familiebil
Fra : Annette B. Kristense~

Dato : 02-04-02 11:41

Vi er en lille familie på ialt tre personer, 2 voksne og en trold på 1 år !
Vi overvjer køb af ny bil ...og har kig på suzuki wagon. Nogle her der har
gode/dårlige erfaringer med den ? det som vi synes er det negative ved den
er at der ikke er så meget baggageplads når bagsæderne er i brug...og dog
er der plads til en klapvogn.

Erfaringer søges...

Annette, Lars & Magnus

Fra : JØRGEN ANDERSEN

Dato : 02-04-02 21:08

> Vi overvjer køb af ny bil ...og har kig på suzuki wagon.

Hej

Nu har jeg godt nok ingen erfaringer med bilen. Men har i overvejet Belingo
fra Citroen? Der kan stå en hel barnevogn bagi og er af samme type som
wagon.

Jeg kan ellers godt anbefale en stationcar. I Mandags havde vi hund,
klapvogn, knægtens 14´t cykel og 3 små tasker bagi. Uden det spærrede for
udsynet. Vores hund er altså en labrador blanding og ikke en lille
"tæppetiser"

MVH

Conny

PS: Vores bil er en opel kadett fra ´87

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 02-04-02 21:35

"JØRGEN ANDERSEN" <j.and@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Nu har jeg godt nok ingen erfaringer med bilen. Men har i overvejet
Belingo
> fra Citroen? Der kan stå en hel barnevogn bagi og er af samme type som
> wagon.

Berlingo'en koster 12.000 mere end Wagon'en...
For de penge kan der købes mange bleer, og rigtigt mange liter benzin...

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/scf

Fra : JØRGEN ANDERSEN

Dato : 02-04-02 22:39

> Berlingo'en koster 12.000 mere end Wagon'en...
> For de penge kan der købes mange bleer, og rigtigt mange liter benzin...

Jepper mange bleer.! Jeg aner ikke noget om prisen på bilerne...

Synes bare at Belingoen tiltaler mig mere, pga mangel på plads i Wagon. Jeg
kan ikke undvære en barnevogn endnu, den kan jeg ikke have med i en wagon.
Jo, men så kan jeg ikke have hund, to børn, mand og det fornødne pigpak.
Ellers skal man have noget af barnevognen på stativ, hvilket giver en del
mere brug af benzin.
Jeg tror faktisk (hvis vi taler ny bil) jeg ville ofre de kr 12.000 mere til
en bil der passede til mit behov. Hvis altså jeg havde råd, ellers ville jeg
kigge efter en nyere stationcar, eller en brugt Belingo. Men men husk smag
og behag + økonomi er forskellig. Det er bare mit syn på sagen...

Vi fik en dejlig Opel Kadett Stationcar 1,6. for kr 15.000 Godt nok fra ´87
men, den er vi meget glade for. Der er plads til både barnevogn og hund
bagi.Ville da gerne have haft ny/nyere bil, men det har vi ikke råd til nu

MVH

Conny

Fra : Mette Svangren

Dato : 03-04-02 07:40

"JØRGEN ANDERSEN" <j.and@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:0ppq8.125

(Klip)

> [...]
> Jo, men så kan jeg ikke have hund, to børn, mand og det fornødne pigpak.

Enig! Der er_markant_mere plads i en Berlingo. Vi kiggede også på Wagon, men
endte med en Berlingo. Heri har vi været 4 voksne, et barn i autostol,
klapvogn, et par skummadrasser, julegaver og pakkenelliker til en uges
ferie, -og bilen var ingenlunde stoppet og alle sad stadig behageligt.

I det daglige er det især muligheden for at smide barnevognen i bagagerummet
uden at skulle slå stellet sammen (vi lægger blot kalechen ned, så kan den
stilles lige ind), vi benytter. Der kan stadig købes stort ind, uden at der
opstår pladsproblemer.

I de nyere Berlingoer kan man med tændingsnøglen selv slå passagerairbaggen
fra, hvilket er praktisk, hvis man har et barn i autostol på forsædet.

