Amd XP
Fra : Rasser

Dato : 02-04-02 10:05

Hej ng
Jeg er bange for den har været oppe og vende før men jeg prøver.
Er det muligt at få den nye Amd Xp processor til at virke sammen
med et Asus A7V. Jeg ved godt mb kun kører 200 Mhz på fsb
men jeg tænkte hvis man lukkede alle broerne om så man kunne køre
f.eks 1200 Mhz. Er der nogen der har prøvet det eller ??

Mvh Jens

Fra : Wizeguy

Dato : 02-04-02 13:44

"Rasser" <jens.rasmussen@risoe.dk> wrote in message
> [...]
> men jeg tænkte hvis man lukkede alle broerne om så man kunne køre
> f.eks 1200 Mhz. Er der nogen der har prøvet det eller ??

Nej, det kan ikke lade sig gøre uanset om broerne lukkes. Problemet er, at
A7V ikke kan genkende andre cpu'ere end Duron og Athlon "B" med 200 MHz
systembus. Athlon XP anvender både en anden systembus (266 MHz), en anden
cpu spænding, og har desuden en nyere arkitektur, som A7V's CMOS (bios) ikke
er programmeret til at understøtte. Vil du køre Athlon XP er der ikke andet
at gøre end at købe et nyt motherboard Kig evt. på denne
kompatabilitetsoversigt: http://www.asus.com/inside/Techref/athlonxp.htm.
--
Med venlig hilsen/Best regards
Anders Albrechtsen

Fra : sputnik

Dato : 02-04-02 15:18

On Tue, 2 Apr 2002 11:04:57 +0200, "Rasser" <jens.rasmussen@risoe.dk>
wrote:

> [...]
>men jeg tænkte hvis man lukkede alle broerne om så man kunne køre
>f.eks 1200 Mhz. Er der nogen der har prøvet det eller ??

Jeg mener det kan lade sig gøre, med bios 1008 eller nyere.

http://www.a7vtroubleshooting.com/forum/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=tweaking

der står faktisk at det kører glimrende med ulåst cpu.

mvh

John

Fra : sputnik

Dato : 02-04-02 15:21

On Tue, 02 Apr 2002 16:18:03 +0200, sputnik <johnknuhtsen@mail.dk>
wrote:

>Jeg mener det kan lade sig gøre, med bios 1008 eller nyere.
>
>http://www.a7vtroubleshooting.com/forum/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=tweaking
>
>der står faktisk at det kører glimrende med ulåst cpu.

Men det er jo ganske svært at låse en xp op ! Meget sværere end med
tidligere cpu'er. Var der et rygte om, at xp 1600+ var nemmere igen ?
søg evt. på www.google.com efter 'unlocking 1600+'

mvh

John

Fra : Jonathan

Dato : 02-04-02 15:45

Det skulle være en MEGET omstandig afære at pille ved broerne på XP. Så, du
må nok også ud og have fat i et nyt MB eller nøjes med at underklokke din
XP....

Fra : Rasser

Dato : 03-04-02 06:35

> [...]
> men jeg tænkte hvis man lukkede alle broerne om så man kunne køre
> f.eks 1200 Mhz. Er der nogen der har prøvet det eller ??

Hej igen.
Tak for svarene. Det var nu mest for at måske køre lidt hurtigere end min
Duron 700 og så senere købe et nyt Mb.

Mvh Jens