Soldaritet me Israel
Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 02-04-02 15:59

Kom til Århus på søndag og
deltag i en pro-Israel aktion, hvor vi tænder lys for
Israel og proklamerer Guds løfter til Guds gamle
ejendomsfolk.

Aktionen er på Store Torv i Århus kl. 18.00 - men
starter med bøn i Pinsekirken allerede fra kl. 15.00.

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 02-04-02 17:57

Børge Højlund Jensen <bhj@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> ejendomsfolk.

> Aktionen er på Store Torv i Århus kl. 18.00 - men
> starter med bøn i Pinsekirken allerede fra kl. 15.00.

Desværre må jeg melde afbud.

Togbilletten fra København er for dyr ...
--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : Jørgen Kristensen

Dato : 03-04-02 13:57

Per Erik Rønne wrote:

> Desværre må jeg melde afbud.
>
> Togbilletten fra København er for dyr ...

Hej Per Erik

Du er velkommen i Herlev, hvis du cykler kan du kombinere
en lile motionstur med et bødemøde i Lindehøj Kirke.

Vi ses søndag aften kl. 19.30
Læs mere:
http://www.folkekirken.dk/STIFTER/helsing/gladsaxe/lindehoj/bed.htm

Mvh. Jørgen Kristensen

Fra : Peter B. Juul

Dato : 03-04-02 14:11

Jørgen Kristensen <ccc18505@vip.cybercity.dk> writes:

> Du er velkommen i Herlev, hvis du cykler kan du kombinere
> en lile motionstur med et bødemøde i Lindehøj Kirke.

bødemøde? Så skal han da cykle uden lys.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Fra nu af er I ikke længere mine kloner.
The RockBear. ((^)) I er mine fætre.

Fra : Jørgen Kristensen

Dato : 03-04-02 14:24

"Peter B. Juul" wrote:

> bødemøde? Så skal han da cykle uden lys.

Mangler du cykellygter kan du bruge linie 167 lige til døren.

Jeg foreslår at alle der kommer til B E D E M Ø D E T husker lys på
cyklen.

Bødemøde er kun hvis man møder politiet på vej hjem, da er det mørkt
og man skal huske at trække hvis man har glemt lygterne.

Mvh. Jørgen Kristensen

Fra : Live4Him

Dato : 02-04-02 18:30

"Børge Højlund Jensen" <bhj@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> ejendomsfolk.
>
> Aktionen er på Store Torv i Århus kl. 18.00 - men
> starter med bøn i Pinsekirken allerede fra kl. 15.00.

Skal denne demonstration tages som et udtryk for pinsekirkens støtte til
Israels nuværende millitaristiske kurs ?

jørgen.

Fra : Niels

Dato : 02-04-02 19:30

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Skal denne demonstration tages som et udtryk for pinsekirkens støtte til
> Israels nuværende millitaristiske kurs ?

Kan man ikke støtte Guds ejendomsfolk uanset om de handler forkert når de
hårdnakket nægter at vende den anden kind til?

Og så ellers gøre som der er sagt i Bibelen, nemlig at bede for fred i
Jerusalem?

Niels

Fra : Willy Brochs

Dato : 02-04-02 20:50

"Niels" <ikke.til@raadighed> skrev i melding
> "Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kan man ikke støtte Guds ejendomsfolk uanset om de handler forkert når de
> hårdnakket nægter at vende den anden kind til?

Mon tro om Gud støtter jødenes forkerte handlinger?
Hvis Gud ikke støtter jødefolket i deres krigerske handlinger, hvorfor skal
så vi gjøre det?
Willy

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 02-04-02 22:43

"Niels" <ikke.til@raadighed> mælte sligt:

>Kan man ikke støtte Guds ejendomsfolk uanset om de handler forkert når de
>hårdnakket nægter at vende den anden kind til?

Jo, selvsagt kan man det, men bør man? Hvad er ideen i at støtte
forbrydere og derved opmuntre dem til at fortsætte deres forbrydelser?

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"The good Christian should beware of mathematicians, and all those who
make empty prophecies. The danger already exists that the

Fra : E.Dalgas

Dato : 02-04-02 22:52

Rasmus Underbjerg Pinnerup <hobbes@post1.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:0d9kauolpjmiah6cducqq32t0ddlmgo498@4ax.com...
> "Niels" <ikke.til@raadighed> mælte sligt:

> Jo, selvsagt kan man det, men bør man? Hvad er ideen i at støtte
> forbrydere og derved opmuntre dem til at fortsætte deres forbrydelser?

Og hvad er ideen med at kalde den Israelske stats forholdsregler, imod
terrorisme, for forbryderiske ??

--

E.Dalgas

Fra : Willy Brochs

Dato : 02-04-02 23:26

"E.Dalgas" <erik-dalgas@mail.sonofon.dk> skrev i melding

> [...]
> nyhedsmeddelelse:0d9kauolpjmiah6cducqq32t0ddlmgo498@4ax.com...

> Og hvad er ideen med at kalde den Israelske stats forholdsregler, imod

Når man gir en væpnet konflikt navnet "kamp mot terrorisme" så er det altså
plutselig legalt og i orden å skyte ned og drepe sivile, kvinner og barn?
Slike overlagte mord betegnes med et helt annet navn når det utføres av
stater vi ikke sympatiserer med, som eks. diktarurstater. Da kalles det
faktisk terrorisme! Samme som Israel nu bedriver.
Flertallet av kristenfolket synes å tro at Israel har krav på støtte uansett
hvilken råttenskap de setter i system. Som kristen må jeg ta avstand fra
Israels mordoffensiv da en slik gjerning strider mot alt Guds folk skal stå
for.

Hilsen

Willy Brochs

Fra : E.Dalgas

Dato : 02-04-02 23:58

Willy Brochs <wbrochs@online.no> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Gdqq8.20571$TU3.530187@news4.ulv.nextra.no...

> Når man gir en væpnet konflikt navnet "kamp mot terrorisme" så er det
altså
> plutselig legalt og i orden å skyte ned og drepe sivile, kvinner og barn?

Billigt argument ?

> Slike overlagte mord betegnes med et helt annet navn når det utføres av
> stater vi ikke sympatiserer med, som eks. diktarurstater. Da kalles det
> faktisk terrorisme! Samme som Israel nu bedriver.

Krig er krig, i al sin djævelske pragt !

> [...]
> hvilken råttenskap de setter i system. Som kristen må jeg ta avstand fra
> Israels mordoffensiv da en slik gjerning strider mot alt Guds folk skal

Jammen kære Willy, tag du da bare afstand, alt det du vil. Imens vil Israel
gøre det DE FINDER er nødvendigt, for at opretholde sikkerheden indenfor
landets grænser.

--

E.Dalgas

Fra : Peter B. Juul

Dato : 03-04-02 00:09

"E.Dalgas" <erik-dalgas@mail.sonofon.dk> writes:

> Jammen kære Willy, tag du da bare afstand, alt det du vil. Imens vil Israel
> gøre det DE FINDER er nødvendigt, for at opretholde sikkerheden indenfor
> landets grænser.

Problemet er jo netop at bemeldte landegrænser flyttes efter
forgodtbefindende.

Hvis Israel havde trukket sig ud af de besatte områder havde der næppe
været et problem i dag.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Bekæmp med al din kløgt og flid
The RockBear. ((^)) den tåge tåber spreder.

Fra : E.Dalgas

Dato : 03-04-02 00:30

Peter B. Juul <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:m3wuvpbsvi.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

Israel

> Problemet er jo netop at bemeldte landegrænser flyttes efter
> forgodtbefindende.

Det er sandt. Men hvad vil du have Israel skal gøre. Der findes jo på begge
sider af konflikten, stærk modstand mod fredsprocessens fremskridt. Israel
har gang på gang, været på vej ud af de omstridte områder i bestræbelse på
at bedre forhandlinger, men hvergang bliver det smadret af galninge som ikke
skyer nogen midler i deres religiøse vanvid.

> Hvis Israel havde trukket sig ud af de besatte områder havde der næppe
> været et problem i dag.

Det tror jeg ikke på er rigtigt, Peter.

--

E.Dalgas

Fra : Peter B. Juul

Dato : 03-04-02 11:24

> [...]

> har gang på gang, været på vej ud af de omstridte områder i bestræbelse på

Er du blind? Israel nægter igen og igen at skride. Sharon har endda
sagt, at hvis det skal være på den måde, så besætter de bare hele
området.

> men hvergang bliver det smadret af galninge som ikke
> skyer nogen midler i deres religiøse vanvid.

så længe du til disse galninge også henregner visse jødiske
grupperinger er jeg enig.

> Det tror jeg ikke på er rigtigt, Peter.

Næh, for muslimerne er jo onde og falske, ikke?
--
Peter B. Juul, o.-.o "Diskussioner ødelægges tit af folk,
The RockBear. ((^)) der ved hvad de taler om"

Fra : E.Dalgas

Dato : 03-04-02 15:59

Peter B. Juul <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:m3u1qtaxmj.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

Israel

> Er du blind?

Nej, tværtimod.

> Israel nægter igen og igen at skride.

Kun fordi der et sikkerhedsproblem de MÅ forholde sig til, forbundet med at
"skride".

> Sharon har endda
> sagt, at hvis det skal være på den måde, så besætter de bare hele
> området.

Hvis det er nødvendigt for at sikre Israels borgere i den aktuelle
situation, så skal Sharon nok få polittisk støtte til i en perriode at
besætte vestbreden m.m.

> så længe du til disse galninge også henregner visse jødiske
> grupperinger er jeg enig.

Hvem dræbte Rabnin ? En landsmand !

Selvfølgelig findes der galninge på hver side af konflikten.

> Næh, for muslimerne er jo onde og falske, ikke?

Muslimer er vel som mennesker flest, når det kommer til stykket. Jeg tror
bare ikke at de millitante palistinænsere og deres støtter i den arabiske
verden, nogensinde vil anerkende staten Israel. De vil konstant søge
konfrontationen og det stiller Israel i det dilemma at kan araberstaterne
ikke selv styre deres galninge, må Israel gøre forsøget. Det er de
simpelthen tvunget til, for Alternativet behøver vel ikke en nærmere
forklaring.

--

E.Dalgas

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 03-04-02 17:07

E.Dalgas <erik-dalgas@mail.sonofon.dk> wrote:

> Selvfølgelig findes der galninge på hver side af konflikten.

Men ikke lige mange, og ikke lige gale ...

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 03-04-02 00:38

Peter B. Juul <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote:

> Hvis Israel havde trukket sig ud af de besatte områder havde der næppe
> været et problem i dag.

Du kan tro at der så havde været problemer i dag. En meget stor del af
palæstinenserne mener jo at også Tel Aviv er besat område. En stor del
israelske politikere synes derudover at have den opfattelse, at Arafat
kun har Vestbredden og Gaza som delmål mod et Judenrein Palæstina.

Fra : Willy Brochs

Dato : 03-04-02 16:37

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i melding

> [...]
> forgodtbefindende.
>
> Hvis Israel havde trukket sig ud af de besatte områder havde der næppe

Du har nok rett i det, men tror du Arile Sharon og hans terroristliga
forstår det?

Willy Brochs

Fra : Willy Brochs

Dato : 03-04-02 16:36

> [...]
Israel
> gøre det DE FINDER er nødvendigt, for at opretholde sikkerheden indenfor

Ja, de vil nok det, for de hører hverken på Gud eller FN resolusjoner.

Willy Brochs

Fra : E.Dalgas

Dato : 03-04-02 16:54

Willy Brochs <wbrochs@online.no> skrev

> Israel
>
> Ja, de vil nok det, for de hører hverken på Gud eller FN resolusjoner.

Begge dele er pt umuligt for dem. De er som nation, blændet af Gud selv
(Rom.11,7-10), så de ikke skuer sandheden i Skrifterne og de er tvunget til
selv at sørge for deres nations sikkerhed, da ingen andre kan garantere dem
en troværdig sikkerhed.

--

E.Dalgas

Fra : Andreas Falck

Dato : 04-04-02 07:31

"E.Dalgas" <erik-dalgas@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> [...]
> og de er tvunget til selv at sørge for deres nations sikkerhed, da
> ingen andre kan garantere dem en troværdig sikkerhed.

DET var dog en sælsom tolkning af Skriften!

Men prøv at sammenholde dette tekststed med f.eks. lignelsen i Matt.
21, 33-46, og læg især mærke til versene 43 og 45. Se endvidere også
Matt. 8, 12.

"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det Evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk

Fra : E.Dalgas

Dato : 04-04-02 10:38

Andreas Falck <admin@bibeltro.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a8grua$410$1@egon.worldonline.dk...
> "E.Dalgas" <erik-dalgas@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse
>
> [ ... ]
>
> DET var dog en sælsom tolkning af Skriften!

Paulus skriver : »Gud har givet dem (Israel) en sløvhedens ånd, øjne, de
ikke kan se med, øren, de ikke kan høre med, indtil den dag i dag.«

Så den sælsomme tolkning er (?) Hvad jeg dybest set mener dette skriftsted
fortæller os, er at Israel er i GUDS HÅND og derfor ikke, undgår de
konsekvenser denne sløvhedens ånd, påføre dem. Vi kristne, proklamere og
demonstrere, bede og forkynde, men det ændre ikke på Israels åndelige
tilstand og de konsekvenser denne tilstand i sidste ende vil medføre.

> Men prøv at sammenholde dette tekststed med f.eks. lignelsen i Matt.
> 21, 33-46, og læg især mærke til versene 43 og 45. Se endvidere også
> Matt. 8, 12.