MVH Mette

Fra : Annette B. Kristense~

Dato : 03-04-02 08:14

Berlingoen koster 26.000 mere hvis man vil have een skydedør bagi....! og
det er vist mest praktisk mht. til at få et barn i autostol ? eller kan man
leve uden skydedøren ? og spare 16.000 kr ? Indtil videre bruger vi kun bil
i weekenden....bruger cyklen til hverdag....

Annette

Fra : Mette Svangren

Dato : 03-04-02 09:07

"Annette B. Kristensen" <zands@zsgeo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
bil
> i weekenden....bruger cyklen til hverdag....

Vi valgte en "Innovation" model, som Citroen på det tidspunkt kørte
kampagnepriser på. Den er født med en skydedør, hvilket jo er meget
praktisk. Men efter vores datter flyttede fra bagudvendt stol på forsædet
til en fremadrettet stol på bagsædet, har vi faktisk valgt at sætte stolen
bag førersædet, i den modsatte side af skydedøren. Umiddelbart er det ikke
besværligt at sætte hende ind bag det tippede sæde. Skydedøren er efter
vores erfaring mere et komfortspørgsmål for voksne bagsædepassagerer.

MVH Mette

Fra : -=temka=-

Dato : 29-04-02 09:43

Jeg kan bare anbefalde en Hyndai Atos.. det er god plads til os 2 voksen og
3 børn.. dermed barnevogn/klapvogn... det kostede kun 99.998 som
nyrpris.. Det er vi meget glad for, som har haft den i 2 år nu..

Fra : Bente Holm Nielsen

Dato : 05-05-02 11:08

Nu skal man vel købe én med pansrede vinduer og huske altid at køre med
låste døre - for ikke at blive overfaldet og bestjålet når man holder
for rødt.
Bente

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 05-05-02 13:28

Bente Holm Nielsen wrote:
> Nu skal man vel købe én med pansrede vinduer og huske altid at køre
> med låste døre - for ikke at blive overfaldet og bestjålet når man
> holder for rødt.

Hvad er din pointe? Er det noget som specielt gør sig gældende for
familiebiler.....?

Btw, er du ikke rar at undlade at slette det som du ikke kommenterer ?
Læs evt. mere her: http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/

Fra : Henning Lund

Dato : 03-04-02 01:21

Søren C. Fischerskrev:

>Berlingo'en koster 12.000 mere end Wagon'en...
>For de penge kan der købes mange bleer, og rigtigt mange liter benzin...

Og en trailer til det der ikke kan være i Wagonen i forhold til
Berlingoen.
Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 03-04-02 06:53

"Henning Lund" <Fjerndettehla@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> Og en trailer til det der ikke kan være i Wagonen i forhold til
> Berlingoen.

Man må godt nok kun køre 70 km/t så, men man kommer frem og jeg gætter
på at Wagon'en kører laaaaangt åp literen @ 70km/t...

Fra : Annette B. Kristense~

Dato : 04-04-02 09:22

jeg har set man kan købe en tagboks til wagonen, der er lige til at sætte
på taget hvis det skulle være nødvendig med mere læs end i det lille
bagagerum.....

Annette

Fra : König

Dato : 03-04-02 16:55

Husk lige, at værditabet er meget større på suzuki wagon'en !

MVH Peter
Fiat Doblò 1.9 Diesel

Fra : [4895] Søren C. Fisc~

Dato : 03-04-02 17:02

"König" <peter@konig.dk> skrev i en meddelelse
> "Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk> skrev i en meddelelse
>
> Husk lige, at værditabet er meget større på suzuki wagon'en !

Således at den taber det forspring den har i kraft de færre penge der
investeres ved køb....?

Hvordan regner du det ud, eller har f.eks. Penge&Privatøkonomi regnet på
det...? Står Berlingo'en bedre placeret på listen end Wagon'en...?

Og hvorfor sender du mig en kopi af dit indlæg til min email ????

Btw, er du ikke rar at svare under det tidligere indlæg, og klippe det
fra som du ikke kommenterer ?

Fra : Brian K

Dato : 14-04-02 12:31

> [...]
> Berlingo'en koster 12.000 mere end Wagon'en...
> For de penge kan der købes mange bleer, og rigtigt mange liter benzin...

det er 2 MEGET forskellige biler !

Berlingoen er REN luksus vedsiden af Wagon'en (skod sæder, etc (vil meget
nødigt kører en lang tur på bare 3 - 4 timer i Wagon'en)

Berlingoen er en dejlig bil at kører langt i (og sikkerheden er meget højere
i berlingoen !)

