Alexa
Fra : Newsreader

Dato : 01-04-02 01:36

Jeg har lige kørt Ad-aware med den seneste opdatering og den fandt
dette:

Alexa key:HKEY_CURRENT_USER\software\microsoft\internet
explorer\explorer bars\{meget lang talkode}\

Er der nogen der kan fortælle mig, hvad det dækker over?

Med venlig hilsen
Newsreader

E-mail: newsreader@REMOVEe-box.dk
Fjern "REMOVE"

Fra : Madsen

Dato : 01-04-02 01:52

Newsreader skrev:

> Alexa key:HKEY_CURRENT_USER\software\microsoft\internet
> explorer\explorer bars\{meget lang talkode}\
>
> Er der nogen der kan fortælle mig, hvad det dækker over?

<http://makeashorterlink.com/?H2E752C9>

Madsen.

Fra : Newsreader

Dato : 01-04-02 12:10

On 1 Apr 2002 00:51:39 GMT, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

><http://makeashorterlink.com/?H2E752C9>

Hej Madsen,

Tak for hjælpen, og selvom jeg ikke er særlgi velbevandret, så tyder
noget på at der tilsyneladende tale om en fejl i ad-aware, hvis jeg
eller har har fattet et par henvisningerne korrekt.

Fra : Madsen

Dato : 01-04-02 12:33

Newsreader skrev:

> Tak for hjælpen, og selvom jeg ikke er særlgi velbevandret, så tyder
> noget på at der tilsyneladende tale om en fejl i ad-aware, hvis jeg
> eller har har fattet et par henvisningerne korrekt.

Aha.
Efter de par link jeg læste igennem på Google-søgningen, så
opfattede jeg det snarere som noget søgehalløj man kan installere i
IE som hedder Alexa, men det er muligt at det er en fejl i Ad-aware.
Det skal nævnes at jeg også bruger Ad-aware version 5.7 Final med
en referencefil fra d. 25/03-02 og den finder ikke den nøgle i
registreringsdatabasen (Win2000 og XP).

Madsen.

Fra : Newsreader

Dato : 01-04-02 15:19

On 1 Apr 2002 11:33:10 GMT, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>Det skal nævnes at jeg også bruger Ad-aware version 5.7 Final med
>en referencefil fra d. 25/03-02 og den finder ikke den nøgle i

Jeg bruger XP ogAd-avare 5.62 med ref-fil 25/3-02.

Well, nu er så mit spørgsmål: Det eneste jeg har installeret på det
seneste er reg-fil fra Google så den kommer til at fungere som
søgemaskine, kan den så stammer derfra?

Jeg søgte på den lange nummer i Reg-basen på Google og fik bl.a.
følgende URL:

ShowBrowserBar Method
.... Browser Bar Name, Class ID. Search,
{30D02401-6A81-11D0-8274-00C04FD5AE38}.
Favorites, {EFA24E61-B078-11D0-89E4-00C04FC9E26E}. ...
msdn.microsoft.com/workshop/browser/webbrowser/reference/
methods/showbrowserbar.asp - 12k

.... og så er vi ude i noget, som jeg ikke fatter en meter af!

Fra : Madsen

Dato : 01-04-02 15:30

Newsreader skrev:

> Well, nu er så mit spørgsmål: Det eneste jeg har installeret på det
> seneste er reg-fil fra Google så den kommer til at fungere som
> søgemaskine, kan den så stammer derfra?

Her må jeg melde pas, men jeg tvivler for mange kører med den Google-
bar i IE og jeg har ikke tidligere hørt at den skulle være spyware.

Madsen.

Fra : Arne Eckmann

Dato : 08-04-02 05:49

"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev:

> Det skal nævnes at jeg også bruger Ad-aware version 5.7 Final med
> en referencefil fra d. 25/03-02 og den finder ikke den nøgle i
> registreringsdatabasen (Win2000 og XP).

Det afgørende er referencefilen, og i skrivende
stund er den nyeste referencefil 103-07.04.2002.

Men, så hudt jeg visker fandt referencefilen af
25.03.2002 nu også Alexa, omend ad-aware
med den seneste referencefil, gør det noget
mere dramatisk: Altså, dersom, hvis såfremt
og ifald, at man synes det er dramatisk med
221 styks helt ens Alexa nøgler i een enkelt
registreringsdatabase ))))))))

mvh
Arne

Fra : Arne Eckmann

Dato : 08-04-02 05:39

"Newsreader" <newsreader@e-box.dk> skrev:

> Tak for hjælpen, og selvom jeg ikke er særlgi velbevandret, så tyder
> noget på at der tilsyneladende tale om en fejl i ad-aware, hvis jeg
> eller har har fattet et par henvisningerne korrekt.