Hvor der bla. står :

/ Derfor siger jeg jer, at Guds rige skal tages fra jer og gives til et
folk, der bærer dets frugter./ Men Rigets egne børn skal kastes ud i mørket
udenfor; dér skal der være gråd og tænderskæren.«/

Du opfordre til at sammenholde skriftstederne og selvfølgelig skal en seriøs
tolkning, også her, afgøres af et samlet overblik over skriftens forskellige
udsagn. Jesus taler i Matt.citaterne om den konkrete situation Israel
befandt sig i, i forbindelse med hans (Messias) komme. Der jo skulle oprette
Riget som var dem lovet. Hvor du vil hen med disse henvisninger, kan jeg jo
kun gætte på. Men jeg har tidligere skrevet om Paulus` udsagn og det lys jeg
ser disse udsagn i.

Israels løfter, om Folket, Landet og Riget, står fast pga fædrene ? Hvis det
ikke var således, hang disse løfter forlængst i en tynd tråd :

Thi jeg kunne ønske selv at være bandlyst fra Kristus, om det kunne gavne
mine brødre, mine kødelige stammefrænder. De er jo israelitter, dem tilhører
barnekårene og herligheden og pagterne og lovgivningen og tempeltjenesten og
forjættelserne, dem tilhører fædrene, og fra dem stammer ifølge sin kødelige
herkomst Kristus, som er over alle ting, Gud højlovet i evighed! Amen.
Rom.9,3-5. (se evt.KJV)

Hvem er Isralitterne ? Det er dem, for hvem,
barnekårene,herligheden,pagterne,lovgivningen,
tempeltjenesten,forjættelserne, er blevet til del, ikraft af deres fædres
tro og lydighed mod Gud. De selvsamme fædre som Kristus selv, ifølge sin
kødlige herkomst, nedstammer fra.

Dog er det ikke således at forstå, at Guds ord har svigtet; thi det er ikke
alle dem, der stammer fra Israel, som virkelig er israelitter; ej heller er
de alle sammen børn, fordi de er Abrahams afkom, men: »kun gennem Isak skal
afkom nævnes efter dig.« Det vil sige: det er ikke de kødelige børn, der er
Guds børn, men det er kun de børn, som er født i kraft af forjættelsen, der
regnes for afkom. Rom.9,6-9.

Ud af Israels folk, skal tages en rest som fødes ikraft af forjættelse,
ellers ville Guds ord jo svigte. Dette er nøjagtig det samme som for
hedningene. Kristus døde for alle mennesker, for at kunne frelse alle. Men
desvære er det langtfra alle hedninge der tager imod frelsen, kun en lille
del af folkeslagene gør det. Løfterne til fædrene, sikre at nationen Israel
bliver bevaret og at landet bliver beskyttet, hvorfor ? Fordi at når tiden
er inde, skal også en del af Israel frelses og denne del skal så udgøre den
genfødte nation der skal træde ind i 1000 års Riget. Så selvom Israel idag
har del i forjættelserne som blev givet til fædrene og som blev opfyldt af
Kristus, vil det i sidste ende (når tiden er inde), kun være dem der FØDES
ikraft af forjættelsen, der arver løfterne.

Konklusionen kan kun være den at udelukker man Israel fra deres fædrene
ophav (Abraham) og de løfter (Moses) der blev givet dem. Svare det til, på
forhånd, at udelukke en hedning fra frelsen i Kristus. Og hvem ville vove at
gøre det ?

--

E.Dalgas

Fra : Andreas Falck

Dato : 06-04-02 16:31

"E.Dalgas" <erik-dalgas@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> [...]
> tempeltjenesten,forjættelserne, er blevet til del,
> ikraft af deres fædres tro og lydighed mod Gud.
> De selvsamme fædre som Kristus selv, ifølge

Prøv at læs, og følg med i, tråden "Stammen og grenene"!

Fra : E.Dalgas

Dato : 06-04-02 20:00

Andreas Falck <admin@bibeltro.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a8n4ar$90q$1@egon.worldonline.dk...
> "E.Dalgas" <erik-dalgas@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse
>
> [ ... ]
>
> Prøv at læs, og følg med i, tråden "Stammen og grenene"!

Stol du trygt på at jeg følger med i den tråd, Andreas

--

E.Dalgas

Fra : Andreas Falck

Dato : 06-04-02 20:44

> Andreas Falck <admin@bibeltro.dk> skrev

[ ... ]

> Stol du trygt på at jeg følger med i den tråd, Andreas

Så er der da trods alt visse lyspunkter her i tilværelsen )

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 03-04-02 00:30

"E.Dalgas" <erik-dalgas@mail.sonofon.dk> mælte sligt:

>Og hvad er ideen med at kalde den Israelske stats forholdsregler, imod
>terrorisme, for forbryderiske ??

Det turde være klart. Jeg nærer en kraftig antipati over for den
israelske regerings handlinger i de sidste par dage. Det er dybt, dybt
forkasteligt. Jeg ved udmærket, at der er nogle i denne gruppe, der
konsekvent lukker øjnene over for Israels forbrydelser, men når både FNs
sikkerhedsråd og EU på det skarpeste har kritiseret den israelske
fremfærd, så kunne man vel gøre sig forhåbninger om, at sløret hives fra
deres øjne.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"What's fahrfergnugen?"

Fra : E.Dalgas

Dato : 03-04-02 00:42

Rasmus Underbjerg Pinnerup <hobbes@post1.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:j9fkaucvjc31bgrg5qgrchiobqvkjdb23m@4ax.com...
> [...]
>
> Det turde være klart. Jeg nærer en kraftig antipati over for den
> israelske regerings handlinger i de sidste par dage. Det er dybt, dybt

Forkasteligt er ikke et reelt ord at anvende. Det er dybt bekymrende og
tragisk at denne konflikt er nået dertil, hvor den er, men Israel bære ikke
ansvaret for denne ulykke alene.

> [...]
> sikkerhedsråd og EU på det skarpeste har kritiseret den israelske
> fremfærd, så kunne man vel gøre sig forhåbninger om, at sløret hives fra

Ja, det måtte jo komme - FN resolutionerne - og at bruge dem IMOD Israel er
jo latterligt. Her har vi en nation (Israel) som er blevet oprettet af
selvsamme FN autoritet, men som altså må se de resolutioner som vedtages
IMOD Israel som presions middel, selvom det FN mandat deres nation bygger
på, skal bruges i såkaldte "indrømmelser" fra arabisk side.

--

E.Dalgas

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 03-04-02 01:04

"E.Dalgas" <erik-dalgas@mail.sonofon.dk> mælte sligt:
>Rasmus Underbjerg Pinnerup <hobbes@post1.tele.dk> skrev:

>Forkasteligt er ikke et reelt ord at anvende.

Øhh...? Jeg forkaster, hvad jeg vil.

>Det er dybt bekymrende og tragisk at denne konflikt er nået dertil, hvor
>den er, men Israel bære ikke ansvaret for denne ulykke alene.

Det har jeg heller ikke just påstået.

>Ja, det måtte jo komme - FN resolutionerne - og at bruge dem IMOD Israel er
>jo latterligt.

Fordi?

>Her har vi en nation (Israel) som er blevet oprettet af selvsamme FN
>autoritet, men som altså må se de resolutioner som vedtages IMOD Israel
>som presions middel,

Se på Akabs kongedømme (og så mange andre perioder i GT). Her har vi en
nation, som er blevet oprettet af Jahve, men som altså må finde sig i,
at Jahve ikke bryder sig om den måde, nationen agerer på. Er det
urimeligt af Jahve at kritisere Israel, når han nu selv har oprettet
det? Det kunne jeg ikke forestille mig, du ville mene. Hvad skulle
problemet da være i at FN kritiserer Israel?

At du giver din søn en hammer, betyder ikke, at det er helt ok, at han
smadrer alle dine vinduer og heller ikke at det dernæst vil være
urimeligt, at du kritiserer ham, "for det var jo dig selv, der gav ham
hammeren".

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Die Mathematiker sind eine Art von Franzosen:
Redet man zu ihnen, so übersetzen sie es in ihre Sprache,

Fra : E.Dalgas

Dato : 03-04-02 08:30

Rasmus Underbjerg Pinnerup <hobbes@post1.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:u9hkau8os696qonv53t383hectk9p39cp4@4ax.com...
> "E.Dalgas" <erik-dalgas@mail.sonofon.dk> mælte sligt:

> Øhh...? Jeg forkaster, hvad jeg vil.

Ja da !

> Det har jeg heller ikke just påstået.

Bare vi er enige om dèt.

> Fordi?

Svare jeg på efterfølgende. FN resolutionerne, bliver fremholdt som presions
middel over for den ene part (Israel), mens den anden part (araberne) ikke
anerkender selvsamme FN mandat, som genoprettede staten Israel.

Tilbage til 1967 grænserne, så vil vi (araberne) garentere Israel`s
sikkerhed og (det latterlige) / anerkende staten /.
Ja tilbage til 67 græserne og derefter...........48 !

> [...]
> det? Det kunne jeg ikke forestille mig, du ville mene. Hvad skulle
> problemet da være i at FN kritiserer Israel?

Jeg mener dette er et fejlskud, Rasmus. Kritik af Israel, er ikke problemet,
for FN kan da kritisere alt det de vil og bør også gøre det.

> [...]
> smadrer alle dine vinduer og heller ikke at det dernæst vil være
> urimeligt, at du kritiserer ham, "for det var jo dig selv, der gav ham

Som sagt kan FN og enhver anden, kritisere Israel alt det de vil. Det har
jeg forståelse for, bliver gjort. Men den ensidige kritik, hvor
Palistinænserne fremstilles som uskyldige "ofre" for det stygge Israel, er i
mine øjne en mindst ligeså stor forbrydelse som dem der blåøjet støtter
Israels behandling af palistinænserne, er skyldige i.

--

E.Dalgas

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 03-04-02 12:05

>Svare jeg på efterfølgende.

Det kan jeg ikke se, at du gør.

>FN resolutionerne, bliver fremholdt som presions middel over for den ene
>part (Israel), mens den anden part (araberne) ikke anerkender selvsamme
>FN mandat, som genoprettede staten Israel.

Jeg snakker ikke om araberne. Der er ikke nogen tvivl om, at der også
findes fejl på den palæstinensiske side, men det er efterhånden en smule
mere forståeligt. Hvad jeg påpeger er, at Israel faktisk går utroligt
groft til værks i deres kamp for hegemoni. De overtræder flere
internationale konventioner og har nedkaldt fordømmelser fra både FN og
EU. Det chokerer mig, at fornuftige folk arrangerer demonstrationer for
at støtte dette.

>Tilbage til 1967 grænserne, så vil vi (araberne) garentere Israel`s
>sikkerhed og (det latterlige) / anerkende staten /.
>Ja tilbage til 67 græserne og derefter...........48 !

Jeg har intet forhold til dine skræmmebilledudkast.

>Jeg mener dette er et fejlskud, Rasmus. Kritik af Israel, er ikke problemet,
>for FN kan da kritisere alt det de vil og bør også gøre det.

Men du mener, det er latterligt, når jeg nævner det for at bevise, at
Israel går umanerligt hårdt til værks?

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Jeg er -ning-tilhænger."

Fra : E.Dalgas

Dato : 03-04-02 16:29

Rasmus Underbjerg Pinnerup <hobbes@post1.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:u3olausmrvomtjcp9al9lok20cjje06khc@4ax.com...
> "E.Dalgas" <erik-dalgas@mail.sonofon.dk> mælte sligt:

Israel

> Det kan jeg ikke se, at du gør.

Men det gør jeg altså.

> [...]
> mere forståeligt. Hvad jeg påpeger er, at Israel faktisk går utroligt
> groft til værks i deres kamp for hegemoni.

Meget skal man høre ! Så du finder palistinænsernes bombeterror -
forståelig - mens du forkaster Israels metoder i forsøget på at komme disse
til livs. Ingen tvivl om at Israel for alvor har skruet bissen på nu, men
krig er krig og Israel ER i krig, ifølge dem selv.

> De overtræder flere
> internationale konventioner og har nedkaldt fordømmelser fra både FN og
> EU.

Siden hvornår, har en konflikt kørt efter bogen ? Men aligevel skal disse
reaktioner fortsætte, for trods alt har det noget at sige i den sidste ende,
selvom det måske lige nu, ikke lader til at Sharon og co, har tænkt sig at
ændre kurs.

> Det chokerer mig, at fornuftige folk arrangerer demonstrationer for
> at støtte dette.

Jeg ved ikke om de kristne demonstrationer der er pro Israel, er en støtte
til drab og lemlæstelse. Det tvivler jeg stærkt på de er. Men aligevel giver
jeg dig ret i at tidspunktet taget i betragtning, kan det opfattes sådan og
det er yderst uheldigt.

> Jeg har intet forhold til dine skræmmebilledudkast.

Det er ikke kun mine tanker. Ifølge CNN er denne tanke "voksende" blandt de
der følger konflikten på nærmeste hold. Arafat havde jo, for ikke så lang
tid siden, muligheden for en historisk og god (ifølge hans egne krav)
traktat om oprettelsen af den stat han ønskede. Hvorfor afslog han ? Mange
mener at han spillede højt spil, fordi han mente at HAN stod stærkest og
derfor, gik efter hele kagen.

> Men du mener, det er latterligt, når jeg nævner det for at bevise, at
> Israel går umanerligt hårdt til værks?

Det bøver du ikke overbevise mig om at de gør. Jeg mener bare at FN
resolutionerne er blevet så groft overtrådt, af araberne, i denne konflikts
historie at det er latterligt nu, hvis man tror at Israel kan sætte disse
resolutionerne højere en deres nations sikkerhed. På et givet tidspunkt, vil
de dog lytte tror jeg, Israel er trods alt et demokrati.

--

E.Dalgas

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 03-04-02 18:30

>Men det gør jeg altså.

