MSI K7T Turbo2 og Duron 1300
Fra : Martin Lippert

Dato : 01-04-02 10:43

Tja, ifølge forhandleren kunne det sammen, men hvad siger I? Jeg kan hverken
installere Win 98, XP eller noget som helst, end ikke på en "ren" disk! (Jeg
får fejl under installationen)...

Jeg har slået alt fra (Audio, USB, LPT, Com, caching, shadowing), pillet alt
ud (net etc.) og alligevel, installationen mislykkes hver gang!!!

Hvad er problemet? Anyone?

Mvh Martin

Fra : Dr. Ahcir

Dato : 01-04-02 12:37

"Martin Lippert" <Martin.Lippert@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
alt
> ud (net etc.) og alligevel, installationen mislykkes hver gang!!!

Hva som er problemet er vanskelig å si med så lite info du gir oss.
Hvis du skriver om hvilkene feilmeldinger du får og sender oss en liste av
maskinvare så kan det kansje løses.
Du kan tilfeldigvis ha en CD-ROM spiller som er defekt og du kan også ha en
Win 98 CD som er skadet.
Please, send mere info!

Fra : Flare

Dato : 02-04-02 00:09

Prøv BIOS update

--
Flare
-----------------------------------

Fra : Martin Lippert

Dato : 01-04-02 20:14

Hej igen

Ok, jeg har prøvet:

2 forskellige CD drev
2 Forskellige HD med forskellige kabler
2 forskellige RAM klodser (256 mb/128 MB)
2 strømforsyninger (300W/235W)
2 grafikkort (Asus V6600MX samt ATI Rage 128 begge AGP)
Win 98
Win ME
Win XP Prof. UK FULL
Win XP DK Upgrade

Ingen installationer har virket, omend win 98 er tæt på at køre (ustabil men
kan starte i fejlsikret tilstand)

Jeg får alle mulige forskellige fejl...

XP:
Oftes PAGE_FAULT_IN_NON_PAGED_AREA (XP UK)... af og til IRQ_et eller andet
relateret til ACPI.sys, USB.sys (begge er nu slået fra uden det har
hjulpet), , Et tråd der ikke kan frigives (XP DK), Blå skærm (XP fejl uden
angivelse af driver), af og til blinkende kurser i venstre hjørne pause og
så reboot.

ME:
siger Fejl (OE: 0028: 70042B1A og lign) samt "Regsvr32 lavede fejl i
Kernel32.DLL) - Win 98 siger noget tilsvarende

MSI boardet har nyeste BIOS (er flashet igen dvs. ver 3.3), både CPU og MB
er helt nye (købt i onsdags). Hvilken yderligere info. kunne være relevant?

På forhånd tak!

mvh Martin

Fra : Jan T S.

Dato : 02-04-02 22:27

Er næsten sikker på at det skyldes dårligt ram.

Mvh. Jan

Fra : Ink

Dato : 04-04-02 20:14

On Mon, 1 Apr 2002 11:42:57 +0200, "Martin Lippert"
> [...]

>Jeg har slået alt fra (Audio, USB, LPT, Com, caching, shadowing), pillet alt
>ud (net etc.) og alligevel, installationen mislykkes hver gang!!!

Jvf. amd skal bundkortet være revision 5.0a:

http://www.amd.com/us-en/Processors/TechnicalResources/0,,30_182_869_1073^4319|116_1,00.html

( Klip hele linket!)

Det kun også lyde som om cpu'en ikke får strøm nok, måske det står forkert i
bios ??
--
Henrik