HD til bærbar ?
Fra : JRS

Dato : 02-04-02 20:50

Hej NG ..

Ved godt det er total nubi, men jeg får mig en bærbar her om et par dage,
men den er måske uden HD ..
Hvad er standarterne inden for HD til bærbare ? Hva koster de ?
Har kigget på www.edbpriser.dk , men da jeg ikke aner hva HD'en skal hedde
for at passe til en bærbar ... jaaa.. så hjælper det ikke så meget ;)
Desuden ku det da os godt være man skulle ha noget mere ram til den .. Ca
samme spørgsmål til det ..

Håber der er en der kan give lidt råd til en "bærbar-n00b" ..

MVH
JRS

ps. Maskinen er en :
Fujitsu-siemens, P2-233, 32ram, TFT, << ved ikke så meget mere om den .. har
ingen model nr :/

Fra : Dr. Ralph

Dato : 02-04-02 22:47

On Tue, 2 Apr 2002 21:50:22 +0200, "JRS" <jrs@kvalme.dk> wrote:

> [...]
>for at passe til en bærbar ... jaaa.. så hjælper det ikke så meget ;)
>Desuden ku det da os godt være man skulle ha noget mere ram til den .. Ca

Læs flg link, hvor en Claus giver et godt råd med på vejen - jeg
anvender samme disk, som han gør - og den er TOTAL stille og hurtig:

http://www.mobilsiden.dk/mobildebat.dk/debat1/discus/messages/1007/5906.html?1017754187

-------------------------------
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Mail: dr.ralph@removesol.dk

Fra : JRS

Dato : 02-04-02 23:04

> Læs flg link, hvor en Claus giver et godt råd med på vejen - jeg
> anvender samme disk, som han gør - og den er TOTAL stille og hurtig:

> [...]

Mange tak for svaret :)

MVH
JRS

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 03-04-02 12:11

"JRS" <jrs@kvalme.dk> skrev:
> Hvad er standarterne inden for HD til bærbare ?

2,5" harddiske, jeg syntes de er svære at finde på
www.edbpriser.dk - men jeg ved at IBMs serie hedder
Travelstar.

> Hva koster de ?

Tjaa, prøv selv at kigge lidt rundt derinde.

> Desuden ku det da os godt være man skulle ha noget
> mere ram til den .. Ca samme spørgsmål til det ..

SO DIMM ram - for pris se www.edbpriser.dk.
Nogle computere der bruger PC100, kan ikke bruge
PC133, som de fleste stationære kan. Måske er det bedst
at købe dem der passer til (sandsynligvis PC100).

> Håber der er en der kan give lidt råd til en "bærbar-
> n00b" ..

Har prøvet.

Venligst
Mikael

Fra : JRS

Dato : 03-04-02 15:28

Takker :)

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 03-04-02 15:51

"JRS" <jrs@kvalme.dk> skrev:
> Takker :)

Det var så lidt ;)

Venligst
Mikael

Fra : Dr. Ralph

Dato : 04-04-02 01:33

>2,5" harddiske, jeg syntes de er svære at finde på
>www.edbpriser.dk - men jeg ved at IBMs serie hedder
>Travelstar.

Jep - edbpriser er godt til mange ting - men ikke de mere specielle
ting - hér må man selv lede lidt.

Men www.itbutikken.dk og www.proconsult.dk har 2,5' hd - kig dér :)

Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph