Trådløst netværk
Fra : tommy

Dato : 02-04-02 16:19

Er der en eller anden her der ved hvilke trådløse netkort som er
understøttet i linux, da jeg skal lave et trådløst netværk i en
haveforening.

Hilsen Tommy

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 02-04-02 21:39

On Tue, 02 Apr 2002 17:18:39 +0200, tommy wrote:

> Er der en eller anden her der ved hvilke trådløse netkort som er
> understøttet i linux, da jeg skal lave et trådløst netværk i en
> haveforening.

Airport-kort virker i iBooks.

(Det eneste jeg ved med 100% sikkerhed

Mvh.

--
"Super heroes wear snow pants?" Adam Sjøgren
"When there's snow out, they do!" spamtrap@koldfront.dk

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 02-04-02 23:56

Adam Sjøgren <spamtrap@koldfront.dk> wrote:

> Airport-kort virker i iBooks.
> (Det eneste jeg ved med 100% sikkerhed

og inde i Apples AirPort Base Station sidder et Lucent-kort.

-j

--
27.03.02 - 01.04.02:
Sommerhus ved Rørvig med sol og 9600-forbindelse pr. GSM.

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 03-04-02 12:51

On Wed, 3 Apr 2002 00:56:06 +0200, Janus Sandsgaard wrote:

> og inde i Apples AirPort Base Station sidder et Lucent-kort.

.... og det virker også fint

Mvh.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 04-04-02 22:34

spamtrap@koldfront.dk (Adam =?iso-8859-1?q?Sj=F8gren?=) writes:

> ... og det virker også fint

Netop.

-j

--
Men are from Earth.
Women are from Earth.

Fra : Jesper Toft

Dato : 02-04-02 22:14

tommy wrote:

> Er der en eller anden her der ved hvilke trådløse netkort som er
> understøttet i linux, da jeg skal lave et trådløst netværk i en
> haveforening.
>
> Hilsen Tommy

Har selv erfaring med Dells True mobile, Lucent Wavelan og et noname kort
der kører med samme chip som Dlinks.. ( alle pcmcia kort ).

Alle sammen virker uden de store problemer..
dog er http://www.hpl.hp.com/personal/Jean_Tourrilhes/Linux/Tools.html god
læsning...

Havde lidt problemer med noname kortet på gamle bærbare.. Men på bærbare af
nyere dato virker det fint.

I følge driver specifikationen er de fleste wireless kort bygget på samme
chip som ovenstående kort. ( den der hedder hermes/orinoco ).

/Jesper Toft

Fra : Martin Kiefer

Dato : 02-04-02 22:19

"tommy" <tommy@linux.coolscreen.dk> wrote in message
> Er der en eller anden her der ved hvilke trådløse netkort som er
> understøttet i linux, da jeg skal lave et trådløst netværk i en
> haveforening.

www.tellus.com.tw skriver i hvertfald at der er linux drivere med, og du kan
som også selv hente et eller andet til linux, men hvor godt det virker ved
jeg ikke. Har desværre ikke lige en bærbar jeg kan smide linux på...

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : frank damgaard

Dato : 02-04-02 22:44

tommy <tommy@linux.coolscreen.dk> wrote:
> Er der en eller anden her der ved hvilke trådløse netkort som er
> understøttet i linux, da jeg skal lave et trådløst netværk i en
> haveforening.

Se i pcmcia pakken til linux.
Bla. Lucent Wavelan/IEEE med wavelan2_cs driveren.
Der er dog mange kort der anvender samme chipsæt og virker med denne driver.
Det nemmeste er nok at se hvilke kort du kan få fat på, og så
inden køb checke om der er linux driver.

--
no signature :)

Fra : Andreas Hinz

Dato : 03-04-02 19:32

Den Tue, 02 Apr 2002 17:18:39 +0200
skrev tommy <tommy@linux.coolscreen.dk>:

> Er der en eller anden her der ved hvilke trådløse netkort som er
> understøttet i linux, da jeg skal lave et trådløst netværk i en
> haveforening.

Hej,
D-Link DWL-650 (med Prism2 chip) virker fint med "wvlan_cd.o".
Jeg har kun testet _uden_ "access point".

--
Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüssen

Andreas Hinz

Fra : tommy

Dato : 05-04-02 09:16

On Wed, 03 Apr 2002 20:32:15 +0200, Andreas Hinz wrote:

> Hej,
> D-Link DWL-650 (med Prism2 chip) virker fint med "wvlan_cd.o". Jeg har
> kun testet _uden_ "access point".

Jeg takker for alle forslagene.

Hilsen Tommy