du troede 10 års søgen var slut

Bare rolig: Efter de første 1300 gange, jeg har spurgt alt og alle,
begyndte jeg at blive ret fatalistisk og mest spørge, fordi jeg er
overbevist om, at *hvis* jeg undlader, har netop dénne person nummer
4739 gudhjælpemig Courier liggende - uden jeg kommer til at opdage
det

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Madsen (04-04-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 04-04-02 00:14

Lars Klintholm skrev:

> Jeg forstår ikke at du kan vælge Arial, den er slet ikke mulig hos
> mig. Jeg kan kun vælge mellem fastbredde-fonte. Kan det skyldes
> versionen, du kører med 5.03.15. Der er kommet en 5.03.24 (ikke
> test).

Nej, det er også noget du kan ændre i Xnews.ini. :)

I [Display]-sektionen (og denne gang er det den rigtige), har jeg
f.eks. følgende:

HeaderFont=0,0<10>-17;$800000:Arial|0
ViewerFont=0,0<11>-18;$000000:Arial|0
QuotedFont=0,0<11>-18;$000000:Arial|0
MiscFont=0,0<11>-18;$000000:Arial|0
FixedFont=1,0<11>-18;$000000:Courier New|0
EditorFont=1,0<12>-20;$000000:Courier New|0

Hvis du f.eks. vil have Arial ind i Editor-vinduet så ændrer du blot
Courier New til Arial i stedet i linien med EditorFont...
Linieombrydningen går som sagt bare i kage hvis du vælger en font som
ikke har fast bredde.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Madsen (04-04-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 04-04-02 03:22

Lars Klintholm skrev:

> Der er kommet en 5.03.24 (ikke test).

Tak for info. Det var jeg ikke klar over. :)

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408946
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste