Jetway 994 AS - hvor hurtig CPU?
Fra : Finn A. Hansen

Dato : 02-04-02 19:36

Jeg er ikke voldsomt godt bevandret i P III-CPU'erne. Hvor hurtig CPU kan et
Jetway 994 AS-bundkort tage? Det har både Slot 1 og socket 370.

Manualen siger Pentium III FCPGA coppermine og nævner også 256 kb cache (er
det ikke kun Tualatin-modellerne, der har det?). Bedste multiplyer er 8 og
bedste FSB er 140 mhz (der er også 133). En nyere BIOS giver vist nok
10X-multiplyer, i hvert fald til Cyrix. Så går den nok også til P III. Det
styres i BIOS, også corevolten.

Alt tyder altså på 1 ghz eller 1333 mhz. Er der nogen, der ved, med hvilken
CPU man når højest op? Hvilken Celeron er et godt alternativ? Bundkortet
kendes vist også under navnene J-mark og Ensoniq, og jeg ved godt, det er
noget billigt Kina-halløj, så jeg efterlyser ikke købsanbefalinger på Asus,
Epoc, Abit, Soltek osv. i stedet.

VH
Finn A. Hansen