Firewall ?
Fra : Torben

Dato : 30-01-01 23:10

Hvem kan hjælpe lidt med sikkerhed

Hvordan er sikkerheden på DSL og ISDN flatrate med fast IP, og er en
firewall nødvendig ?

Hvilket kommercielt og anerkendt firewall produkt kan anbefales til W2K
?

Er en hardware firewall en bedre løsning end et softwareprodukt, og
hvilket hardwareprodukt kan anbefales til en ZyXEL P100IH ?

\Torben

Fra : Tomas O.

Dato : 31-01-01 00:30

"Torben" <torben@inbox.as.nospam> skrev i en meddelelse news:3A773C0C.5789FBAC@inbox.as.nospam...

Flere af mine venner og jeg selv bruger zonealarm fra
www.zonelabs.com

Den er gratis for private brugere og ganske effektiv.

Hilsen
Tomas O.

Fra : Torben

Dato : 31-01-01 22:51

"Tomas O." wrote:

> Flere af mine venner og jeg selv bruger zonealarm fra
> www.zonelabs.com

Tak for tippet.

Fra : Lars Overgaard

Dato : 01-02-01 13:40

> Tak for tippet.

Vær lige opmærksom på, at Zonealarm er _meget_ glad for at komme med falske
alarmer.

/Lars.

Fra : Ole Hansen

Dato : 01-02-01 20:32

"Lars Overgaard" <lars@linuxnet.dk> writes:

> Vær lige opmærksom på, at Zonealarm er _meget_ glad for at komme med falske
> alarmer.

Nu har jeg kun kendskab til Zonealarm gennem nyhedsgrupper, men sådan
som jeg ser det, kommer zonealarm ikke med nogle deciderede falske
alarmer, men derimod alarmer som brugeren misforstår og ekstremt
paraniode alarmer!

--
Ole Hansen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 01-02-01 23:05

On 01 Feb 2001 20:31:31 +0100, Ole Hansen <moped@get2net.dk> wrote:

> [...]
>som jeg ser det, kommer zonealarm ikke med nogle deciderede falske
>alarmer, men derimod alarmer som brugeren misforstår og ekstremt

Den kommer med "Falske alarmer", forstået på den måde, at den
logger/melder trafik, der i virkeligheden er requestet, og ikke
"uprovokeret".

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Brian

Dato : 02-02-01 14:02

Er det overhoved nødvendigt at have en firewall, når man har et antivirus
program kørende (avp) og har en del forstand på computere?
Jeg sidder på en adsl linie men IKKE fast ip. Selv om jeg havde fast IP var
det så en god ide at have en installeret?

-Brian

Fra : Peter Jensen

Dato : 03-02-01 23:43

Hejsa...

> [...]
>Jeg sidder på en adsl linie men IKKE fast ip. Selv om jeg havde fast IP var
>det så en god ide at have en installeret?

Jeps.. Jeg vil helt sikkert mene at en firewall er nødvendig. Især på
en forb. som stort set altid er oppe. Dygtige hackere elsker at bruge
en ADSL eller lignene som gate, så det ser ud somom du er den
skyldige.
Du låser da også døren når du går hjemme fra ik ?

hygge...

- Peter Jensen