Ustabil SSH m.m.
Fra : Søren Friis

Dato : 02-04-02 09:24

Hejsa!

Da jeg for nylig er flyttet, er jeg blevet nødt til at lave kraftigt om på
opsætningen af min server. Den står nu i et større netværk, og der er derfor
en masse indstillinger der skal tilpasses.
Jeg har fået hjælp af en af de netværksansvarlige, som kender netværket ud
og ind, og han har bekræftet at indstillingerne er som de skal være.

Men efter jeg har ændret i det, opfører SSH serveren sig meget mystisk...
Næsten hver gang jeg connecter er der blevet genereret en ny key, som jeg
skal bekræfte, og det sker for meste at jeg bliver smidt af forbindelsen
efter få minutter... herefter kan jeg slet ikke logge ind og får bare
"access denied".

Desuden er samba serveren begyndt at være meget ustabil.

Maskinen er en:
P-II 350
96 MB ram
3com 10/100 netkort
kører redhat 7.1 med nyeste SSH

Nogen der kender et godt trick?

/SF

Fra : Alex Holst

Dato : 02-04-02 09:32

Søren Friis <soren@friis.mail.dk> wrote:
> [...]
> skal bekræfte, og det sker for meste at jeg bliver smidt af forbindelsen
> efter få minutter... herefter kan jeg slet ikke logge ind og får bare

Det lyder som du skiftevis forbinder mellem to forskellige IP adresser,
evt. pga en IP konflikt paa det net serveren staar paa.

Forbinder du til et hostnavn eller en IP adresse? Hvis du skaber to
forbindelser til IP adressen, oplever du saa det samme?

> Desuden er samba serveren begyndt at være meget ustabil.

Bruger du samba over nettet eller kun lokalt?

Fra : Søren Friis

Dato : 02-04-02 09:56

> Forbinder du til et hostnavn eller en IP adresse? Hvis du skaber to
> forbindelser til IP adressen, oplever du saa det samme?
Jeg forbinder til den samme IP hver gang.
Ja, efter et kort stykke tid, mister jeg forbindelsen, og næste gang jeg
logger på får jeg enten en besked om at den har genereret en ny key, eller
at access er denied.

> Bruger du samba over nettet eller kun lokalt?
Kun lokalt

Fra : Alex Holst

Dato : 02-04-02 10:40

> [...]
> logger på får jeg enten en besked om at den har genereret en ny key, eller

Det lyder som en IP konflikt. Snak med din netvaerksadministrator og bed
ham checke om andre maskiner benytter samme IP adresse.

Fra : Søren Friis

Dato : 03-04-02 17:22

Jeg har løst problemet!

Det skyldtes en IP konklikt!
Jeg troede bare at man fik sådan noget at vide med en mail til root, men det
gjorde jeg ikk.... Til gengæld kom netværksadministratoren løbende mens han
rev sig selv i håret og spurgte om det var mig der bombede hans server
gennem SSH.

Mvh Søren

Fra : Kent Friis

Dato : 03-04-02 18:16

Den Wed, 3 Apr 2002 18:22:08 +0200 skrev Søren Friis:
> [...]
>rev sig selv i håret og spurgte om det var mig der bombede hans server

Det gør du ikke. Det kunne jo være det var med vilje.

Mvh
Kent
--
Advarsel: ny e-mail adresse - med risiko for at mails går tabt.
Den gamle adresse virker stadig, men bliver primært checket i