/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
TDC starter op med Vdsl, starter ved 6 Mbi~
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 01-04-02 12:55

SÅ kommer TDC med højhastighed, vha VDSL.

VDSL har meget højere hastigheder, helt op til 55 Mbit inden for 300 Meter.

Tdc har dog valgt at starte op med at tilbyde 6 Mbit som dækker op til ca. 2
KM.

TDC er etableret på snart alle landets centraler, hvor de ved hjælp af små
midler har valgt at tage skridtet videre.

Priserne vil eftert sigende begyndte ved priser for en 2 Mbit adsl.

TDC har endnu engang valgt at gå frem som de første på dsl markedet.

http://mine.at/link






 
 
TBC (01-04-2002)
Kommentar
Fra : TBC


Dato : 01-04-02 14:17

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
news:3ca84a92$0$58883$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> VDSL har meget højere hastigheder, helt op til 55 Mbit inden for 300
Meter.

Wee, så er jeg glad for at bo under 35 meter fra min

> Tdc har dog valgt at starte op med at tilbyde 6 Mbit som dækker op til ca.
2
> KM.

Og så dog [glad for 35 m] ..er der noget info om hvad upload vil blive ?
...Jeg har nemmelig lige opgradret for få dage siden til 2048/512 men ved
allerede nu at jeg første hverdag skal have faxed begæring om nedgradering
til 512/512 igen eftersom min ping i CS ikke er blevet bedre med 2048/512.
Derudover ser jeg ingen grund til at betale 300 kr ekstra for at spare et
par minutter en enkelt gang eller to om ugen ved download som alenebruger på
linjen, surf er ikke mig genkendeligt heller ikke hurtigere aligevel.

> TDC er etableret på snart alle landets centraler, hvor de ved hjælp af små
> midler har valgt at tage skridtet videre.

Hvordan skal det forstået ?? ( "ved hjælp af små midler " ) ....Er det meget
af det samme udstyr der bliver brugt eller ?

> Priserne vil eftert sigende begyndte ved priser for en 2 Mbit adsl.

6 Mbit for 835,- kr ? ! ? ....hmm ?

> TDC har endnu engang valgt at gå frem som de første på dsl markedet.

Det manglede da også bare med den position de har på markedet, men hvornår
kommer de med frie hastighedskonfigurationer på ADSL til private (BB &
Netexpress) ...Så man f.eks kunne få 512/384 osv. ? ...Jeg kender nogle der
venter med længsel på centraler hvor kun TDC er repræsenteret.

Ps. ....Er det godt nok den 1 april i dag ?

TBC



Ivar Madsen (01-04-2002)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 01-04-02 14:15

On Mon, 1 Apr 2002 13:54:57 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

>SÅ kommer TDC med højhastighed, vha VDSL.

Aprilsnar, vil jeg sige, selvom det lød meget lækkert


Rune Manscher (02-04-2002)
Kommentar
Fra : Rune Manscher


Dato : 02-04-02 09:56

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote in message
news:3ca84a92$0$58883$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
[klip]

> TDC har endnu engang valgt at gå frem som de første på dsl markedet.

Udmærket joke, men ovenstående afslørede den...

*Rune



Andreas Plesner Jaco~ (02-04-2002)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 02-04-02 09:58

In article <a8broa$6g2$1@news.cybercity.dk>, Rune Manscher wrote:
>
>> TDC har endnu engang valgt at gå frem som de første på dsl markedet.
>
> Udmærket joke, men ovenstående afslørede den...

Hvorfor? TDC var de første med ADSL.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Writing is turning one's worst moments into money.
|    -- J.P. Donleavy

Rune Manscher (02-04-2002)
Kommentar
Fra : Rune Manscher


Dato : 02-04-02 12:32

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> wrote in message
news:slrnaaismq.uha.apj@slartibartfast.nerd.dk...
> In article <a8broa$6g2$1@news.cybercity.dk>, Rune Manscher wrote:
> >
> >> TDC har endnu engang valgt at gå frem som de første på dsl markedet.
> >
> > Udmærket joke, men ovenstående afslørede den...
>
> Hvorfor? TDC var de første med ADSL.

Såså, det var ikke for at træde nogen over tæerne - det var bare en lille
joke. Jeg er godt klar over, at TDC var først, og sikkert også bliver det
med ny teknologi. Der er bare så mange andre ting, som de absolut ikke er
først med.

*Rune



Henrik / Snurre. (02-04-2002)
Kommentar
Fra : Henrik / Snurre.