>Meget skal man høre ! Så du finder palistinænsernes bombeterror -
>forståelig - mens du forkaster Israels metoder i forsøget på at komme disse
>til livs.

Ja, men jeg forkaster skam også selvmordsbombernes handlinger. Det er to
forskellige kategorier. Det er *forståeligt* at folk, der er vokset op
uden hjem, uden fremtid, uden penge, uden uddannelse, uden håb - som har
levet et ikke-liv i et ikke-land som undermennesker - at de tyer til så
drastiske handlinger. De er drevet på desperationens rand - hvad mere
kan de gøre? Jeg har derimod enormt svært ved at forstå, at Israel gang
på gang nægter at tage imod de forskellige fredsforslag, selv når de er
støttet af en hoben internationale organisationer samt verdens eneste
blivende supermagt. Det evige mantra er, at de skal styrke deres
sikkerhed. Monstro deres sikkerhed ikke ville have godt af at acceptere
fredsforligene?

>Siden hvornår, har en konflikt kørt efter bogen ?

Der er altid forbrydere. Krigsforbrydelser sker nu engang. Men jeg har
altså umådeligt svært ved at se, hvordan dette kan være nogen
undskyldning til at støtte krigsforbryderne i deres forbrydelser.
Selvfølgelig bunder forskellen her i, at du abonnerer på denne
nyprotestantiske israel-fili, men jeg kan simpelthen ikke forstå,
hvordan man kan forsvare, at der skal gælde andre standarder for, hvad
Israel må, end der gælder for alle andre lande.

>Jeg ved ikke om de kristne demonstrationer der er pro Israel, er en støtte
>til drab og lemlæstelse.

Det er selvsagt ikke formålet, at man vil støtte drab og lemlæstelse,
men når man arrangerer disse "Hurra for Israel"-møder lige meget,
hvordan den israelske regering bærer sig ad, så bliver det jo alligevel
effekten. Det er et signal om, at man vil støtte op om Israel og deres
handlinger lige meget, hvad de foretager sig.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Ja man må sende Lys og Kærlighed til den jord vi bor på.
Nogen mediterer på jordhealing."

Fra : Niels

Dato : 03-04-02 19:34

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <hobbes@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> levet et ikke-liv i et ikke-land som undermennesker - at de tyer til så
> drastiske handlinger. De er drevet på desperationens rand - hvad mere

Underligt ikke, du kalder velovervejet terrorist uddanelse af
selvmordsbombende børn for en desperat handling..

Paradoks ikke sandt.

> [...]
> blivende supermagt. Det evige mantra er, at de skal styrke deres
> sikkerhed. Monstro deres sikkerhed ikke ville have godt af at acceptere

Ville du ikke overveje endog meget grundigt hvilke betingelser for fred du
vil have med en nabo der uddanner deres børn til at snige sig ind til dig
for at slå dig ihjel, og som har det ene mål i livet ikke at stoppe før du
er fordrevet fra din plet på jorden?

Vi har diskuteret 6 dages krigen før, og den har da også været nævnt i denne
tråd..
Vi blev vist enige om, at Israel var i sin gode ret til at besætte de
områder under den krig, men uenige om at Israel skulle have lov til at
fortsætte denne besættelse.

Men selv om Israel ikke fulgte det gode råd fra vesten om at trække sig, så
gav Israel palistinænserne arbejde.. og dermed mad at sætte på bordet og som
tak blev de bombet den ene gang efter den anden af fanatiske unge
palistinænsere der havde en jakke på fyldt med sprængstoffer..

Og efter mange represalier fandt de på en løsning de mente kunne løse dette
problem, de lukkede grænsen.

Stort ramaskrig fra vesten..

> [...]
> hvordan man kan forsvare, at der skal gælde andre standarder for, hvad
> Israel må, end der gælder for alle andre lande.

Nu ved jeg ikke lige hvad en "nyprotestantiske israel-fili" er for en
størrelse.. Men hvad ville der ske med et dansksindet amt i nordtyskland der
pludeselig begyndte (med dansk støtte) at uddanne selvmordsbombende børn og
sendte dem rundt i Tyskland for at terrorisere Tyskland med det formål at
blive selvstændig. Og som ville sende Tyskland i Nordsøen Og hvad ville man
sige om Danmark.

Ville verden acceptere dette...?
Ville verden acceptere at Tyskland gik ind og fjernede terroristerne...?
Hvordan ville verdens syn være på Danmark..?

Og svarer dette til verdens syn på Israel og Arablandende?

Eller er der en skævdrejning til Arablandendes fordel?
Eller til Israels?

> [...]
> effekten. Det er et signal om, at man vil støtte op om Israel og deres
> handlinger lige meget, hvad de foretager sig.

Denne effekt skyldes efter min mening en pro-arabisk mediedækning af
mellemøsten-konflikten.

Viste du at dødstallet for marts i Israel var 115 mænd,kvinder og børn..
alle ofre for selvmordsbomber!

Niels

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 08-04-02 21:44

>Underligt ikke, du kalder velovervejet terrorist uddanelse af
>selvmordsbombende børn for en desperat handling..

>Paradoks ikke sandt.

Slet ikke. Det *er* desperation, der får folk til at gå til sådanne ekstremer.
Kristelig Dagblad har en artikel i dag, der meget godt beskriver det:
<URL:http://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/artikel:aid=18354>

> [...]
>for at slå dig ihjel, og som har det ene mål i livet ikke at stoppe før du

Disse polariserende skræmmebilleder gider jeg ikke forholde mig til. Folk er
mennesker på begge sider af konflikten.

>Nu ved jeg ikke lige hvad en "nyprotestantiske israel-fili" er for en
>størrelse..

Det er denne moderne tendens, man især ser hos karismatiske protestanter, til
i enhver sag at stille sig på Israels side og forsvare deres handlinger med
udgangspunkt i den gammeltestamentlige forestilling om Israels udvælgelse.
Også når Israel åbent overtræder Genevekonventionen, beskyder
beboelsesområder, begår chikane og fysisk vold imod civilbefolkning, læger og
nødhjælpsarbejdere. De er jo Guds folk, der kæmper mod de vantro - ganske som
i GT... så ser man gennem fingre med den slags. Hvorfor skulle man da have
medlidenhed med djævelen og hans tropper?

> [...]
>sendte dem rundt i Tyskland for at terrorisere Tyskland [...]

>Og svarer dette til verdens syn på Israel og Arablandende?

Nej, fordi der ikke er tale om en parallel situation. I så tilfælde skulle der
være tale om, at en masse tyskere en masse flyttede til Fyn og gjorde Fyn til
en tysk stat, hvorefter den lod de fynske oprørere bo i flygtningelejre i over
et halvt århundrede og derefter pludseligt angreb og lavede disse
flygtningelejre om til en veritabel slagmark.

>Eller er der en skævdrejning til Arablandendes fordel?
>Eller til Israels?

Skævdrejning i forhold til hvad?

>Denne effekt skyldes efter min mening en pro-arabisk mediedækning af
>mellemøsten-konflikten.

Øhh.... Når Moses Hansen stiller sig op og råber "Hurra for Israel" osv.
samtidig med, at Israel agerer herrefolk overfor palæstinenserne, så ville det
ikke synes som en støtte til drab og lemlæstelse, hvis ikke det var fordi vore
medier overvejende var pro-arabiske? Hvordan kan man *ikke* tage Moses Hansens
handlinger som et udtryk for støtte til Israels handlinger?

>Viste du at dødstallet for marts i Israel var 115 mænd,kvinder og børn..
>alle ofre for selvmordsbomber!

Vidste du, at over 200 palæstinensere er blevet dræbt bare i den sidste
halvanden uge?

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"I dine øjne er alle muslimer vist terrorister.
Prøv at forholde dig objektivt til tingene."

Fra : Peter B. Juul

Dato : 09-04-02 09:58

Rasmus Underbjerg Pinnerup <hobbes@post1.tele.dk> writes:

> [...]
> udgangspunkt i den gammeltestamentlige forestilling om Israels udvælgelse.

Og den er så dobbelt absurd, når vi igen og igen kan se i Bibelen,
hvordan Israel _ikke_ handler efter Guds vilje og bliver straffet
derfor.

Tror disse mennesker virkelig, at Israel handler efter Guds vilje i
øjeblikket?

> [...]
> ikke synes som en støtte til drab og lemlæstelse, hvis ikke det var fordi vore

Tjah. MEdierne havde travlt med at være "neutrale" og spørgende under
Vollsmose-demonstrationen, hvor en stor flok palæstinensere stod og
råbte "Død over Israel", mens de interviewede uimodsagt fik lov til at
fortælle, at palæstinenserne bare ville have fred, men at Israel ikke
ville give dem freden.

Hvor var denne "neutralitet" og spørgelyst, da den pro-israelske
demonstration løb af stabelen?

I øjeblikket er det palæstinenserne, der har rollen som de kuede
frihedskæmpere og Israel, der har rollen som brutalt fascist-styre,
og Danmarks myter om vores modstand mod det tyske overherredømme gør
det let for medierne at gøre palæstinenserne til helte.

Min vurdering er, at begge parter - nok mere Sharon og Arafat end
Israel og palæstinenserne - er nogle brutale skiderikker, og at intet
løses før der komme nye ledere på banen.

Fra : E.Dalgas

Dato : 03-04-02 22:28

Rasmus Underbjerg Pinnerup <hobbes@post1.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:s3emau4rtu5vr65toqplor5u2609jice0u@4ax.com...
> [...]
> levet et ikke-liv i et ikke-land som undermennesker - at de tyer til så
> drastiske handlinger. De er drevet på desperationens rand - hvad mere

Du tror altså helt seriøst på at disse selvmordsbombere er et spontant
fænomen som er opstået ud af desperation og afmagt ? Du ved vel at de sidste
nye af slagsen var halvvoksne børn, ikke ? Desuden ved du vel at en del af
dem, er velkendte terrorister, som står opført på lister, Israel har
ufærdiget med henblik på at hjælpe Arafat til at overholde hans del af de
respektive aftaler mellem parterne, hvilket han ikke har efterkommet.

Personligt mener jeg også at en del af oprøret iblandt palistinænserene,
skyldes de forhold du nævner. Men sagen er speget fordi Arafat
administrationen beskyldes for udulighed og koruption, hvilket har bevirket,
en forværring af den alm (uskyldige) palistinænseres forhold. Der er helt
klart to sider af denne sag, Israels uvilje til at ville bakke hundrede
procent op om den nye nabostat og så palistinænserens egne interne
problemer. Så den grund til opstanden, du nævner, er til dels et
selvforskyldt problem, der bruges til at holde et forarmet folk som gidsler
i konflikten. Dernæst skal den egentlige grund til "bølgen" af selvmords
atentater også findes i den ultra hadske religionstolkning der praktiseres
af visse gruperinger i mellemøsten, hvor begrebet "jøde" er en fobandelse
som indoktrineres børnene fra deres tidlige år. Det skal også med i billedet
at det sidste nye, jeg har hørt, er at bla. Irak har støttet dette
vanvittige martyrium, med anselige pengesummer til familierne af disse
fanatikkere, hvilket, hvis det er sandt, afmontere en hel del af fænomenets
mystik - da det jo så betyder en tiltrængt og konkret økonomisk vindning for
sine nærmeste, hvis man melder dig under terror fanerne.

> [...]
> på gang nægter at tage imod de forskellige fredsforslag, selv når de er
> støttet af en hoben internationale organisationer samt verdens eneste

Israel nægter ikke dette. Tværtimod har de imødekommet palistinænserenes
krav på ALLE væsentlige punkter. Det der overskygger dette faktum er Israels
reaktioner på den freds- fjendtlige virksomhed, der er så udpræget blandt
araberne. Når målet, FRED, har været tæt på, er denne fred blevet ødelagt af
aktioner, som Israel ikke har været istand til at abstrahere fra, pga. den
stigende voldsomhed, disse aktioner udføres med.

> Det evige mantra er, at de skal styrke deres
> sikkerhed. Monstro deres sikkerhed ikke ville have godt af at acceptere
> fredsforligene?

Det er et spørgsmål om prisen for fred, Rasmus. Israel har indtil nu, ment
at denne pris er for høj, hvis ikke Arafat får styr på de yderliggående
palistinænsere.

> [...]
> hvordan man kan forsvare, at der skal gælde andre standarder for, hvad
> Israel må, end der gælder for alle andre lande.

Her tager du fejl. Jeg tilhøre ikke den blåøjede israel - fili, du taler om.
Jeg skelner derimod mellem dennne nations udvælgelse og så de faktiske og
aktuelle forhold. Dette betyder at Israels kamp for at sikre deres nations
eksistens, er den sandhed jeg rent bibelsk ser. Mens deres måde at gribe
tingene an på, ikke pr automatik, retfærdiggørres af dette. Det tragiske er
at Israels kamp, i sidste ende, vil føre til den største trængsel nogen
sinde for dette folk - En trængsel som både dømmer Israels frafald fra Gud,
samt deres uretfærdige gerninger og samtidig vil fungere som afsluttende
dom, over den verden af had, som til alle tider har været drevet frem, mod
netop, Israel.

> [...]
> effekten. Det er et signal om, at man vil støtte op om Israel og deres
> handlinger lige meget, hvad de foretager sig.

Den tankegang du her udtrykker, kan jeg derimod sagtens tilslutte mig.

--

E.Dalgas

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 04-04-02 04:47

E.Dalgas <erik-dalgas@mail.sonofon.dk> wrote:

> Du tror altså helt seriøst på at disse selvmordsbombere er et spontant
> fænomen som er opstået ud af desperation og afmagt ?