Folk opfatter åbenbart den slags forskelligt, men
eftersom ad-aware jo stiller dig frit mht. at fjerne
Alexa, kan det vel ikke kaldes en fejl, at de gør dig
opmærksom på, og giver dig mulighed for, at fjerne
skidtet.

mvh
Arne

Fra : Kim Greve

Dato : 12-04-02 22:44

"Arne Eckmann" <arne@eckmann.net> skrev i en meddelelse news:3cb12170$0$68811$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> Alexa, kan det vel ikke kaldes en fejl, at de gør dig
> opmærksom på, og giver dig mulighed for, at fjerne

Du kan godt nok selv bestemme om du vil slette denne key eller ej i Ad-Aware, du skal også sætte den på din ignore liste, men har du prøvet at åbne Ad-Watch (Pro udgave) så vil du se at tilstedeværelsen af denne key bliver logget hvert sekund, av for en filstørrelse fandt jeg ud af, den logges selv om den er på ignore listen.

Man må gå ud fra at det er en bug i Ad-Watch, at den logger en registrering der er i ignore listen, det kan være at det er rettet i version 5.71, som lige er blevet frigivet. (har ikke fået den installeret endnu...)

---
Kim Greve.

Fra : Madsen

Dato : 08-04-02 20:04

Arne Eckmann skrev:

> Det afgørende er referencefilen, og i skrivende
> stund er den nyeste referencefil 103-07.04.2002.

Tak for tippet. Den må jeg hellere få hentet. :)

> [...]
> mere dramatisk: Altså, dersom, hvis såfremt
> og ifald, at man synes det er dramatisk med
> 221 styks helt ens Alexa nøgler i een enkelt

Som nævnt har jeg ikke oplevet at 25.03.2002 finder noget som helst som
har noget med Alexa at gøre i mit system.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 08-04-02 20:39

Madsen skrev:

[Ny referencefil til Ad-aware]

> Tak for tippet. Den må jeg hellere få hentet. :)

Øv. Der er vist rimelig dødt lige nu.

Madsen.

Fra : Arne Eckmann

Dato : 08-04-02 22:17

"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse :

> Øv. Der er vist rimelig dødt lige nu.

Ja, sådan er det tit, men så er den der ofte
igen kort tid efter

mvh
Arne

Fra : Madsen

Dato : 09-04-02 00:11

Arne Eckmann skrev:

> Ja, sådan er det tit, men så er den der ofte
> igen kort tid efter

Jeg venter med tålmod. ;)

Madsen.

Fra : Arne Eckmann

Dato : 09-04-02 01:57

"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev:

> Jeg venter med tålmod. ;)

Nårh ja - nu havde jeg selvfølgelig travlt med
alt mulig andet, men hvis du ikke har fået den
endnu, har jeg zipped min kopi, og lagt den
her: http://hjem.get2net.dk/arne.eckmann/reflist.zip

mvh
Arne

Fra : Madsen

Dato : 09-04-02 02:01

Arne Eckmann skrev:

> http://hjem.get2net.dk/arne.eckmann/reflist.zip

Jeg takker mange gange.
Getright har stået med timeglas i en evighed og ser ikke rigtig ud til
at den vil hente den fra de steder jeg har prøvet indtil nu, men dit
link "fungede". :)

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 09-04-02 03:11

Madsen skrev:

> Som nævnt har jeg ikke oplevet at 25.03.2002 finder noget som
> helst som har noget med Alexa at gøre i mit system.

Det gør 07.04.2002 derimod. Den fandt en enkelt nøgle i regdatabasen
på min Win2000 installation, men intet på WinXP.
<http://www.wol.dk/~hijklm/adaware/alexa.gif>

Madsen.

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 01-04-02 22:20

Newsreader wrote:

> [...]
> explorer\explorer bars\{meget lang talkode}\
>
> Er der nogen der kan fortælle mig, hvad det dækker over?

Jeg kan ikke andet end fortælle dig hvad Alexa er,

http://info.alexa.com/

Endvidere kan du kikke på,

http://web.archive.org

Her ligger der kopier af Internet tilbage i tiden, noget at det ældste
jeg har fundet går tilbage til 1974!