Dato : 02-04-02 15:00


"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnaaismq.uha.apj@slartibartfast.nerd.dk...
> In article <a8broa$6g2$1@news.cybercity.dk>, Rune Manscher wrote:
> >
> >> TDC har endnu engang valgt at gå frem som de første på dsl markedet.
> >
> > Udmærket joke, men ovenstående afslørede den...
>
> Hvorfor? TDC var de første med ADSL.
>
> --
> Andreas Plesner Jacobsen | Writing is turning one's worst moments into
money.
> | -- J.P. Donleavy

Nu når du siger det Andreas.. Har det ikke værest fremme i mange år, altså
før
det blev udbudt til private.??

Henrik..



Andreas Plesner Jaco~ (02-04-2002)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 02-04-02 15:05

In article <3ca9b967$0$35276$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Henrik / Snurre. wrote:
>
>> >> TDC har endnu engang valgt at gå frem som de første på dsl markedet.
>> >
>> > Udmærket joke, men ovenstående afslørede den...
>>
>> Hvorfor? TDC var de første med ADSL.
>
> Nu når du siger det Andreas.. Har det ikke værest fremme i mange år,
> altså før det blev udbudt til private.??

Nej.

--
Andreas Plesner Jacobsen | panic: kernel trap (ignored)

Bjarke Hansen (02-04-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 02-04-02 15:44

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> wrote in message
news:slrnaaismq.uha.apj@slartibartfast.nerd.dk...

> Hvorfor? TDC var de første med ADSL.

Det mener jeg faktisk ikke...

Cybercity var det første med 1Meg modem, hvor hastigheden startede på svjv
64 Kbit... Tdc var faktisk langt tid om at komme igang. Men de er godt
fremme idag.



Ivar Madsen (02-04-2002)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 02-04-02 17:55

On Tue, 2 Apr 2002 16:43:57 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:


>Cybercity var det første med 1Meg modem, hvor hastigheden startede på svjv
>64 Kbit... Tdc var faktisk langt tid om at komme igang. Men de er godt
>fremme idag.

Nej, når vi snarker Adsl så mener jeg nu at TDC var framme en del før
CC, men når vi som her snarker Vdsl så er jeg ikke sikker, er der ikke
en afart af Vdsl som CC køre med idag, som den eneste?
Ja, ja, standart produktet til private er stadig Adsl, men de har jo
også en anden DSL kørende,,,


Gregers Petersen (02-04-2002)
Kommentar
Fra : Gregers Petersen


Dato : 02-04-02 18:38


"Ivar Madsen" <news-02-01-02@milli.dk> skrev i en meddelelse
news:9fojaukt39kkomc2mk26vi5nm13sc99ie6@4ax.com...
> Ja, ja, standart produktet til private er stadig Adsl, men de har jo
> også en anden DSL kørende,,,

Ja, Cybercity tilbyder G.SHDSL.


--
MvH

Gregers Petersen
http://disclaimer.gpweb.dk



Ivar Madsen (02-04-2002)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 02-04-02 19:15

On Tue, 2 Apr 2002 19:37:34 +0200, "Gregers Petersen"
<usenet@fjern-dettegpweb.dk> wrote:


>> Ja, ja, standart produktet til private er stadig Adsl, men de har jo
>> også en anden DSL kørende,,,
>Ja, Cybercity tilbyder G.SHDSL.

Det er regtigt, og har ikke så meget med Vdsl at gøre,,,


Bjarke Hansen (02-04-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 02-04-02 18:38

"Ivar Madsen" <news-02-01-02@milli.dk> wrote in message
news:9fojaukt39kkomc2mk26vi5nm13sc99ie6@4ax.com...

> Nej, når vi snarker Adsl så mener jeg nu at TDC var framme en del før
> CC,

Deres 1meg modem var altså også ADSL. Hastigheden startede bare på 64 Kbit.
Og linien kostede vist 4000 i oprettelse og 1600 pr. måned, eller i den
retning...!

Der skrev de noget i den retning:

"I fremtiden vil hatigheden komme helt op på 1 Megabit"

Jeg mener altså at TDC først kom ud med adsl et par måneder efter Tiscali.

> men når vi som her snarker Vdsl så er jeg ikke sikker, er der ikke
> en afart af Vdsl som CC køre med idag, som den eneste?
> Ja, ja, standart produktet til private er stadig Adsl, men de har jo
> også en anden DSL kørende,,,

Cybercity kører svjv ikke VDSL, men G.SHDSL symetrisk 2/2 Mbit



Ivar Madsen (02-04-2002)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 02-04-02 20:01

On Tue, 2 Apr 2002 19:38:13 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

>Jeg mener altså at TDC først kom ud med adsl et par måneder efter Tiscali.