Blot dette link blandt mange, der viser en klippeklar forbindelse mellem
selvvmordsbomberne og Yasser Arafat:

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/articles/A53959-2002Apr2.html

Jeg har endnu ikke set nogen danske links, men her er så en norsk:

http://www.dagbladet.no/nyheter/2002/04/03/322539.html

Som jeg citerer fra:

Arafat knyttes til bombene
==========================

Israelske soldater fant regninger fra Al-Aqsa-martyrenes brigader da de
gjennomsøkte president Yasser Arafats kontorer. En av regningene var for
30 bomber - en måneds produksjon.

Israelerne har offentliggjort dokumenter som de mener knytter Yasser
Arafats administrasjon til terrorvirksomhet.

Da den israelske hæren rykket inn i Ramallah og gjennomsøkte deler av
Arafats hovedkvarter, ble det ifølge hæren funnet et brev fra
Al-Aqsa-martyrenes brigader til Fuad Shubaki, de palestinske
selvstyremyndighetenes kasserer og innkjøpssjef.

Et av dokumentene skal være en regning for en måneds produksjon av rundt
30 bomber til bruk i terroraksjoner, skriver israelske og vestlige
medier. Den amerikanske avisen The Washington Post, den israelske
Haaretz og den britiske The Times er blant avisene som omtaler saken.

Israelerne har lenge anklaget Arafat for å finansiere militante
palestinske grupper, men har hittil i liten grad kunne bevise dette. Den
palestinske forhandlingslederen Saeb Erekat har ikke sett dokumentet,
men sier i en kommentar at han tror det er en forfalskning.

Fatah-leder

Den israelske regjeringen innkalte tirsdag til pressekonferanse for å
vise fram dokumentet. Det er skrevet på en arabisk skrivemaskin på det
som ser ut til å være Al-Aqsa-brigadens brevpapir.

Al-Aqsa-brigaden er en avlegger av Arafats Fatah-organisasjon, som har
stått bak en rekke terroraksjoner den siste tiden.

Israel har lenge hatt mistanke om at Fatah-lederen Marwan Barghouti står
i spissen for martyrbrigaden. Dette ble for første gang bekreftet mandag
fra martyrbrigaden selv, i en uttalelse der Barghouti omtales som
martyrbrigadens leder.

Våpenskip

Barghouti selv har nektet for at han er leder for martyrbrigaden, men
har samtidig rost dens aksjoner. Al-Aqsa-brigaden regnes av USA for å
være en terrororganisasjon.

Funnet av brevet betyr ifølge israelerne at det for første gang er
påvist en direkte forbindelse mellom Arafats kontor og palestinske
terrorister.

Etter krav fra den israelske regjeringen ble Shubaki arrestert av
Arafats politi tidligere i år, for å ha stått bak forsøket på å smugle
våpen fra Iran med lastebåten «Karine A», som israelerne beslagla i
Rødehavet. Men ifølge israelerne var ikke arrestasjonen reell. Shubaki
skal nå befinne seg sammen med Arafat på hans beleirede kontor i
Ramallah.

Bomber

I brevet fra Al-Aqsa-brigaden datert 16. september 2001 er den største
utgiftsposten elektriske komponenter og kjemikalier til framstilling av
sprengstoff og bomber. Regningen lyder på nær 40.000 kroner for rundt 30
bomber.

- Vi trenger mellom fem og ni bomber hver uke til våre celler i ulike
områder, heter det i brevet, referert blant annet i The Jerusalem Post.

Israelerne påpeker at Al-Aqsa-brigaden trappet opp sine angrep på
israelere etter at regningen ble sendt til Arafats kontor, og særlig
siden nyttår.

Al-Aqsa-brigaden ber også om å få overført 160.000 kroner til innkjøp av
ammunisjon til automatvåpen. Regningen omfatter i tillegg utgifter til
begravelse av medlemmer av Al-Aqsa-brigaden.

Israelerne hevder også ha funnet en stor mengde våpen da de gjennomsøkte
deler av Arafats hovedkvarter i Ramallah, våpen som er i strid med
tidligere inngåtte avtaler. Det skal også ha blitt funnet en stor mengde
falske pengesedler.

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 03-04-02 20:24

> "Niels" <ikke.til@raadighed> mælte sligt:

> Jo, selvsagt kan man det, men bør man? Hvad er ideen i at støtte
> forbrydere og derved opmuntre dem til at fortsætte deres forbrydelser?

Rigtigt støt palæstinenserne i stedetfor Israel, med flere selvmords bomber,
så får både Mogens Lykketoft og Pia Kærsgård deres politik gennemført,
nemlig støtte til den palæstinensiske frihedskrig som ML ønsker og
palæstineser slået ihjel som PK ønsker.

Er demokratiet ikke bare dejligt?

Erik L

"En Økumenisk stridsmand kan tro på
hvad han vil og stadig være frelst ""

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 03-04-02 20:17

"Niels" <ikke.til@raadighed> skrev i en meddelelse
> [...]
> hårdnakket nægter at vende den anden kind til?
>
> Og så ellers gøre som der er sagt i Bibelen, nemlig at bede for fred i

Hvor er det nu lige det står????

Fra : Niels

Dato : 03-04-02 21:40

"Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor er det nu lige det står????

Sl 122,6

Niels

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 03-04-02 23:00

> "Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Sl 122,6

Enten har Jesus da skiftet mening eller også blander du tidsaldrene sammen?

Dommen over Jerusalem
Mat 23v37 Jerusalem, Jerusalem! du, som slår profeterne ihjel og stener
dem, der er sendt til dig. Hvor ofte ville jeg ikke samle dine børn, som en
høne samler sine kyllinger under vingerne, men I ville ikke. v38 Se, jeres
hus bliver overladt til jer selv, øde og tomt. v39 For jeg siger jer: Fra
nu af skal I ikke se mig, før I siger: Velsignet være han, som kommer, i
Herrens navn!«

Erik L

Gud, som har skabt verden med alt, hvad den rummer, og som er Herre over
himmel og jord, bor ikke i templer bygget af hænder.

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 02-04-02 20:57

> "Børge Højlund Jensen" <bhj@tdcadsl.dk> wrote in message

Jeg regner med at Pinse kirken i Århus tror på Guds ord der siger den der
velsigner Israel vil Jeg (GUD ) velsigne.
Bed for Jerusalems fred også videre mon ikke du kan flere skriftstæder end
jeg kan .

--
Kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen
www.nydheder.subnet.dk www.oplevjesus.dk

Fra : Willy Brochs

Dato : 02-04-02 23:31

"Børge Højlund Jensen" <bhj@tdcadsl.dk> skrev i melding

> "Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> > >
> Jeg regner med at Pinse kirken i Århus tror på Guds ord der siger den der
> velsigner Israel vil Jeg (GUD ) velsigne.
Så hvis jeg velsigner en notorisk morder så vil også Gud velsigne ham? Tror
du ikke Gud holder tilbake velsignelsen fra et folk som begår systematiske
drap av uskyldige kvinner og barn? Har vi ennå ikke lært av alle feil som er
begått i kristendommens og Guds navn i middelalderen? Skal vi virkelig ikke
lære av tidligere feil? Gud gir ikke sin støtte til et folk som begår slike
grusomheter. Hvis vi er sanne kristne så kan vi ikke annet enn å fordømme
krigersk adferd. Og desto mer når det kommer fra et folk som hevder å være
Guds uyvalgte.

Hilsen

Willy Brochs

Fra : Willy Brochs

Dato : 02-04-02 20:48

En pro israel aksjon til støtte for jødenes massedrap på palestinere? Tror
du Ariel Sharon er en Guds leder som leder jødefolket etter Guds vilje?
Willy

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 02-04-02 20:54

"Willy Brochs" <wbrochs@online.no> skrev i en meddelelse

Guds ord siger den der velsigner Israel bliver velsignet.
Jøderne er stadigvæk Guds udvalgte .
Tro ikke mig tro ikke prædikanter tro ikke tv avisen men tro Guds ord vi
lever i de aller sidste tider.
Det vi ser nu er kun begyndelsen på enden. Gud velsigne Israel.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 02-04-02 21:13

"Børge Højlund Jensen" <bhj@tdcadsl.dk> writes:

> [...]
> lever i de aller sidste tider.
> Det vi ser nu er kun begyndelsen på enden. Gud velsigne Israel.

Det er en kolossal misforståelse at tro, at fordi Israel er Guds Folk
og alt det der, at vi så skal rende rundt og påstå, at alt hvad de
gør, er godt.

Gud selv har klaget sig over Israel og deres tåbelige handlinger gennem
profet efter profet, så den næsegruse ukritiske anerkendelse af enhver
handling af en jøde i det land, er ikke særlig bibelsk.

Israel opfører sig pt. horribelt overfor andre mennesker. Det har de
ikke mandat til.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Let's do the Time Plot, again..."
The RockBear. ((^)) - A comment on Star Trek in

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 02-04-02 21:30

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
så godt . Men Bliv ved med at velsigne og bede for Israel for Gud er alle
silorationernes herre. Også det der sker i endetiden.

Fra : Willy Brochs

Dato : 02-04-02 23:39

> "Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> så godt . Men Bliv ved med at velsigne og bede for Israel for Gud er alle
> silorationernes herre. Også det der sker i endetiden.

Som kristen vil det være den groveste form for blasfemi å støtte et folk som
er i åpent opprør mot Gud! Bibelen forteller oss at Gud aldri har akseptert
et slikt folk, og langt mindre velsignet det. Tvert imot så forkaster Gud et
hvert folk som ikke viser nestekjærlighet, men heller velger hevnens vei.
Står det virkelig ikke noe om dette i din Bibel?

Hilsen

Willy Brochs

Fra : E.Dalgas

Dato : 02-04-02 22:03

Peter B. Juul <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:m3bsd1dflu.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

> Det er en kolossal misforståelse at tro, at fordi Israel er Guds Folk
> og alt det der, at vi så skal rende rundt og påstå, at alt hvad de
> gør, er godt.

Det er der vel heller ikke tale om, er der ?

> Gud selv har klaget sig over Israel og deres tåbelige handlinger gennem
> profet efter profet, så den næsegruse ukritiske anerkendelse af enhver
> handling af en jøde i det land, er ikke særlig bibelsk.

At nogle har taget Israels parti i konflikten, er ikke det samme som
næsegrus og ukritisk anerkendelse.

> Israel opfører sig pt. horribelt overfor andre mennesker. Det har de
> ikke mandat til.

De har da et mandat på ligefod med alle andre demokratier. At beskytte
staten og dens indbyggere mod udefrakommende trusler. Man kan diskutere
deres midler og måde at gribe sagen an på, men at påstå at Israel ikke har
grund til at forsvare sig mod og gengælde terror aktionerne, er vel at kræve
noget af dem som ingen anden stat selv ville kunne efterleve.

--

E.Dalgas

Fra : Peter B. Juul

Dato : 02-04-02 23:15

> Det er der vel heller ikke tale om, er der ?

Jeg har efterhånden mødt rigeligt med folk, der mener at Israel kan
gøre stort set hvad der passer dem, fordi de er Israel.

> At nogle har taget Israels parti i konflikten, er ikke det samme som
> næsegrus og ukritisk anerkendelse.

At

> De har da et mandat på ligefod med alle andre demokratier. At beskytte
> staten og dens indbyggere mod udefrakommende trusler.

Udefrakommende trusler?

Sharon laver en bevidst provokation, som gør palæstinenserne mere
vrede - og det på et tidspunkt, hvor fred var noget, der lignede en
mulighed - og bliver derefter valgt på et program, der stort set siger
"se hvor vrede og farlige palæstinenserne er".

Provokation følger provokation og begge parter bliver mere og mere
tossede på hinanden indtil Israel går over gevind med hårdhændet
terror mod "dem de ikke kan lide".

Udefrakommende trusler?

> [...]
> noget af dem som ingen anden stat selv ville kunne efterleve.

Man kan diskutere deres midler og måde at gribe sagen an på, men at
påstå at palæstinenserne ikke har grund til at forsvare sig mod og
gengælde terror aktionerne, er vel at kræve noget af dem som intet
andet folk selv ville kunne efterleve.
--
Peter B. Juul, o.-.o "EDB er noget lort!"
The RockBear. ((^))          -Asbjørn Højmark

Fra : E.Dalgas

Dato : 02-04-02 23:47

Peter B. Juul <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:m36639d9yx.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

> Jeg har efterhånden mødt rigeligt med folk, der mener at Israel kan
> gøre stort set hvad der passer dem, fordi de er Israel.

Nogen vi andre kender ? /Bare for en evt verificering af det vi drøfter/.

> At

Ja ! - "At"

> Udefrakommende trusler?

Ja !

> [...]
> mulighed - og bliver derefter valgt på et program, der stort set siger
> "se hvor vrede og farlige palæstinenserne er".

Sharon mig her og Sharon mig der. Uanset om du vil det eller ej, er denne
Sharon Israels demokratiske valgte leder. Han er ikke en diktator, for et
facistisk styre som hylder vold og overgreb. Men hvis du insistere ? Så bliv
da bare i din overbevisning - At den enkelte borger i Israel, er blevet
snøret af "nogle onde mennesker". Jeg tror ikke der er ret mange alm.
mennesker i Israel, der nogensinde har været i tvivl om den trussel de
arabiske naboer ( + palæstinenserne) udgøre.

> Provokation følger provokation og begge parter bliver mere og mere
> tossede på hinanden indtil Israel går over gevind med hårdhændet
> terror mod "dem de ikke kan lide".

Well. Jeg tror at Arafat og vennerne, skal være glade for at det er Israel
de har lagt sig ud med. Var det USA, eller EU, eksisterede deres drøm om en
selvstændig stat ikke på nuværende tidspunkt. (Stol trygt på det !)

> Udefrakommende trusler?

Ja!

