IDE kanaler
Fra : JOHN NIELSEN

Dato : 31-03-02 17:46

Hej ng
er det muligt at man kan få flere ide kanaler end de to der
er der i forvejen.

jm

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 31-03-02 17:53

Ja. Køb en ekstra controller og sæt den i.
Jeg har 3 controllere og ialt 10 drev og det er ikke noget problem.

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : JOHN NIELSEN

Dato : 31-03-02 19:13

okay tak skal du have
"Michael Lund Sørensen" <hold-diskussionen-i@nyhedsgruppen-tak.dk> skrev i
en meddelelse news:I9Hp8.6229$iY5.248034@news010.worldonline.dk...

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 31-03-02 21:20

> [...]

> Ja. Køb en ekstra controller og sæt den i.
> Jeg har 3 controllere og ialt 10 drev og det er ikke noget problem.

køre du alle 10 drev fra samme 300w psu ?
eller hvordan giver du dem power.

Jan Rasmussen

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 31-03-02 22:15

Jeg har en 340 W strømforsyning og den kører på pumperne - men den trækker:

Athlon 900, 1½ GB ram, A7V MOBO, 1 CD-RW brænder, et DVD drev, 8 harddiske
(IBM!), GF2MX400, Netkort, lydkort, TV kort med MPEG2 processor, Firewire
kort med processor, en PCI controller (og 2 på MOBO), 12 blæsere (!) og lidt
mere.

Men den kører på pumperne!
Kik på nedstående link (der dog ikke er helt opdateret)

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : Deaster

Dato : 31-03-02 23:13

"Michael Lund Sørensen" <hold-diskussionen-i@nyhedsgruppen-tak.dk> skrev i
en meddelelse news:p%Kp8.6293$iY5.256346@news010.worldonline.dk...
> [...]
> (IBM!), GF2MX400, Netkort, lydkort, TV kort med MPEG2 processor, Firewire
> kort med processor, en PCI controller (og 2 på MOBO), 12 blæsere (!) og

Damn godt nok imponerende, men jeg er da glad for at der er et stykke tid
til at min Enermax 351 W psu maxer ud Hvad er det for et mærke psu du
har og hvordan kan du mærke at den er ved at være ked af det ?

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 01-04-02 00:15

Jeg kan ikke lige huske hvad den hedder men det er den standard monteret i
Chieftec kabinettet fra ProConsult. Jeg tror der er ProConsult der sætter
dem i, og det er ikke en Chieftec/Antech strømforsyning.

5 volt forsyningen går ned på 4,9 volt, men den kører fint. Men jeg har
kikket på Enemax 430 og 550 watt'er, men de er fandme dyre!

Jeg har også puslet med tanken om to strømforsyninger, én til HD'erne, men
jeg tror ikke jeg tør...
Der er plads i kabinettet til den! (oven på den primære).

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-04-02 03:07

"Michael Lund Sørensen" <hold-diskussionen-i@nyhedsgruppen-tak.dk> wrote in
message news:CLMp8.3976$567.257844@news000.worldonline.dk...
> Jeg har også puslet med tanken om to strømforsyninger, én til HD'erne, men
> jeg tror ikke jeg tør...

Hvorfor ikke ?

Jeg har 2 PSU'er min ene PC.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 01-04-02 05:10

> Hvorfor ikke ?
>
> Jeg har 2 PSU'er min ene PC.

Tja, døøø deeet veee jeg ikke rigtigt. Jeg er nok bare en tøsedreng... Måske
bange for at brænde det hele af.

Hvad har du så gjort ?

Jeg kunne forestille mig at harddiskene kom på sin egen strømforsyning. Skal
jeg så bare kortslutte et par af de sorte ledninger fra hver strømforsyning,
så de får fælles nul.

Og hvordan er det lige jeg får en ATX strømforsyning til at give strøm, når
den ikke tilsluttes noget bundkort ? (Der er vist noget der skal tilluttes,
oder was?)

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : Skimmerhorn

Dato : 01-04-02 00:16

"Deaster" <frankatcia@hotmail.com> wrote in message
> "Michael Lund Sørensen" <hold-diskussionen-i@nyhedsgruppen-tak.dk> skrev i
> [...]
NÅ nå. Jeg trækker følgende på min 300 watt PSU

PIII 800 dual, 512 MB ram, Asus P2B-DS, Mylex ExtremeRaid 1100,
3 x IBM 9lzx + 3 Atlas 10 KII + 4 x Atlas 10 K (alle 10.000 rpm),
1 WD 18.2 ide, 1 IBM 32 gb ide, Plex writer scsi, ide reader, netkort,
VGA kort MGA 400 Max, lydkort, 7 harddisk skuffer med 11 x 40 mm blæsere,
6 x 92 mm kabbinetblæsere + div div.

Skimerhorn

Fra : Jacob E

Dato : 01-04-02 02:10

"Skimmerhorn" <mlausten@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 1 WD 18.2 ide, 1 IBM 32 gb ide, Plex writer scsi, ide reader, netkort,
> VGA kort MGA 400 Max, lydkort, 7 harddisk skuffer med 11 x 40 mm blæsere,

Sat'me nogle seje maskiner i har... !

Mvh Jacob.

Fra : Erik G Christensen

Dato : 01-04-02 02:31

Jacob E wrote:

> Sat'me nogle seje maskiner i har... !

Hvad havde du ellers forventet af nørder ?

Og så er vi jo nogle der har mange forskellige

--
Regards Erik G. Christensen
Ikke ansvarlig for en ski'