ftp server
Fra : Ole Nielsen

Dato : 30-03-02 16:07

Et problem med ftp
Når jeg sætter ftpserver op med G6-server ,peger den
på min interne ip på mit net 192.168.0.2 i stedet for
min ip udaftil.
Man kan derfor selvfølgelig ikke logge på.

Jeg kører Win2000 og min router er Netgear RP114

Jeg har sat min ip til 'Trusted' i routerconfig , skulle altså
ikke være begrænset på nogen måde

Port 21 er sat til min ip 192.168.0.1

Hvad f....n er der galt

Fra : Ole Nielsen

Dato : 30-03-02 16:20

Port 21 er sat til min ip 192.168.0.2

192.168.0.1 er gateway til router

Fra : Lars Stokholm

Dato : 30-03-02 16:45

In dk.edb.netvaerk, Ole Nielsen wrote:

> [...]
>
>Jeg kører Win2000 og min router er Netgear RP114
>
>Jeg har sat min ip til 'Trusted' i routerconfig , skulle altså

Er din LAN IP 192.168.0.1 eller 192.168.0.2? Du siger begge dele.

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Lars Stokholm

Dato : 30-03-02 16:47

In dk.edb.netvaerk, Lars Stokholm wrote:

> [...]

Den skal mappes til din LAN IP, 192.168.0.2

>Er din LAN IP 192.168.0.1 eller 192.168.0.2? Du siger begge dele.

Sorry, jeg fik ikke læst dit andet indlæg godt nok.

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Jakob K. Nielsen

Dato : 30-03-02 22:56

8<---------------

Kan det være fordi at din router blokerer for at du kan tilgå din ftp på
yderside IP'en? Det er nemlig tilfældet med mange routere, såsom Speedstream
5781, Safepipe oa. Har du testet om andre kan komme på den?
Jeg aner intet om Netgear routere, men du skal ihvertfald lave statisk
NAT/portmapping til din lan IP. Din ftp-server skal sættes op med din lan
IP.

Mvh Jakob, CCNA

Fra : Ole Nielsen

Dato : 01-04-02 02:12