> [...]
> påstå at palæstinenserne ikke har grund til at forsvare sig mod og
> gengælde terror aktionerne, er vel at kræve noget af dem som intet

En aggressor forsvare sig ikke, Peter. Han angriber med alle midler. Israel
er fjenden som aldrig er blevet accepteret af araberne og i deres
aggresioner mod denne fjende er målet at indrage hele regionen i en
"afgørende krig", selve målet. Desvære, ser det ud til at deres martyrium
lykkedes og det er i sandhed problemet i denne konflikt.

--

E.Dalgas

Fra : Peter B. Juul

Dato : 03-04-02 00:06

> Nogen vi andre kender ? /Bare for en evt verificering af det vi drøfter/.

Sikkert ikke nogen I andre kender. Men vitterligt folk, der har skræmt
mig, når jeg har hørt dem tale. (Jeg hænger ikke folk ud med navns
nævnelse her, når de ikke har en rimelig mulighed for at forsvare
sig.)

> Sharon mig her og Sharon mig der. Uanset om du vil det eller ej, er denne
> Sharon Israels demokratiske valgte leder.

Og er denne ledelsesform i tråd med den ledelsesform, som Gud gav
Israel?

resten af dit indlæg gider jeg ikke svare på. Din version af
virkeligheden er så overmåde farvet af det resultat du vil have frem,
at reel diskussion er nytteløs.

Fra : E.Dalgas

Dato : 03-04-02 00:17

Peter B. Juul <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:m3zo0lbt09.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

> Og er denne ledelsesform i tråd med den ledelsesform, som Gud gav
> Israel?

Det kommer an på i hvilken forstand det drøftes.

> resten af dit indlæg gider jeg ikke svare på. Din version af
> virkeligheden er så overmåde farvet af det resultat du vil have frem,
> at reel diskussion er nytteløs.

Sjovt ! Jeg finder visse andre indlæg i denne tråd så unuancerede og araber
venlige at det nærmest er en parodi.

--

E.Dalgas

Fra : Kurt Jensen

Dato : 03-04-02 01:59

E.Dalgas <erik-dalgas@mail.sonofon.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3caa3c61$0$202$bc7fd3c@news.sonofon.dk...

> Peter B. Juul <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:m3zo0lbt09.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

<klip>

> Det kommer an på i hvilken forstand det drøftes.

> Sjovt ! Jeg finder visse andre indlæg i denne tråd så unuancerede og
araber
> venlige at det nærmest er en parodi.

Jeg kan se at det her bliver I aldrig enige om - den kamp må kæmpes til den
bitre ende - eller indtil der kommer nogen udefra og skiller jer ad.

Det er faktisk ligesom i Mellemøsten (jeg vil dog ikke beskylde Peter for at
være muslim ).

Jeg synes at der er et MEGET stort og helt uløseligt problem i situationen i
Israel:

Nogen har fået Israelerne til at tro at de har en speciel ret til området.
"De andre" anerkender ikke denne specielle ret - de har nemlig en anden
religion.

Tænk at man helt seriøst kan komme og sige at "Her boede vi for 2000 år
siden så I har bare at rufle af".
Hvordan skal man løse en sådan konflikt - man kan jo ikke rigtigt diskutere
noget som nogen TROR på.
Det har de jo lov til at TRO uanset hvor tosset det ser ud udefra. Den anden
part har ligeså stor ret til at tro noget andet.

Fakta kan diskuteres og er fakta ikke, at fejlen opstod i 1948 da
Folkeforbundet besluttede at jøderne også skulle være i Palæstina. Siden har
de så udviklet sig som en gøgeunge der snart fylder hele reden. Da begge
befolkningsgrupper har millitante religioner måtte det vel gå sådan (-set i
bagklogskabens ulidelidt klare lys). Religioner er gode til at holde en
befolkningsgruppe samlet - og dermed isoleret fra andre befolkningsgrupper -
så derfor udjævnes forskellene ikke over tid.

Det er jo det samme i Nordirland. Der er det jo endda (næsten) den samme
religion.

Så der bliver vel ikke andet at gøre end nogen må blande sig og få
religionerne pillet ud af konflikten - hvordan mon man gør det?
Ellers må de jo slås til den bitre ende. Hvem vil lægge sig millitært
imellem når deres indblanding ikke er ønsket af begge parter?
Hvis man har sin Gud med sig (som begge parter jo tror) hvorfor skulle man
så holde op?

Så altså, verdenssamfundet bør nok tage skridt til at beslutte at religiøse
forklaringer aldrig må blive grund til ballade som går ud over andre der har
en anden (eller ingen) religion. Hvis DET kunne opnås ville resten jo bare
være praktiske problemer.

På den nuværende baggrund synes jeg derimod at Pinsebevægelsens støtte bare
får danskerne til at virke som "nyttige idioter".

Kurt

Fra : MartiN

Dato : 03-04-02 04:54

On Wed, 3 Apr 2002 02:59, Kurt Jensen wrote:

>Nogen har fået Israelerne til at tro at de har en speciel ret til området.
>"De andre" anerkender ikke denne specielle ret - de har nemlig
>en anden religion.

Ja, det er den gordiske knude om igen!
Koranen er iøvrigt en slags modstykke til Det gamle
Testamente -nærmest som billedet i et troldspejl.

Man 'praler' ikke heller som forhenværende muslim af
at have konverteret til kristendommen, der i sin egenskab
af verdensreligion har ligeså mange falske profeter som
enhver anden trosretning, for så træder jo den særlige
jihad-kausul i kraft.

Men hvorledes folk, der i mange år har kendt Bibelen
i dens helhed, stadig og uden fortrydelse kan tage parti
for nogen af disse 'kløvninger' står som endnu en gåde.
Måske bunder det i noget af en blokering?..
Der er ingen så døv på sit øre
som hunden, der ikke vil høre.

--
Mvh, pmn.

Fra : Avatar

Dato : 04-04-02 19:58

"E.Dalgas" <erik-dalgas@mail.sonofon.dk> skrev

> Sharon mig her og Sharon mig der. Uanset om du vil det eller ej, er denne
> Sharon Israels demokratiske valgte leder.

Var Hitler ikke også demokratisk valgt?
Det forekommer mig, at den største forskel mellem Sharon og Hitler er, at
førstnævnte er så fed, at han kunne have tre-fire af Hitlers størrelse
indeni sig!

Fra : E.Dalgas

Dato : 04-04-02 20:46

Avatar <jesusavatar@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a8i7o5$cml$1@sunsite.dk...

> "E.Dalgas" <erik-dalgas@mail.sonofon.dk> skrev

> Var Hitler ikke også demokratisk valgt?

Den her, ER hørt før. Men hvis ellers du kan se bort fra de "uheld",
verdenshistoriens demokratier har at byde på, kunne det jo være at
demokratiets styrker kunne fremhæves (Sharon kan afsættes). Men OK, kan du
ikke det og vil du lukke øjnene for sandheden om Israel, at det ER et sandt
demokrati, kan du jo bare gå igang (?)

> Det forekommer mig, at den største forskel mellem Sharon og Hitler er, at
> førstnævnte er så fed, at han kunne have tre-fire af Hitlers størrelse
> indeni sig!

Nå ! Gør det, det ! Well, så må vi jo vente og se, om du har ret, eller om
Sharon er den rette mand for Israel i situationen.

--

E.Dalgas

Fra : Andreas Falck

Dato : 05-04-02 08:33

"E.Dalgas" <erik-dalgas@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Nå ! Gør det, det ! Well, så må vi jo vente og se, om du har
> ret, eller om Sharon er den rette mand for Israel i situationen.

Ja, når Adolf nu er bragt ind i debatten - du mener at Sharon kunne
være den rette mand for Israel som Adolf kunne være den rette mand for
Tyskland? For er der egentlig nogen som helst forskel på Sharon,
Adolf, Arafat og Bin Laden? - De forøver terrorisme/statsterrorisme
alle sammen!

Fra : Niels

Dato : 05-04-02 09:48

"Andreas Falck" <admin@bibeltro.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Tyskland? For er der egentlig nogen som helst forskel på Sharon,
> Adolf, Arafat og Bin Laden? - De forøver terrorisme/statsterrorisme

Ja der er forskel.. Adolf er død, og Sharon er folkevalgt!

Adolf og Arafat havde/har samme mål, nemlig at dræbe alle jøder..

Bin Laden hader Amerika. (jeg kender ikke hans forhold til Israel)

Sharon kan bedst sammenlignes med amerikanerne, han gør det samme i
Palistina som amerikanerne gør i Afganistan med dansk støtte og hjælp.. han
går ind og fjerner terrorister.

Hvorfor støtter vi USA og ikke Israel, de har samme mål som vi?

Niels

Fra : Andreas Falck

Dato : 05-04-02 10:03

"Niels" <ikke.til@raadighed> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Ja der er forskel.. Adolf er død, og Sharon er folkevalgt!

Adolf var da også folkevalgt!! - Så mangler vi blot at Sharon dør, så
er sammenligningsgrundlaget jo ved at være helt på plads )

[ ... ]
> Sharon kan bedst sammenlignes med amerikanerne, han gør det
> samme i Palistina som amerikanerne gør i Afganistan med dansk
> støtte og hjælp.. han går ind og fjerner terrorister.

Sharon er en terrorist på samme niveau som Arafat og Bin Laden. Han er
ikke et hak bedre. Og adskillige af de jøder der var med i den
såkaldte befrielseskamp forud for dannelsen af staten Israel var også
terrorister der brugte terror i deres kamp!

> Hvorfor støtter vi USA og ikke Israel, de har samme mål som vi?

Men de bruger ikke samme midler, og jeg tror ærlig talt ikke heller at
Israel har samme mål som hverken USA eller den største del af den
vestlige verden!

Men jeg går altså stadig ind for at både jøder og palæsinensere skal
have hver deres stat!

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 05-04-02 10:26

Andreas Falck <admin@bibeltro.dk> wrote:

> "Niels" <ikke.til@raadighed> skrev i en meddelelse

> Adolf var da også folkevalgt!!

Han fik ved sidste demokratiske valg i 1932 33% af stemmerne, hvilket
var en pæn tilbagegang i forhold til forrige valg. Men før depressionen
fik han nu kun 2,2% af stemmerne.

Sharon fik 60% af stemmerne. Og er altså ikke nogen krigsforbryder.

Fra : Andreas Falck

Dato : 05-04-02 10:37

"Per Erik Rønne" <serse@diku.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Sharon fik 60% af stemmerne. Og er altså ikke nogen krigsforbryder.

Aahhh - bare man får stemmer nok, så kan man udøve nok så stygge
"krigsforbrydelser" uden at blive betegnet som krigsforbryder. Hvis
det er demokrati, så tror jeg ikke at jeg længere kan tilslutte mig
demokratiet )

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 05-04-02 11:16

> [...]

> "krigsforbrydelser" uden at blive betegnet som krigsforbryder. Hvis
> det er demokrati, så tror jeg ikke at jeg længere kan tilslutte mig

Du mislæser det. Han er naturligvis ikke nogen krigsforbryder /bare/
fordi han har fået så mange stemmer. Han er bare ikke nogen
krigsforbryder.

Fra : Andreas Falck

Dato : 05-04-02 11:56

Hvordan kan jeg mislæse når du ordret skrev:
"Sharon fik 60% af stemmerne. Og er altså ikke nogen krigsforbryder."
Du skriver jo direkte at han ikke er en krigsforbryder fordi han fik
60% af stemmerne.

> Han er naturligvis ikke nogen krigsforbryder /bare/
> fordi han har fået så mange stemmer.

Nej vel, han er det på grund af de forbrydelser mod anderledes
tænkende mennesker han udøver. Arafat er en mindst lige så stor en
krigsforbryder. Jeg er hverken proarabisk eller anti-jødisk. Jeg
støtter at jøderne naturligvis har ret til deres egen stat, ingen
tvivl om det. Jeg har det bare ikke godt med den vold og terror begge
parter udøver.

> Han er bare ikke nogen krigsforbryder.

Vel er han så, lige så vel som Arafat er det.

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 05-04-02 14:04

> [...]

> "Sharon fik 60% af stemmerne. Og er altså ikke nogen krigsforbryder."
> Du skriver jo direkte at han ikke er en krigsforbryder fordi han fik

Som jeg svarer så mislæser du det. Men det er da korrekt at det /kan/
misforstås. Men det var altså ikke det der var meningen.

> Vel er han så, lige så vel som Arafat er det.

Nej han er ej. Krigsforbryderdomstolen har da heller ikke rejst en sag
mod ham.

Fra : Andreas Falck

Dato : 05-04-02 14:23

> Som jeg svarer så mislæser du det. Men det er da korrekt
> at det /kan/ misforstås. Men det var altså ikke det der var
> meningen.

Det er muligt at det ikke mente det du skrev. Så sig
det dog rent ud

> Nej han er ej. Krigsforbryderdomstolen har da heller ikke
> rejst en sag mod ham.

Med andre ord, så kan man roligt begå alle de forbrydelser man vil,
for man regnes først som forbryder når der rejses tiltale mod en,
uanset hvor indlysende forbryderisk ens forbrydelser måtte være?

Det er da ikke det samme som at han ikke er en krigsforbryder. Sadam
er da heller ikke tiltalt ved krigsforbryderdomstolen, eller andre
domstole, ej helle så mange andre, der har begået forskellige former
for forbrydelser under krig, krigslignende tilstande, eller som har
begået forbrydelser mod menneskeheden under forskellige former.

Du anser altså Sharons forbrydelser i flygtningelejrene i Libanon for
ca. 20 år siden som helt legale foreteelser? Ikke så sært at det er en
underlig verden vi lever i!

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 05-04-02 14:37

Andreas Falck <admin@bibeltro.dk> wrote:

> Du anser altså Sharons forbrydelser i flygtningelejrene i Libanon for
> ca. 20 år siden som helt legale foreteelser? Ikke så sært at det er en
> underlig verden vi lever i!

