Skriv til printer ... hvordan ?
Fra : Neo.dk

Dato : 01-04-02 11:10

Hej alle !

Jeg har lavet et lille beregningsprogram som beregner nogle data ud fra
nogle statistiske oplysninger om gennemsnits temperaturer for forskellige
lande.

Alle data er proppet i en listview, og står fint og nydeligt på skærmen.

Men ... hvordan får jeg nu lige dataerne ud på papir, så de står ligeså pænt
som på skærmen ? ..... (det der med printscreen holder ikke i længden)

Min listview består af 10 rækker og 14 kolonner

er der nogen der har et løsningsforslag ? ... de vil blive modtaget med
kyshånd

Et kodeeksempel er meget velkommen, - gerne med common dialog

Med venlig hilsen

Neo.dk

Fra : Jesper

Dato : 01-04-02 13:37

Uden commondialog.

For n=0 to List1.listcount -1
printer.print List1.list(n)
next n

Har ikke prøvet det efter....

Jesper G

Fra : Neo.dk

Dato : 03-04-02 18:52

"Jesper" <oz5pc@post.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Uden commondialog.
>
> For n=0 to List1.listcount -1
> printer.print List1.list(n)
> next n
>
> Har ikke prøvet det efter....
>
> Jesper G

Hej Jesper

Tak for dit svar !

Mvh Neo.dk

Fra : Knut Nordal

Dato : 01-04-02 14:11

Her er et eksempel til

Dim i As Integer ' counter
Dim Col1, Col2, Col3 As Integer 'setter venstre egenskapen til kolonnene av
3 stk
Dim Avstand As Integer 'avstand mellom linjer

Col1 = ListView1.ColumnHeaders(1).Left + 400
Col2 = ListView1.ColumnHeaders(2).Left + 400
Col3 = ListView1.ColumnHeaders(3).Left + 400
Avstand = 800

'setter header på utskrift
Printer.Font = "Times New Roman"
Printer.FontSize = 14
Printer.FontBold = True
Printer.CurrentX = Col1 'Venstre
Printer.CurrentY = Avstand 'Top
Printer.Print ListView1.ColumnHeaders(1).Text
'head 2
Printer.CurrentX = Col2 'venstre
Printer.CurrentY = Avstand 'Top
Printer.Print ListView1.ColumnHeaders(2).Text
'head 3
Printer.CurrentX = Col3 'venstre-+

Printer.CurrentY = Avstand 'Top
Printer.Print ListView1.ColumnHeaders(3).Text

'Setter skrift til normal og size 12
Printer.FontBold = False
Printer.FontSize = 12
Avstand = Avstand + 300 'avstand til neste linje
'skriver ut det som er i ListView1
For i = 1 To ListView1.ListItems.Count

'kolonne1
Printer.CurrentY = Avstand
Printer.CurrentX = Col1
Printer.Print ListView1.ListItems(i).Text
'kolonne 2
Printer.CurrentY = Avstand
Printer.CurrentX = Col2
Printer.Print ListView1.ListItems(i).SubItems(1)
'kolonne 3
Printer.CurrentY = Avstand
Printer.CurrentX = Col3
Printer.Print ListView1.ListItems(i).SubItems(2)
Avstand = Avstand + 250
Next i

Printer.EndDoc

det finnes sikkert en kortversjon men den fungerer

MVH Knut Nordal

"Neo.dk" <neo___dk@hotmail.com> skrev i melding

Fra : Neo.dk

Dato : 02-04-02 14:50

Tak skal I have begge to !

Knut ... du er en *skat* - det var lige det jeg skulle bruge

Mvh Neo.dk

Fra : Neo.dk

Dato : 03-04-02 18:50

"Knut Nordal" <knnordal@c2i.net> skrev i en meddelelse
> Her er et eksempel til

snip >

Hej Knut

Tusind tak for det .. det var lige det jeg skulle bruge !!

Mvh Neo.dk

Fra : Knut Nordal

Dato : 04-04-02 16:38

Bare hyggelig