Nej, du fjerner dig længer væk fra min hukomelse, nu må vi snart have
nogle dato'er på skærmen, hvem kender dem?



Gregers Petersen (02-04-2002)
Kommentar
Fra : Gregers Petersen


Dato : 02-04-02 21:17

"Ivar Madsen" <news-02-01-02@milli.dk> skrev i en meddelelse
news:0uvjaug83j3tvmk6l97ai6kg4nht848t82@4ax.com...
> Nej, du fjerner dig længer væk fra min hukomelse, nu må vi snart have
> nogle dato'er på skærmen, hvem kender dem?

Jeg har kontaktet TST med henblik på hjælp til at besvare spørgsmålet om
hvem der som de første kunne levere xDSL-løsninger til danskerne.


--
MvH

Gregers Petersen
http://disclaimer.gpweb.dk



Andreas Plesner Jaco~ (02-04-2002)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 02-04-02 21:24

In article <jioq8.7098$iY5.376747@news010.worldonline.dk>, Gregers Petersen wrote:

>> Nej, du fjerner dig længer væk fra min hukomelse, nu må vi snart have
>> nogle dato'er på skærmen, hvem kender dem?
>
> Jeg har kontaktet TST med henblik på hjælp til at besvare spørgsmålet om
> hvem der som de første kunne levere xDSL-løsninger til danskerne.

HDSL har længe været benyttet til 4-tråds kredsløb, så det vil jeg tro
er den første DSL-standard der har været benyttet i Danmark, og det er
så TDC der har brugt den længst.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Ontogeny recapitulates phylogeny.

Ivar Madsen (02-04-2002)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 02-04-02 21:45

On Tue, 2 Apr 2002 20:24:19 +0000 (UTC), Andreas Plesner Jacobsen
<apj@daarligstil.dk> wrote:

>HDSL har længe været benyttet til 4-tråds kredsløb, så det vil jeg tro
>er den første DSL-standard der har været benyttet i Danmark, og det er
>så TDC der har brugt den længst.

Ja, jov, men jeg vil her udelukke HDSL, da det er et produkt der ikke
har været henvendt for den brede privatbruger. Det jeg tænker på nu,
det er NetExpres, 1meg og WOL(nu Tiscali)'s første ADSL henvendt til
privatbrugerne.
Som je ghusker historien, så
kom Stofa med deres kabel først,
så var TDC, med NetExpres
derefter kom CC's med deres 1meg[1] og
derefter WOL's ADSL,
Orange har så forsøgt sig, men har vist trukket sig for nye kunder, og
udfaser eksisterende kunder,
Sonofon der forsøgte sig med deres luftbåren, trak sig fra
privatmarkedet, forsætter rettet mod virksomheder, men sælger det også
til private
Og Telia har for kort tid siden meddelt at de vil gå ud på ADSL
markedet.


[1] der jo ikke er en ADSL, men en afart deraf, og set med brugerens
øjne kun med en ubetydelig bagatel til forskæld, omend teknikkeren ser
en stor forskæld.


Gregers Petersen (08-04-2002)
Kommentar
Fra : Gregers Petersen


Dato : 08-04-02 10:58

"Gregers Petersen" <usenet@fjern-dettegpweb.dk> skrev i en meddelelse
news:jioq8.7098$iY5.376747@news010.worldonline.dk...
> Jeg har kontaktet TST med henblik på hjælp til at besvare spørgsmålet om
> hvem der som de første kunne levere xDSL-løsninger til danskerne.

Resultatet blev dette svar:

" Tak for din e-mail vedrørende introduktionen af xDSL i Danmark.

Jeg kan oplyse, at TDC i sommeren 1999 introducerede ADSL med en
maksimum hastighed på 512 kbit/s.

Dette kan du blandt andet læse i følgende pressemeddelelse:
http://www.itst.dk/wimpdoc.asp?page=tema&objno=95031382 "

Så skulle det være sat fast.

--
MvH

Gregers Petersen
http://disclaimer.gpweb.dk



Martin Højriis Krist~ (02-04-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 02-04-02 22:00

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:a8cqa6$icd$1@sunsite.dk...
> Deres 1meg modem var altså også ADSL.

Det er naturligvis en strid om ord, men jeg vil ikke kalde g.Lite for
"rigtig" ADSL

> Jeg mener altså at TDC først kom ud med adsl et par måneder efter
Tiscali.