Og hvad gjorde han så? Ja, han undlod at sende israelske soldater ind
for at stoppe to massakrer [i Sabra og Shatila] begået af kristne
falangister, som hævn mod palæstinenserne der kort tid i forvejen havde
begået en tilsvarende massakre mod de kristne.

Han undlod at sende soldater ind for at stoppe massakrene, sikkert fordi
han vidste at det 1. ville koste nogle af dem livet og 2. selvfølgeligt
ville have rejst beskyldninger om at israelerne havde deltaget i
massakrene.

Fra : Andreas Falck

Dato : 05-04-02 14:43

> Og hvad gjorde han så? Ja, han undlod at sende israelske
> soldater ind [ ... ]

Ja det er jo så din mening! Og den må du da gerne have lov til at
beholde - bare man kan undgå at der bliver rejst tiltale er man
altså ikke en forbryder på trods af forbryderiske handlinger?

Jeg er bare ikke enig med dig.

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 05-04-02 15:20

Andreas Falck <admin@bibeltro.dk> wrote:

> bare man kan undgå at der bliver rejst tiltale er man altså ikke en
> forbryder på trods af forbryderiske handlinger?

Jamen, manden har jo ikke gjort det som han bliver beskyldt for!

Fra : Andreas Falck

Dato : 05-04-02 15:35

> Jamen, manden har jo ikke gjort det som han bliver beskyldt for!

Jamen den mening må du godt beholde, - jeg, og med garanti mange
andre, er bare ikke enig med dig.

Og så tror jeg ærlig talt ikke vi kan komme længere i denne del af
debatten.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 05-04-02 14:45

"Andreas Falck" <admin@bibeltro.dk> writes:

> Det er muligt at det ikke mente det du skrev. Så sig
> det dog rent ud

Faktisk har Per ret. Og du ved hvor meget jeg elsker at tvære i det,
når folk er ulogiske i deres formuleringer.
--
Peter B. Juul, o.-.o "I am a Bear of Very Little Brain,
The RockBear. ((^)) and long words Bother me."

Fra : Andreas Falck

Dato : 05-04-02 14:55

> Faktisk har Per ret.

Per har altså ret i, at blot man er valgt med omkring 60% af stemmerne
så kan man ikke være krigsforbryder?

Er der så i det hele taget nogen grund til at opretholde anklagerne
mod ham der Slobodan Milosovic? Var han ikke også valgt med et stort
flertal af stemmerne?

> Og du ved hvor meget jeg elsker at tvære i det,
> når folk er ulogiske i deres formuleringer.

Jep, - det er en af dine stærke sider, som vi sikkert er mange der
holder meget af )

Fra : Peter B. Juul

Dato : 05-04-02 15:12

"Andreas Falck" <admin@bibeltro.dk> writes:

> Per har altså ret i, at blot man er valgt med omkring 60% af stemmerne
> så kan man ikke være krigsforbryder?

Nej, Per har ret i, at han ikke skrev, at det var tilfældet.

Han skrev, at Sharon var valgt med 60% og derefter skrev han, at
Sharon i øvrigt ikke er krigsforbryder.

Han skrev ikke, at de 60% betød, at Sharon ikke er krigsforbryder.

--
Peter B. Juul, o.-.o "når nattehimmelen er mørk bag stjernerne,
The RockBear. ((^)) så er det fordi nattehimmelen er dækket

Fra : Andreas Falck

Dato : 05-04-02 15:50

> Nej, Per har ret i, at han ikke skrev, at det var tilfældet.
>
> Han skrev, at Sharon var valgt med 60% og derefter skrev han, at
> Sharon i øvrigt ikke er krigsforbryder.

Så Sharon kan altså godt være krigsforbryder selv om han er
demokratisk valgt med 60%? Jamen det var jo godt, så ved vi det!

Fra : Peter B. Juul

Dato : 05-04-02 16:48

"Andreas Falck" <admin@bibeltro.dk> writes:

> Så Sharon kan altså godt være krigsforbryder selv om han er
> demokratisk valgt med 60%?

Sagtens.

Om han er det er så en anden sag.

Almindeligvis siger vi jo, at man er uskyldig indtil det modsatte er
bevist. Sharon er ikke engang sigtet endnu.

> Jamen det var jo godt, så ved vi det!

--
Peter B. Juul, o.-.o "nej, folk vil ikke have nogen Playstation
The RockBear. ((^)) selv om der er mange der køber den."

Fra : Andreas Falck

Dato : 05-04-02 17:25

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

[ .... ]
> Almindeligvis siger vi jo, at man er uskyldig indtil det modsatte er
> bevist. Sharon er ikke engang sigtet endnu.

Det er der så mange andre forbrydere der heller ikke er, f.eks.
Arafat!

Fra : Niels

Dato : 05-04-02 11:34

> [ ... ]
>
> Sharon er en terrorist på samme niveau som Arafat og Bin Laden. Han er

Nej!
Sharon er valgt, Hans opgave er at sikre sit land sikkerhed og fred.. Han
bruger de muligheder det demokratiske system har givet ham.. Går han for
vidt, kan han stilles for en domstol, eller afsættes demokratisk.

Og indtil da, har han lov til at være der hvor han er og gøre det han gør!

> ikke et hak bedre. Og adskillige af de jøder der var med i den
> såkaldte befrielseskamp forud for dannelsen af staten Israel var også
> terrorister der brugte terror i deres kamp!

De har samme status som Hitler og den danske frihedsbevægelse.. nemlig at de
er fortid!

Det er NU at børn bliver oplært til at dræbe sig selv og tage israelere med
sig i døden..
Det er NU at alle Israels naboer vil sende Israel i havet.
Det er NU! ikke i går, ikke sidste årtusinde, men NU!

> Men de bruger ikke samme midler, og jeg tror ærlig talt ikke heller at
> Israel har samme mål som hverken USA eller den største del af den
> vestlige verden!

Jo, de bruger samme midler, nemlig et mandat til at gå ind og rydde op og
fjerne terrorrister der hvor de finder dem på et landområde som ikke er
deres..

Forskellen er ens.. USA brugte terrorister som samarbejdspartnere til at
starte deres krig mod terrorister i Afganistan.. Israel havde ingen sådanne
partnere. Men de udfører det samme!

USA fik mandat af verden ved at sige at dem der ikke gav dem mandat var
USA's fjender..
(Det er terrorisme så det batter)

Da USA havde vundet blev de terrorister de havde samarbejdet med gjort
lovlige så nu kan man ikke længere kalde dem terrorister.

> Men jeg går altså stadig ind for at både jøder og palæsinensere skal
> have hver deres stat!

Som en anden har nævnt har palistinænserne allerede deres egen stat!

Niels

Fra : Andreas Falck

Dato : 05-04-02 11:40

"Niels" <ikke.til@raadighed> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Det er NU at børn bliver oplært til at dræbe sig selv og tage
> israelere med sig i døden..
> Det er NU at alle Israels naboer vil sende Israel i havet.
> Det er NU! ikke i går, ikke sidste årtusinde, men NU!

Jeg har en endnu skarpere holdning over for palæsinensernes terrorisme
end jeg har over for Sharons terrorisme. Begge parters voldsudøvelser
er forkastelige.

Og det er snart endnu mere forkasteligt at klæde sine børn ud som
selvmordsterrorister. Og at demonstrationslederne ikke greb ind, viser
mig en passiv accept af fænomenet. Man burde måske overveje om sådanne
skulle have lov til at forblive i landet!

Fra : Niels

Dato : 05-04-02 13:13

> [...]
> mig en passiv accept af fænomenet. Man burde måske overveje om sådanne
> skulle have lov til at forblive i landet!

Nu begynder vi at se situationen fra Sharons side.. han vil fængsle dem, du
vil smide dem ud )

Niels

Fra : Andreas Falck

Dato : 05-04-02 15:05

"Niels" <ikke.til@raadighed> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Nu begynder vi at se situationen fra Sharons side.. han vil fængsle
> dem, du vil smide dem ud )

Som du ser er jeg slet ikke spor ensidig i min stillingtagen. Nogle
kalder mig radikal

Ved du iøvrigt hvordan man nemmest tager livet af en radikal?

Fra : E.Dalgas

Dato : 05-04-02 21:30

> [...]
> såkaldte befrielseskamp forud for dannelsen af staten Israel var også
> terrorister der brugte terror i deres kamp!

Hvilket belæg har du for disse anklager ??

FN resolutionen om oprettelse af staten Israel blev vedtaget 29 november
1947. Gennem hele FN debatten truede den palistina- arabiske komite med
krig, mens den jødiske talsmand bad om fred. Arabernes talsmand - Jamal
Husseini, sagde den 24 november 1947: " Den forslåede delingslinje skal ikke
blive andet end en linje af ild og blod."

I løbet af den første uge blev 105 jøder dræbt. Boligblokke i Jerusalem blev
sprængt, 35 hebræiske studenter blev massekreret på vejen nær Jerusalem, det
jødiske byråd blev bombet...osv. FN gav ARABERNE skylden for krigen. Staten
Israel blev oprettet 14 maj 1948. Fem arabiske armèer, fra Egypten, Syrien,
Transjordan, Libanon og Irak, rykkede øjeblikkeligt ind i Israel. 6000
jøder, af en befolkning på 650 000 faldt.

Der havde ikke været en eneste arabisk flygtning, hvis araberne havde
accepteret FN`s delingsresolution af 1947. Der fandes ingen palistinætiske
flygtninge i 1948 da araberne angreb Israel. Arabiske ledere opfordrede
arabere til at flygte fra Israel, så de kunne være med til at rejse den
arabiske verden til en hellig krig mod jøderne. En arabisk komisær sendte
via radio, den besked ud om at "arabere som blev i Haifa og modtog jødisk
beskyttelse ville blive betragtet som overløbere".

Israels tidligere leder, Golda Meir, udtalte : "Jeg var helt sikker på at de
(araberne) ikke tog afsted fordi de frygtede os (jøderne), men fordi de
frygtede at blive stemplet som forrædere mod den arabiske sag."

I den Israelske uafhængighedserklæring af 14 maj 1948 siges der : "Midt i
den hensynsløse aggresion, anmoder vi aligevel de arabiske indbyggere i
staten Israel om at vende tilbage til fredens vej og deltage i udviklingen
af staten, med fuldt og ligeværdigt statsborgerskab og behørig
repræsentation i alle dens organer og institutioner." Ud af 750 000 arabere,
blev ca 160 000 i Israel. Af de resterende 590 000, har ca 20 % fundet
permanente hjem i den arabiske verden.

Kilde : Bogen - "FANTASI OG FAKTA" 1989 (norsk udgave)

--

E.Dalgas

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 05-04-02 10:16

"Niels" <ikke.til@raadighed> wrote:

> Bin Laden hader Amerika. (jeg kender ikke hans forhold til Israel)

Osame bin Laden harder hele Vesten. Og naturligvis Israel.

Fra : E.Dalgas

Dato : 05-04-02 20:04

Andreas Falck <admin@bibeltro.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a8jk1b$vk0$1@egon.worldonline.dk...
> [...]
>
> Ja, når Adolf nu er bragt ind i debatten - du mener at Sharon kunne
> være den rette mand for Israel som Adolf kunne være den rette mand for

Hvad jeg mener er at sammenligningen grænser til det forrykte. Sharon er
"måske" den rette mand i situationen, som jo kræver en stålfast vilje, samt
solid opbakningen af folket. Begge dele er Sharon tilsyneladende, pt. i
besidelse af.

> For er der egentlig nogen som helst forskel på Sharon,
> Adolf, Arafat og Bin Laden?

Ja og stor forskel enda. Hitler filosofien og Bin Laden, ønsker begge at
udslette "jøden" fra jordens overflade. Sharon kæmper imod sådanne tanker,
på vegne af den Israelske nation. At hans soldater har kaftig tendens til at
opføre sig brutalt og hensynsløst, skyldes den hævngerrighed, som på grund
af den arabisk terror virksomhed, har nået betænkelige højder i Israel.
DETTE, ikke kun hos Sharon, men som udbredt fænomen i hele Israel
efterhånden.

Hvis Sharon var en "Hitler", havde palistinænserne ikke eksisteret idag og
flere arabiske stater ville stå i samme fare. Både for at give plads til et
Stor Israel, der ikke ville gå af vejen for at trodse både USA og Europa
og samtidig, søge at afstraffe og hævne, den forfølgelse, jøderne i
århundreder har været udsat for.

- De forøver terrorisme/statsterrorisme
> alle sammen!

Du er et klassisk offer for anti-jødisk propagande, Andreas. Desvære tilhøre
du dermed det store flertal, selvom øjnene efterhånden, så småt, åbnes rundt
omkring.

--

E.Dalgas

Fra : Andreas Falck

Dato : 05-04-02 21:47

"E.Dalgas" <erik-dalgas@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Du er et klassisk offer for anti-jødisk propagande, Andreas.
> Desvære tilhøre du dermed det store flertal, selvom øjnene
> efterhånden, så småt, åbnes rundt omkring.

Du har vist glemt at læse hvad jeg ellers har skrevet i denne debat!

Jeg er på ingen måde anti-jødisk. Men du er tydelig
anti-palæstinensisk. Så hvem er det egentlig der er ensidig i sin
bedømmelse af sagen?

