Scripting på en MAC-server & preload image~
Fra : Anders Schrøder

Dato : 31-03-02 16:23

Jeg skal til at lave noget webdesign for en virksomhed, der har deres
hjemmeside liggende på en mac-server.
Mit problem er, at jeg ikke aner hvilke ASP-sprog, der kan fungere på en
mac-server. Jeg ved ikke mere specifikt, hvad det er for én.
Kan VBScript fungere på sådan én, eller skal jeg til at lære et andet sprog?

Et tillægsspørgsmål: Er der nogen, der er faldet over et lille javascript,
der laver en preload af alle billeder, så man slipper for at se siden før
alt ER hentet? Jeg mener at kunne huske at der skal laves en
http-forbindelse for hvert objekt på siden, og altså én for hvert billede.
Er det rigtigt?
Navigationen på min side fylder kun 3-4 k, men består af 12-15 billeder...

Venligst

Anders Schrøder

Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 31-03-02 18:40

"Anders Schrøder" <a_schrod@worldonline.dk>'s posting:

>Mit problem er, at jeg ikke aner hvilke ASP-sprog, der kan fungere på en
>mac-server. Jeg ved ikke mere specifikt, hvad det er for én.

_Muligvis_ kan du bruge Python, http://www.python.org/

Den rette gruppe til dette spørgsmål:
dk.edb.internet.webdesign.serverside

--
/CBH

KØBES: 'Discovering Smalltalk' af Wilf LaLonde
(E-postadresse gyldig)

Fra : Niels Prins

Dato : 31-03-02 21:52

In article <b8ieau00r0qsp8498u0pocgpafb9ol3hjb@dtext.news.tele.dk>,
Chr. Bohr-Halling <nospam@direkte.org> wrote:

> "Anders Schrøder" <a_schrod@worldonline.dk>'s posting:

ASP virker ikke på Mac. Hvis serveren kører det seneste styresystem fra
Apple Mac OS X, er det naturlige valg at bruge PHP og evt. MySql som
database. Hvis maskinen kører Mac OS 9.2 eller mindre kender jeg ikke
til mulighederne for scripting. Muligvis er der nogle muligheder i
Applescript. En anden mulighed er at bruge Frontier (www.frontier.com)
men det er et ret dyrt program, så vidt jeg ved.
Få virksomheden til at opgrader til OSX, så er du kørende med PHP der
ligner ASP meget. Det har også den fordel at du kan udvikle på en
Windows maskine da både PHP og MySql kører på begge platforme.

Niels

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 31-03-02 19:02

Du kan glemme alt om ASP på en Mac Server.