Køb af blæsere.
Fra : Pipeline

Dato : 31-03-02 14:40

Jeg vil skifte blæserne i min PC med nogle lidt mindre støjende og har kig
på følgende:
NC Overclockers Friend SECC til CPU´en som er en Athlon 500@600mhz. Denne
vil jeg skifte til en 1000mhz, hvis jeg kan finde en

Til PSU´en har jeg kig på to blæsere, en Pabst 19dba-2050rpm,
eller en Pabst 12dba-1500rpm.
Er den med 1500 omdrejninger nok til at køle PC´en (også hvis jeg får fat i
en 1000mhz processor, eller skal jeg købe den kraftigere blæser med 2050rpm?
Jeg har ikke yderligere blæsere i systemet, som har en temp. på 30grader, og
43 på CPU´en.

--
Hilsen/Regards
Pipeline

....There are flies on the windscreen...

Fra : Pipeline

Dato : 31-03-02 16:05

De to blæsere jeg har kig på til PSU´en har tre ben til strøm, men min PSU
har kun plads til to ben. Kan det så lade sig gøre at bruge disse blæsere?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-04-02 21:22

"Pipeline" <exciter@tiscali.dk> wrote in message
> De to blæsere jeg har kig på til PSU´en har tre ben til strøm, men min PSU
> har kun plads til to ben. Kan det så lade sig gøre at bruge disse blæsere?

Ja. Du skal bruge den røde og den sorte (rød=+12V, sort=stel).

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Dr. Ahcir

Dato : 31-03-02 16:46

> [...]
2050rpm?
> Jeg har ikke yderligere blæsere i systemet, som har en temp. på 30grader,

Bruk minst en PAPST 8412N2GM (19dB) til din PSU.
Du kan fint bruke, men som du selv sier så er det en tre pins kontakt på
denne.
Bruk kun den sorte og den røde ledningen, den gule gir kun et tachometer
signal for måling av turtall.
Et annet godt alternativ er å skaffe seg en rheostat som du monterer i din
PSU og da kan du selv regulere turtall/støy.

Vennligst hilsen
Richard Gallagher