Fra : E.Dalgas

Dato : 06-04-02 11:57

Andreas Falck <admin@bibeltro.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a8l2fs$oe1$1@egon.worldonline.dk...
> [...]
>
> Jeg er på ingen måde anti-jødisk. Men du er tydelig
> anti-palæstinensisk. Så hvem er det egentlig der er ensidig i sin

Ja ! Jeg synpatisere med Israel i deres kamp mod arabiske ekstremister. En
kamp som nu har varet i over et halvt århundrede. Dette betyder ikke at jeg
pr automatik, godkender enhver handling af Israel, slet ikke. Ligesom det
heller ikke betyder at jeg fordømmer enhver palistinænser som værende
terrorist. Derimod betyder det at jeg støtter jødernes ret til at befinde
sig i Israel og der, genopbygge deres nation. Hvilket sætter min
anti-arabiske holdning i perspektiv - at de araberere som IKKE vil anerkende
jødenationen og har som mål at ødelægge den, er dem jeg tager jødernes
parti, imod.

--

E.Dalgas

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 06-04-02 14:06

E.Dalgas <erik-dalgas@mail.sonofon.dk> wrote:

> Jeg synpatisere med Israel i deres kamp mod arabiske ekstremister.

Så se på følgende links:

http://cgis.jpost.com/cgi-bin/General/printarticle.cgi?article=/Editions
/2002/04/05/News/News.46388.html

http://www.nytimes.com/2002/04/05/international/middleeast/05FUND.html

Man har fundet dokumenter med Arafats underskrifter der viser at han har
stået bag terroren hele vejen igennem. Det er Yassir Arafat der har
sendt selvmordsbomberne afsted ...

Fra : Live4Him

Dato : 06-04-02 14:16

"Per Erik Rønne" <serse@diku.dk> wrote in message

> Man har fundet dokumenter med Arafats underskrifter der viser at han har
> stået bag terroren hele vejen igennem.

Hvem har så stået bag terroren mod det palæstinensiske folk, i form af drab
på kvinder, mænd og børn ?

jørgen.

Fra : Niels

Dato : 06-04-02 17:14

> "Per Erik Rønne" <serse@diku.dk> wrote in message

> Hvem har så stået bag terroren mod det palæstinensiske folk, i form af
drab
> på kvinder, mænd og børn ?

Så vidt jeg ved har der ikke været mange kvinder blandt de faldne.. men der
er børn.. Og dræberen er jo nok ham der underviser børnene i at slå sig selv
ihjel ved at løbe ind i frontlinierne med sten medens de selv fejagtigt
gemmer sig bagved og ser passivt til. det er de samme der underviser børnene
om at de kommer direkte i paradis hvis de falder under jihad.. bl.a. som
selvmordsbombere.

Niels

Fra : Live4Him

Dato : 06-04-02 18:37

"Niels" <ikke.til@raadighed> wrote in message
> [...]
børnene
> om at de kommer direkte i paradis hvis de falder under jihad.. bl.a. som

Så de israelske soldater der sigter på børnene og derefter trykker på
aftrækkeren har du altså ikke noget at udsætte på ?

Hvis man brugte det samme argument på danske forhold, kunne man sige det er
i orden for politiet at skyde og dræbe stenkastende autonome på Nørrebro for
"de kan jo bare lade være at slå sig selv ihjel ved at løbe ind i
frontlinien" ?

jørgen.

Fra : Niels

Dato : 06-04-02 19:07

> Så de israelske soldater der sigter på børnene og derefter trykker på
> aftrækkeren har du altså ikke noget at udsætte på ?

Ved soldaten at det er en sten og ikke en håndgranat eller en
molotov-coctail i drengens hænder?

Og nej, jeg mener ikke det er nødvendigt at slå ihjel, men jeg kan ikke se
hvad soldaten ellers skulle gøre, det er ham og hans kammerater der dør hvis
han vurderer forkert.

> [...]
for
> "de kan jo bare lade være at slå sig selv ihjel ved at løbe ind i

Nej argumentet holder ikke efter min mening.. i Palistina er det 13-15 årige
drenge der bliver sendt (med forældrenes velsignelse) i frontlinien.

På Nørrebro var det væsentlig ældre unge og voksne der tog kampen op mod
politiet.. og ja, jeg mener ikke ordensmagten behøver at løbe nogen riciko
for at få brosten i hovedet.

Niels

Fra : Willy Brochs

Dato : 02-04-02 23:36

> [...]
> lever i de aller sidste tider.
> Det vi ser nu er kun begyndelsen på enden. Gud velsigne Israel.

Du må virkelig være blind! Tror du virkelig at Gud vil velsigne et folk som
kaldblodig dreper uskyldige kvinner og barn? Les din Bibel, så vil du finne
omtalt alle de ganger Gud måtte refse Israel for deres ulydighet. De er et
hårdnakket folk, og det kjødelige Israel har forkastet Kristus. Ingen kan
komme til Faderen uten gjennom Sønnen. Så hvordan vil du tolke det?

Hilsen

Willy Brochs

Fra : MartiN

Dato : 03-04-02 00:27

Børge Højlund Jensen skrev
d. 02.04.02, 21:54...

>"Guds ord siger den der velsigner Israel bliver velsignet."

Hvad /betyder/ det at velsigne nogen?
At hjælpe dem, skulle jeg mene!

Men hvordan vil de have, vi skal hjælpe dem...

>"Jøderne er stadigvæk Guds udvalgte."

Og hvem er i grunden jøder for Vorherre?
Jeg mener: Har Gud ikke netop 'skiftet mellem
fårene' i Jesu Navn... De fede får blev stride og
overlegne -nedtrådte hvad skulle være de magre
får til føde!

Fra : Newsreader

Dato : 02-04-02 21:24

On Tue, 2 Apr 2002 16:58:55 +0200, "Børge Højlund Jensen"
<bhj@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>ejendomsfolk.
>
>Aktionen er på Store Torv i Århus kl. 18.00 - men
>starter med bøn i Pinsekirken allerede fra kl. 15.00.

Hvordan i himlen riger og lande kan man støtte det Israel foretager
sig? - Skræmmende!

Historien har det åbenbart med at gentage sig - hvornår mon Israel
påbegynder en egentlig etnisk udrensnings af palæstinenserne fra de
besatte områder?

Vil dét også give anledning til bøn for Israel og pro-Israel aktioner?
Vil dét også kunne forsvares?

Med venlig hilsen
Newsreader

E-mail: newsreader@REMOVEe-box.dk
Fjern "REMOVE"

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 02-04-02 21:35

"Newsreader" <newsreader@e-box.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
en velsignelse for den der velsigner den. Ja i strædet for at kritisere og
støtte dem der mener at børn med bomber er freden sag skulle man heller bede
for den ( Jøderne ) ( Palistinænserne )
Ja en dag vil en rest finde deres messias..
Vi kan jo begynde at bede om fred i Jerusalem.

Fra : Willy Brochs

Dato : 02-04-02 23:43

> [...]
> for den ( Jøderne ) ( Palistinænserne )
> Ja en dag vil en rest finde deres messias..
> Vi kan jo begynde at bede om fred i Jerusalem.

Akkurat nu så beder jeg faktisk Gud om at beskytte det palestinnske folk mot
terrorregimet til Ariel Sharon!

Hilsen
Willy Brochs

Fra : Cyril Malka

Dato : 03-04-02 13:38

> Vi kan jo begynde at bede om fred i Jerusalem.

Begynd med Frankrig: Hver gang der sker noget i Israel, bliver en jødiske
skole, synagoger eller andet bragt i flammer i Frankrig. I det sidste 1,5
år har der været 405 antisemitiske angreb i Frankrig.

Blot i Ile de France (Omkring Paris) er der været:

2 avril, Saint-Germain-en-Laye (Yvelines). 6 Molotov cocktails smidt i en
synagog.

2 avril, Sarcelles (Val-d'Oise). Indbrud i en jødisk skole.

18 mars, Pierrefitte (Seine-Saint-Denis). Troende overfaldet på vej til
synagog

15 mars, Paris XXe. En jødisk vuggestue blev hærget.

1er février, Montreuil (Seine-Saint-Denis). Overfald af børn ud fra en
jødiske gymnasium

26 janvier, La Courneuve, (Seine-Saint-Denis). Bus fra en jødisk skole
overfaldet.

1er janvier, Créteil (Val-de-Marne). Brandstiftning af en jødisk skole.

Den slags handlinger hjælper ikke på freden i mellemøsten, og dem snakker
man ikke så meget rundt om i verden...

--
Venligst

Cyril Malka

et-sect-era nr. 10 - Tema: Multi Level Marketing - Det, Amway og Herbalife
ikke fortæller.

http://www.etsectera.com - Aktualitetsbladet om sekternes verden

http://www.malka.dk -=- http://www.malka.info

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 02-04-02 22:19

Newsreader <newsreader@e-box.dk> wrote:

> hvornår mon Israel påbegynder en egentlig etnisk udrensnings af
> palæstinenserne fra de besatte områder?

Den dag det er den eneste måde at opretholde den jødiske stat på.

For et par dage siden nåede man op på fire selvmordsmassakrer på samme
dag. Omkring 40 dræbte.

Fra : Newsreader

Dato : 03-04-02 00:23

On Tue, 2 Apr 2002 23:18:42 +0200, serse@diku.dk (Per Erik Rønne)
wrote:

>Den dag det er den eneste måde at opretholde den jødiske stat på.

Reelt - eller som en undskyldning? Den jødiske stat er ikke truet af
palistinænserne. Den største trussel mod Israels sikkerhed er Ariel
Sharon og hans militaristiske linie.

>For et par dage siden nåede man op på fire selvmordsmassakrer på samme
>dag. Omkring 40 dræbte.

Hvad med at se det fra deres side - hvilke andre muligheder er der ret
beset tilbage for at blive hørt eller for at give luft for deres
fustrasion?

Jeg kommer i denne forbindelse til at tænke på den danske præst der
for en del måneder siden blev arreseret for at demostrere og det som
blevet sagt i en kommentar: Når du ikke længere kan komme til orde, er
der kun volden tilbage!

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 03-04-02 00:48

> Hvad med at se det fra deres side - hvilke andre muligheder er der ret
> beset tilbage for at blive hørt eller for at give luft for deres
> fustrasion?

Havde Arafat for halvandet år siden sagt ja til Clintonplanen havde vi i
dag haft en palæstinensisk stat.

Spørgsmålet i dag må nu lyde: kommer der nogensinde en palæstinensisk
stat, eller ryger Vestbreddens og Gazastribens befolkning ud på den
anden side af Jordanfloden og ind i Sinai?

Fra : Cyril Malka

Dato : 03-04-02 13:32

serse@diku.dk (Per Erik Rønne) skrev i news:1fa1jd9.11q3jet14q6l05N%
serse@diku.dk:

> Havde Arafat for halvandet år siden sagt ja til Clintonplanen havde vi i
> dag haft en palæstinensisk stat.

Faktisk ER der en palestinensisk stat: Jordan. Dér består flertallet af
befolkning af palæstinenser.

Hvis man, i stedet for at hamre på Israel tvang jordan til demokrati
(hvilket de ikke har) og fik lavet folkeafstemning, så vil Jordan blive til
Palæstina.

> Spørgsmålet i dag må nu lyde: kommer der nogensinde en palæstinensisk
> stat, eller ryger Vestbreddens og Gazastribens befolkning ud på den
> anden side af Jordanfloden og ind i Sinai?

Det var et forslag...

Arafat har ikke styr på sit folk.

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 03-04-02 14:47

Cyril Malka <cyril@fjerndette.malka.dk> wrote:

> Faktisk ER der en palestinensisk stat: Jordan.

Tja, det blev jo af briterne uskilt af det oprindelige Palæstina
mandatområde til Kongeriget Transjordanien. En prins af den hashemitiske
slægt blev udrådt til konge.

> Dér består flertallet af befolkning af palæstinenser.

Jep, flygtninge fra Cisjordanien.

> Hvis man, i stedet for at hamre på Israel tvang jordan til demokrati
> (hvilket de ikke har)

Man kan godt sige at landet inden for rammerne af Oplyst Enevælde har en
slags protodemokrati ...

> og fik lavet folkeafstemning, så vil Jordan blive til
> Palæstina.

Sålænge monarkiet opretholdes, så ingen alarm. Monarkiet borger for
stabilitet.

I øvrigt er der inget arabisk land der har opnået at få demokrati. Og
intet islamisk land der har evnet at få et stabilt demokrati. Det er
trods alt 19 år siden at Tyrkiet fik genoprettet demokratiet efter det
sidste militærkup.

Fra : Cyril Malka

Dato : 04-04-02 08:55

serse@diku.dk (Per Erik Rønne) skrev i news:1fa2ls3.1dlotsxofns1fN%
serse@diku.dk:

> Tja, det blev jo af briterne uskilt af det oprindelige Palæstina
> mandatområde til Kongeriget Transjordanien. En prins af den hashemitiske
> slægt blev udrådt til konge.

Ja.

> Jep, flygtninge fra Cisjordanien.

Deriblandt. Men en pæn del af dem er palæstinensere. For egentligt er der
ikke noget der hedder "palæstinenser". De fik et flag og en "stat" den dag
Israel blev grundlagt.

> Man kan godt sige at landet inden for rammerne af Oplyst Enevælde har en
> slags protodemokrati ...

Jo, men det er lidt lidt. For der er forhåbentligt ingen fornuftig person
der i sin vildeste fantasi forestiller sig at hvis der blev en
palæstinensisk stat af pågældende områder så vil problemerne være løst?

De såkladte besatte områder blev til som følge af krige som ikke var
indledt af Israel.

(Og lad os ikke glemme at det "store slemme Israel" kan være altsammen i
Jylland)

> Sålænge monarkiet opretholdes, så ingen alarm. Monarkiet borger for
> stabilitet.

Ja, men når vi taler om menneskerettigheder og alt skulle man måske se lidt
på hvordan den stabilitet opnås: hvordan er jøderne behandlet dér? De få af
dem som ikke har kunnet flygte endnu? Der benyttes tortur og andre
spændende ting og sager, men det snakker man jo ikke om.