Mvh
brian

Fra : Brian K

Dato : 14-04-02 12:29

> [...]
Belingo
> fra Citroen? Der kan stå en hel barnevogn bagi og er af samme type som

Hej

vi har haft en berlingo (kanooooooon familie bil !!)

Kan klart anbefales !

Mvh
brian

Fra : Jesper Hansen

Dato : 29-04-02 22:11

Stationcar stationcar, stationcar, stationcar.
En gang stationcar altid stationcar.

Åben bagsmækken ind med "lortet", luk bagsmækken og KØR !
ALT kan være der. Bare ind med det. Ikke så meget besvær og ballade.

Det er ikke så sexet - men det holder !

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 30-04-02 13:20

Jesper Hansen wrote:
> [...]
>
> Åben bagsmækken ind med "lortet", luk bagsmækken og KØR !
> ALT kan være der. Bare ind med det. Ikke så meget besvær og ballade.

Har du forslag til en stationcar som kan matche f.eks. Suzuki Wagon
pris- og driftsmæssigt ?

Btw, er du ikke rar at svare under det tidligere indlæg, og klippe det
fra som du ikke kommenterer ?
Læs evt. mere her: http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Og please - lad være med at ændre subject (emne) i igangværende tråd!

Fra : Peter \(4600\)

Dato : 30-04-02 17:29

Nu - når du Søren har så travlt med alle os andre der ikke lige følger de
stringente regler jf. usenet.
tror du ikke så ikke at det hører mere hjemme i dk.fritid.bil ?

<snip> "Har du forslag til en stationcar som kan matche f.eks. Suzuki Wagon
pris- og driftsmæssigt ? "<snip>

MVH Peter

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 30-04-02 20:48

Peter (4600) wrote:
> Nu - når du Søren har så travlt med alle os andre der ikke lige
> følger de stringente regler jf. usenet.

Stringente....?
Det er vel blot et spm om at følge hvad der i daglig tale kaldes
netikette...
Noget som de af os der kobler op via en dansk ISP faktisk har forpligtet
os til...

> tror du ikke så ikke at det hører mere hjemme i dk.fritid.bil ?

Det må du egentlig bede spørgsmålsstilleren om.
Anette fandt det passende at spørger herinde, og personligt synes jeg
det er ok.

Sakset fra fundats:
"Formålet med gruppen er diskussion af børnerelaterede emner, [snip],
samt anden erfaringsudveksling generelt."

Så spørgsmålet om erfaringer med børn ifm valget af familiebil synes jeg
falder fint indenfor gruppens fundats.
Jeg går ud fra at du har kigget på den inden du spørger mig ???

Fra : Brian Jensen

Dato : 30-04-02 23:48

On Tue, 30 Apr 2002 21:47:31 +0200, "Søren C. Fischer"
<usenet@fischer-streton.dk> wrote:

>Anette fandt det passende at spørger herinde, og personligt synes jeg
>det er ok.

Me2
Det er et af de ret få emner som med fordel kunne have været xpostet
til dk.fritid.bil, så Peter har for så vidt også ret.

Angående stationcar som familiebil, vil jeg også sige at det er en god
løsning.

Vi har haft en Skoda Felicia Stationcar, og vi kunne proppe 1 stk.
barnevogn, 1 stk. klapvogn, 1 stk. høj stol, diverse nødvendige
remedier til en heldags tur, + os 2 voksne + 1 stk. baby + 1 stk. 6
årig knægt ind i sådan en - på een gang!

--
Mvh Brian Jensen

Fra : Brian K

Dato : 06-05-02 21:24

"Brian Jensen" <brian.nospam@jensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> remedier til en heldags tur, + os 2 voksne + 1 stk. baby + 1 stk. 6
> årig knægt ind i sådan en - på een gang!

Men når en stationcar er fyldt til randen (som man må sige jeres var)
(hehe), så er jeg sikker på at det ville have været MEGET mere sikkert at
sidde i en MVP'er med den samme mængde baggage, i det tilfælde at en havde
påkørt jer bagfra!

Mvh
brian
(som selv har 2 børn (og en kone)og en citroen Xsara (stationcar))