Hvilket RAM-kort til digitalt kamera (HP C~
Fra : Devast8or

Dato : 01-04-02 18:34

Hej,
Er der en af jer der kan fortælle mig hvilket RAM-kort jeg skal købe til et
HP C318 kamera? (hvad hedder det, er det noget specielt og sådan). Et link
til det rigtige kort på EDBpriser.dk ville også være rart.

På forhånd tak for hjælpen.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Madsen

Dato : 01-04-02 18:48

Devast8or skrev:

> Er der en af jer der kan fortælle mig hvilket RAM-kort jeg skal
> købe til et HP C318 kamera? (hvad hedder det, er det noget
> specielt og sådan).

CompactFlash Type I. (CF-kort)
<http://www.lasermicro.com/cameras1.html> Det er dog lidt forvirrende
at kameraet tilsyneladende har indbygget 8 MB. ram, men efter følgende
link ser det ud til at du kan installere ekstra ram alligevel:
<http://makeashorterlink.com/?A6E332D9>

XFUT: news:dk.fritid.foto hvor spørgsmålet hører hjemme. Dette indlæg
og svar hertil vil ende der i stedet.

Madsen.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 02-04-02 12:23

"Madsen" skrev i en meddelelse
> Det er dog lidt forvirrende
> at kameraet tilsyneladende har indbygget 8 MB. ram, men efter følgende
> link ser det ud til at du kan installere ekstra ram alligevel.

Det er vist ikke helt så mystisk endda ?

Jeg har et Kodak - det har også indbygget ram selvom man kan sætte CF-kort i
også.

Hvis man sætter et CF-kort i - så bruger den CF-kortet - og hvis man ikke
gør -
ja så bruger den den indbyggede ram.

/Jan

Fra : Madsen

Dato : 02-04-02 23:50

Jan Vestergaard skrev:

> Hvis man sætter et CF-kort i - så bruger den CF-kortet - og hvis
> man ikke gør - ja så bruger den den indbyggede ram.

Ja, det var så det jeg fandt ud af på linket jeg sendte i:
Jeg havde blot ikke hørt om det før, men det er muligt at det
er vidt udbredt blandt mange forskellige digitale kameraer.

Madsen.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 01-04-02 21:16

"Madsen" skrev:
> [...]
> at kameraet tilsyneladende har indbygget 8 MB. ram, men efter følgende
> link ser det ud til at du kan installere ekstra ram alligevel:

Nej - det er vist ikke forvirrende ?

Det har mit Kodak også - hvis man ikke sætter et CF-kort i - så bruger den
den indbyggede ram - og hvis man sætter et CF-kort i, så bruger den
CF-kortet.

/Jan