> [...]
> intet islamisk land der har evnet at få et stabilt demokrati. Det er
> trods alt 19 år siden at Tyrkiet fik genoprettet demokratiet efter det

Nej. Men der er også en del problemer med arabere i den demokratiske
verden. Ved at slå et slag for demokratiet i den arabiske verden ville en
del problemer løse sig.

Fra : MartiN

Dato : 03-04-02 04:22

On Wed, 03 Apr 2002 01:23, Newsreader wrote:

> [...]
>for en del måneder siden blev arreseret for at demostrere og det som
>blevet sagt i en kommentar: Når du ikke længere kan komme til orde,

Jeg kender ikke de nærmere omstændigheder i den sag,
du hentyder til... Men kommer nævnte kommentar fra en
præst i folkekirken? Jeg kan ikke få det passet ind i et
kristent grundsyn.
--
Mvh, pmn.

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 03-04-02 04:48

MartiN <dangold@mail.dk> wrote:

> Jeg kender ikke de nærmere omstændigheder i den sag,
> du hentyder til... Men kommer nævnte kommentar fra en
> præst i folkekirken? Jeg kan ikke få det passet ind i et
> kristent grundsyn.

Han blev omtalt som en dansk præst. Det plejer at betyde at han er dansk
folkekirkepræst.

Når man taler om en »dansk biskop« tænker man jo heller ikke på den
katolske biskop ...

Fra : MartiN

Dato : 04-04-02 20:14

On Wed, 3 Apr 2002 05:48, E.Rønne wrote:

>Han blev omtalt som en dansk præst. Det plejer at betyde
>at han er dansk folkekirkepræst.

Var der ellers noget?..

--
Mvh, pmn.

Fra : Newsreader

Dato : 03-04-02 09:55

On Wed, 03 Apr 2002 03:21:56 GMT, dangold@mail.dk (MartiN) wrote:

>Jeg kender ikke de nærmere omstændigheder i den sag,
>du hentyder til... Men kommer nævnte kommentar fra en
>præst i folkekirken? Jeg kan ikke få det passet ind i et
>kristent grundsyn.

Jeg mener at han var folkekirkepræst, men jeg vil ikke forsværve det.
Hans udtalelse faldt nu heller ikke som et forsvar, men derimod et
trist konstatering af forholdene som han på det tidspunkt oplevede
dem.

Fra : MartiN

Dato : 04-04-02 20:22

On Wed, 03 Apr 2002 10:5, Newsreader wrote:
..
>Hans udtalelse faldt nu heller ikke som et forsvar, men derimod et
>trist konstatering af forholdene som han på det tidspunkt oplevede
>dem.

Ok! Det var dog en meningsfuld tilføjelse...
Hvilket jeg forstår derhen at han gav udtryk for et resonnement,
som andre -og i realiteten ubefæstede sjæle- måtte gøre sig.

--
Mvh, pmn.

Fra : kjaer

Dato : 02-04-02 23:45

"Børge Højlund Jensen" <bhj@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:a8cgus$g3b$1@sunsite.dk...
> [...]
> ejendomsfolk.
>
> Aktionen er på Store Torv i Århus kl. 18.00 - men
> starter med bøn i Pinsekirken allerede fra kl. 15.00.

Hvad så med os der er pro Isral, men anti Sharon

Fra : Peter B. Juul

Dato : 02-04-02 23:16

"kjaer" <xxxvillykn@xxxgreennet.gl> writes:

> Hvad så med os der er pro Isral, men anti Sharon

Vi er åbenbart ugudelige kæltringe, alle som en.

--
Peter B. Juul, o.-.o På Usenet er en enkeltimplikation ækvivalent med en
The RockBear. ((^)) dobbeltimplikation.

Fra : Willy Brochs

Dato : 02-04-02 23:44

> Hvad så med os der er pro Isral, men anti Sharon

Hvis du er anti Sharon så burde du virkelig ikke samle opprop til støtte for
Sharons regime! Det er grov blasfemi og Gudsfornektelse.

Hilsen
Willy Brochs

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 03-04-02 02:23

> "kjaer" <xxxvillykn@xxxgreennet.gl> skrev i melding

> Hvis du er anti Sharon så burde du virkelig ikke samle opprop til støtte
for
> Sharons regime! Det er grov blasfemi og Gudsfornektelse.

A-HVA'?

Sharon er sindssyg!

Sharon tror han er Herodes!

Eller Nebukadnezzar?

Vil du som kristen støtte ham fordi du åbenbart tillægger ham guddommelig
magt qua sin status som premierminister? Er han "salvet" til at nedslagte
palæstinensere?

Anders Peter Johnsen

Fra : MartiN

Dato : 03-04-02 04:13

On Wed, 3 Apr 2002 03:22, Anders Peter Johnsen wrote...

>A-HVA'?...(><)
>Vil du som kristen støtte ham fordi du åbenbart...

Mon ikke du hermed 'retter bager for smed?'
Willy tilkendegiver netop sin afsky for den israelske
statsmagt og Sharons magtbrynde, såvidt a ved.

ref, APJ. 03.03.02, 02:51..
>LaFointaine kunne engang en dejlig fabel om to geder, der
>mødtes på en træstamme højt over en brusende flod....

Et pletskud af en 'lignelse!'
--
Mvh, pmn.

Fra : Andreas Falck

Dato : 03-04-02 08:32

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> guddommelig magt qua sin status som premierminister? Er han
> "salvet" til at nedslagte palæstinensere?

Du skulle vist nok læse Willy's indlæg endnu engang, og ikke kun
overfladisk!

Fra : Willy Brochs

Dato : 03-04-02 16:45

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@post8.tele.dk> skrev i melding
> [...]
> magt qua sin status som premierminister? Er han "salvet" til at nedslagte

Det er noen som tror det, ja!
Willy

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 03-04-02 17:49

> "Anders Peter Johnsen" <anderspj@post8.tele.dk> skrev i melding

> Det er noen som tror det, ja!
> Willy

Jeg skylder ditg vist en undskyldning, for jeg troede sørme selv du mente
det du skrev.

I Danmark har vi jo folk som Mogens "Moses" Hansen, der faktisk i rame alvor
står fast på at man som kristen nødvendigvis skal være projødisk/zionistisk.

Jeg mener bare selv at jøderne alt for længe har levet på vestlig goodwill
skabt af Holocaust. Det vil nok være bedre at man lader være at pakke dem
ind i vat.

Jeg er så stinkende træt af den jødiske retorik, der går ud på at man
åbenbart er nazist, hvis man kritiserer Israels fremfærd i de besatte
områder. Ironisk nok lever jøderne således op til den nazistiske propagandas
billede af dem som feje hunde.

Anders Peter Johnsen

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 03-04-02 20:46

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@post8.tele.dk> mælte sligt:

>Jeg skylder ditg vist en undskyldning, for jeg troede sørme selv du mente
>det du skrev.

Det gjorde han da også. Det han skrev var en hård *kritik* af Sharon.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Et vigtigt emne er at undersøge strukturen af såkaldte amenable
banachalgebraer, dvs. algebraer for hvilke alle

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 04-04-02 11:49

> "Anders Peter Johnsen" <anderspj@post8.tele.dk> mælte sligt:

> Det gjorde han da også. Det han skrev var en hård *kritik* af Sharon.

Ja, jeg læste det indlæg helt forket.

Anders Peter Johnsen

Fra : MartiN

Dato : 04-04-02 20:33

On Wed, 3 Apr 2002 18:48, Anders Peter Johnsen wrote:

>"Jeg er så stinkende træt"...

En go' gammel kur: Så læg hovedet i blød.
--
Mvh, pmn.

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 03-04-02 05:38

> Hvad så med os der er pro Isral, men anti Sharon
Mød op

Fra : Andreas Falck

Dato : 03-04-02 08:32

> "kjaer" <xxxvillykn@xxxgreennet.gl> skrev i en meddelelse

> Mød op

Aldrig i livet om jeg vil støtte et terrorregime, hverken det
israelske eller det palæstinensiske!

Læs din Bibel - den gør det klart at Israel har forkastet sig selv som
Guds udvalgte folk, hvorfor denne betegnelse ikke længere er gældende
for dem. Israel er ikke spor andet end en hvilken som helst anden
verdslig nation.

Og så agter de endda at indføre afgudsdyrkelse med ofringer og hele
moletjavsen. Og dermed erklærer de jo deres endelige og totale
forkastelse af Messias!

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 03-04-02 08:58

Andreas Falck <admin@bibeltro.dk> wrote:

> Og så agter de endda at indføre afgudsdyrkelse med ofringer og hele
> moletjavsen. Og dermed erklærer de jo deres endelige og totale
> forkastelse af Messias!

Tænker du på planerne om at nedrive de i jødisk perspektiv blasfemiske
moskéer, genopføre Templet og genoptage dyreofringerne der? Var Kong
Salomon afgudsdyrker?

I øvrigt deles sådanne holdninger ikke af flere end der stemmer på
Kristeligt Folkeparti her i landet.

Fra : Andreas Falck

Dato : 03-04-02 09:26

> Tænker du på planerne om at nedrive de i jødisk perspektiv
> blasfemiske moskéer, genopføre Templet og genoptage
> dyreofringerne der?

Ja.

> Var Kong Salomon afgudsdyrker?

Nej, men ofringerne blev afskaffet af Gud ved Jesu død på korset.
Fortsat ofringer af dyr er et udtryk for forkastelsen af den lovede
Messias. Kender du ikke din Bibel? Jeg kan anbefale dig at læse Brevet
til Hebræerne - og denne artikel:
http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-041.htm

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 03-04-02 10:18

Andreas Falck <admin@bibeltro.dk> wrote:

> "Per Erik Rønne" <serse@diku.dk> skrev i en meddelelse

> Ja.

> Nej, men ofringerne blev afskaffet af Gud ved Jesu død på korset.

Men gør det jøderne til afgudsdyrkere at de ikke anerkende Joshua ben
Yusuf som den Salvede?

Ryger vi ikke nemt videre ud i tangenten: »Det var jøderne der myrdede
Kristus på Korset!«?

Fra : Andreas Falck

Dato : 03-04-02 10:51

[ ... ]

> Men gør det jøderne til afgudsdyrkere at de ikke anerkende Joshua
> ben Yusuf som den Salvede?

Ja, som det også gælder alle andre!

> Ryger vi ikke nemt videre ud i tangenten: »Det var jøderne der
> myrdede Kristus på Korset!«?

Det er der jo selvfølgelig en vis risiko for, men nu var det jo altså
også jøderne der fik Jesus dømt! Men det skal altså IKKE give os
anledning til antisemitisme af den grund, for det var den tids jøder,
og ikke dem der lever i dag! Du skal vel heller ikke forfølges og
jages for noget dine tiptipoldeforældre har gjort eller ikke gjort?

Ifølge min opfattelse har både palæstinenserne og jøderne et legitimt
krav på en selvstændig stat. Men hvordan man konkret løser den
aktuelle konflikt har jeg meget svært ved at overskue.

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 03-04-02 11:07

> [...]

> krav på en selvstændig stat. Men hvordan man konkret løser den
> aktuelle konflikt har jeg meget svært ved at overskue.

Læs dagens Kristeligt Dagblad. Benjamin Netanyahu har et bud .

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 03-04-02 01:51

> [...]
> ejendomsfolk.
>
> Aktionen er på Store Torv i Århus kl. 18.00 - men
> starter med bøn i Pinsekirken allerede fra kl. 15.00.

Desværre.
Jeg kan ikke støtte noegn af parterne ensidigt:

Sharon er en slagter.

Han sku' lige lege warsawaghetto på et par civile flygtningelejre under
erobringen af Libanon...

Og Arafat er gammel terrorist. Med masser af civile israeleres (+
pårørendes) liv på samvittigheden...

LaFointaine kunne engang en dejlig fabel om to geder, der mødtes på en
træstamme højt over en brusende flod....

Ingen af dem ville bakke for den anden, de kæmpede og deres horn snoedes
sammen.

De faldt begge ned og døde...

Anders Peter Johnsen

Fra : Niels

Dato : 03-04-02 07:43

> [...]
> ejendomsfolk.
>
> Aktionen er på Store Torv i Århus kl. 18.00 - men
> starter med bøn i Pinsekirken allerede fra kl. 15.00.

God fornøjelse i morgen Børge..

Og til alle os stridshaner...

Så mange ting kan vi blive enige om.. Frelse, godt og ondt..
Og så mange ting kan vi diskutere..

Vi ved, at vi skal gå ud i verden og proklamere vores frelse.. Jesus..

Gud valgte ikke Israel på grund af deres gode opførsel, og Han frelste
heller ikke os fordi vi havde fortjent det..

Det vil gå Israels borgere på samme måde som det vil gå vores og deres
naboer hvis de ikke omvender sig til Ham..

Men Bibelens forjættelser til Israel gjalt i GT tid og gælder også idag..

Og ligeså Guds forjættelser til os som Kender Jesus Kristus

Og fred kommer der i Israel..

Nogen af os vil komme til at se det..

Andre af os vil være hentet hjem til Herren..

Fortsat god påske

Niels

Fra : Avatar

Dato : 04-04-02 20:01

"Niels" <ikke.til@raadighed> skrev

> Og fred kommer der i Israel..
>
> Nogen af os vil komme til at se det..
>
> Andre af os vil være hentet hjem til Herren..

Hmm...er man gået hen og blevet helt profetisk med alderen :)?

Fra : Niels

Dato : 05-04-02 09:58

"Avatar" <jesusavatar@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Niels" <ikke.til@raadighed> skrev

> Hmm...er man gået hen og blevet helt profetisk med alderen :)?

Nope...

Niels