Gruppe for weekend-fædre
Fra : Kosmo

Dato : 03-04-02 00:20

Hej

Jeg savner en news-gruppe for weekend-fædre. Jeg ved at der masser af dem,
og jeg ved også, at jeg ind i mellem har behov jeg har for at tale med andre
om samværet med børnene / forholdet til X'en set i forb. med børnene.

Kosmo.

Fra : Mark Schiller

Dato : 03-04-02 11:15

Wed, 3 Apr 2002 01:20:04 +0200, berigede "Kosmo" <nospam@adslhome.dk>
dk.familie.barn med:

> [...]
>om samværet med børnene / forholdet til X'en set i forb. med børnene.

Jeg tror desværre, at mængden af postings om weekend-fædre er for lav
til, at du kan "få" en nyhedsgruppe udelukkende om det - og det er
desværre på mængden af postings, at interessen måles og vurderes ...

Umiddelbart vurdere jeg ikke, at der er problemer i, at snakke om slige
emner i denne gruppe - eventuelt med et særligt ord i emnefeltet, så man
kan filtrere på dette - meeeeen, hvis du har brug for et mere "privat"
forum (og det ville jeg da godt kunne forstå , så kan du da sende en
tom email til:

   farklubben-subscribe@yahoogrupper.dk

Her sidder sikkert også nogle weekendfædre ...............

Nu håber jeg ikke, at ovenstående bliver betragtet som rygstikkeri af
denne gruppe - det er det ingenlunde - det er blot et mere "privat"
forum, hvor fædrene har en elektronisk udgave af mødregrupperne - og
dermed har mulighed for, at snakke om nogle mere private ting, som måske
ikke lige egner sig til "offentliggørelse" )

Held og lykke

/Mark

--
Mark Schiller
Email : ms.nospam@get2net.dk

"Technology - No place for wimps"

Fra : Kosmo

Dato : 05-04-02 11:04

Hej Mark

> Jeg tror desværre, at mængden af postings om weekend-fædre er for lav
> til, at du kan "få" en nyhedsgruppe udelukkende om det - og det er
> desværre på mængden af postings, at interessen måles og vurderes ...

Det kan jeg godt se logikken i. På den anden side ved jeg at der er masser
af weekend-fædre "out there", så måske er der ikke så mange indlæg fra dem,
netop fordi de (som jeg) ikke føler at denne gruppe er den rigtige for dem.
At der er et stort behov kan du se hvis du går ind på www.foreningenfar.dk

> Umiddelbart vurderer jeg ikke, at der er problemer i, at snakke om slige
> emner i denne gruppe

Personligt synes jeg det ville være rart at der var en gruppe for
weekend-fædre, da jeg synes der er stor forskel på en samlet familie og en
splittet familie... og dermed også stor forskel på de problmer som opstår.
Hvad ved en familie, som aldrig har prøvet at blive splittet, om hvad det
vil sige at være samværs-forældre eller alene-forældre ?

> [...]
> kan filtrere på dette - meeeeen, hvis du har brug for et mere "privat"
> forum (og det ville jeg da godt kunne forstå , så kan du da sende en

Det kunne være at man skulle prøve det.

> Held og lykke

Tak

Venlig hilsen: Kosmo

Fra : Mark Schiller

Dato : 05-04-02 11:25

Fri, 5 Apr 2002 12:04:29 +0200, berigede "Kosmo" <nospam@adslhome.dk>
dk.familie.barn med:

> [...]
>netop fordi de (som jeg) ikke føler at denne gruppe er den rigtige for dem.

Jeg kan sagtens "se problemet" - men StyreGruppen der vurdere
oprettelserne "plejer", at gå ud fra eksisterende trafik - meeeen, du
kan da smide en føler ud i dk.admin ............

>Personligt synes jeg det ville være rart at der var en gruppe for
>weekend-fædre, da jeg synes der er stor forskel på en samlet familie og en
>splittet familie... og dermed også stor forskel på de problmer som opstår.

Jeg kan sagtens se din pointe - jeg mente blot, at jeg ikke kan se at
det strider imod denne gruppes formål - så'n hvis du havde behov for en
gruppe her og nu

>Hvad ved en familie, som aldrig har prøvet at blive splittet, om hvad det
>vil sige at være samværs-forældre eller alene-forældre ?

Tja, nogen af os som lever i familier i dag kommer måske fra et splittet
hjem?!

>Det kunne være at man skulle prøve det.

Du er i hvert fald velkommen - det er endnu en lille kreds, meeen vi
bliver nok større med tiden

/Mark

--
Bliv medlem af FarKlubben - en elektronisk fædregruppe.

Send email til: farklubben-subscribe@yahoogrupper.dk

Fra : cjt

Dato : 04-04-02 22:13

Hej!

Jeg kan udemærket forstå dit behov.

Men jeg kan ikke rigtigt se, hvorfor der skal oprettes en særskilt gruppe!
Hvorfor ikke bare diskutere det her i gruppen ?

Fra : Marianne Lovise Str~

Dato : 05-04-02 22:38

in article 3caa3cc5$0$5246$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, Kosmo at
nospam@adslhome.dk wrote on 03.04.02 01:20:

> [...]
> om samværet med børnene / forholdet til X'en set i forb. med børnene.

Jeg kan da ha gleden av å tipse deg og andre i samme situasjon om et norsk
nettsted som drives av Aleneforeldreforeningen i Norge.
Her er både nyheter, rettigheter, chatgruppe, diskusjonsgruppe mm.

www.aleneforeldreforeningen.no

Mvh
Marianne Strand
redaktør for Affoposten, aleneforeldreforeningens medlemsblad.

Fra : Nina Hald

Dato : 06-04-02 22:25

Hej.
Jeg kunne i det hele taget godt bruge et forum for dele-børn og samvær
mellem børn og week-end familier, det er nemlig helt ydeligt noget der
påvirker hele vores hverdag at se hans børn ( de føles ikke som mine )
hveranden week-end eller sjældnere hvis ikke det lige passer ind i x´sens
program at de skal hjemmefra.

--
Venlig hilsen Nina Hald
Fjern XX fra min e-mail hvis du vil skrive privat.