Jeg er ret sikker på at TDC var først ude med ADSL
Tager jeg fejl?

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Martin Højriis Krist~ (02-04-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 02-04-02 21:52

"Ivar Madsen" <news-02-01-02@milli.dk> skrev i en meddelelse
news:9fojaukt39kkomc2mk26vi5nm13sc99ie6@4ax.com...
> men når vi som her snarker Vdsl så er jeg ikke sikker, er der ikke
> en afart af Vdsl som CC køre med idag, som den eneste?

Nej, det er nærmere en afart af HDSL

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Allan Olesen (02-04-2002)
Kommentar
Fra : Allan Olesen


Dato : 02-04-02 18:37

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

>> Hvorfor? TDC var de første med ADSL.
>
>Det mener jeg faktisk ikke...
>
>Cybercity var det første med 1Meg modem,

1Meg modem er ikke ADSL.


--
Allan Olesen, Lunderskov.
Danske musikere tjener penge ved ulovlig softwarekopiering.

Bjarke Hansen (02-04-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 02-04-02 18:40


"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> wrote in message
news:a8cq8d$qn3kk$1@ID-10968.news.dfncis.de...
> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:
>
> >> Hvorfor? TDC var de første med ADSL.
> >
> >Det mener jeg faktisk ikke...
> >
> >Cybercity var det første med 1Meg modem,
>
> 1Meg modem er ikke ADSL.

Hvad var det så? Det var da et eller anden variant af ADSL, G-lite eller i
den retning



Allan Olesen (02-04-2002)
Kommentar
Fra : Allan Olesen


Dato : 02-04-02 20:47

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

>Hvad var det så? Det var da et eller anden variant af ADSL, G-lite eller i
>den retning

Det var en variant af DSL, ligesom ADSL er en anden variant.


--
Allan Olesen, Lunderskov.
Danske musikere tjener penge ved ulovlig softwarekopiering.

Allan Olesen (02-04-2002)
Kommentar
Fra : Allan Olesen


Dato : 02-04-02 21:32

Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> wrote:

>Det var en variant af DSL, ligesom ADSL er en anden variant.

Derudover er det egentlig irrelevant, for Cybercitys 1Meg-modem
kom næsten et halvt år efter TDC's ADSL.

Så vidt jeg har kunnet se på groups.google.com, er de første
kommercielle (altså ikke test-) TDC ADSL-kunder kommet i luften
juli 1999. Først i december samme år var CC lige så langt.


--
Allan Olesen, Lunderskov.
Danske musikere tjener penge ved ulovlig softwarekopiering.

Martin Højriis Krist~ (02-04-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 02-04-02 21:58

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:a8cq8d$qn3kk$1@ID-10968.news.dfncis.de...
> >> Hvorfor? TDC var de første med ADSL.
> >Cybercity var det første med 1Meg modem,
> 1Meg modem er ikke ADSL.

Og selvom det var, så kom de efter NetExpres

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Allan Olesen (02-04-2002)
Kommentar
Fra : Allan Olesen


Dato : 02-04-02 22:04

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote:

>Og selvom det var, så kom de efter NetExpres

....og du kom efter mig...


--
Allan Olesen, Lunderskov.
Danske musikere tjener penge ved ulovlig softwarekopiering.

Martin Højriis Krist~ (02-04-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 02-04-02 22:35

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3caa1cb0$0$58755$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> >Og selvom det var, så kom de efter NetExpres
> ...og du kom efter mig...

Mit verdensbillede er kun ved at lysne nu. Jeg er ganske hæmmet af
manglende indlæg..

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Allan Olesen (02-04-2002)
Kommentar
Fra : Allan Olesen


Dato : 02-04-02 23:25

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote:

>Mit verdensbillede er kun ved at lysne nu. Jeg er ganske hæmmet af
>manglende indlæg..

Ditto her. Der er vist ikke længere nogen vej uden om et lokalt
newsspool med opsamling fra 7-8 forskellige newsservere.


--
Allan Olesen, Lunderskov.
Danske musikere tjener penge ved ulovlig softwarekopiering.

Gregers Petersen (08-04-2002)
Kommentar
Fra : Gregers Petersen


Dato : 08-04-02 10:59

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor? TDC var de første med ADSL.

Helt korrekt, se min post andetsteds i tråden, med svar fra TST på hvem der
var først.


--
MvH

Gregers Petersen
http://disclaimer.gpweb.dk



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste