Risiko ved www.bearshare.com ?
Fra : Bjørn Quist

Dato : 01-04-02 18:52

Hej

Hvis man bruger programmer / downloads-metoder som f.eks.
www.bearshare.com

Er der væsentligt store sikkerhedsmæssige ricisi ved dette ???

Bjørn Quist

Fra : Aagaard

Dato : 01-04-02 21:15

"Bjørn Quist" <bjornquist@denne-mail-kan-ikke-bruges.dk> skrev:
> [...]
> www.bearshare.com
> Er der væsentligt store sikkerhedsmæssige ricisi ved dette ???

Prøv at søge på google, f.eks.:
http://www.google.com/search?sourceid=navclient&querytime=-ZMXjB&q=bearshare
+spyware

Så finder du ud af, at der er spyware i skidtet!
--
Aagaard
http://server4you.dk - billigt webhotel incl. fri mail

Fra : cjt

Dato : 01-04-02 21:45

Tjohhh... men man er vel ikke pisket til at bruge sin "almindelige"
e-mail...
Hvad er der galt ved spyware, hvis man blot lige tager sine forholdsregler
og tænker over
hvilken e-mail-adresse man udleverer ???
(Man kan vel bare oprette hotmail-adresse mv.)

--
Best regards
Mange hilsner fra

Carsten J. Thomsen
Denmark / 2630 Taastrup

e-mail: cajuth@worldonline.dk

Fra : Lars Petersen

Dato : 02-04-02 01:21

> Hvis man bruger programmer / downloads-metoder som f.eks.
> www.bearshare.com

Check forskellige steder om det software du undersøger er spy-ware...
BearShare er en Gnutella klient, så der er mange at vælge imellem, lige nu
har jeg Morpheus PE og en tidligere version af LimeWire installeret, og de
virker fortrinligt :)
Nu jeg tænker mig om synes jeg ikke at man kan downloade source koden
til bearshare... Burde man ikke kunne det? Den er baseret på Gnutella (som
de
selv skriver) og Gnutella er jo GPL... Oh well ;)

--
-
Lars

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 03-04-02 18:16

"Lars Petersen" <lp@your-pants.coder.dk> writes:

> [...]
> de
> selv skriver) og Gnutella er jo GPL... Oh well ;)

Næh, kun hvis Bearshare bruger kode fra Gnutella, og det tror jeg ikke den gør.
Den implementerer bare den samme protokol.
/L
'Faith without judgment merely degrades the spirit divine.'