Sikkert et trivielt MySQL problem
Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 30-03-02 13:30

Hejsan,

Hvordan kan man lægge æøå og lignende i sine tables, og så få det samme
ud igen. Det funker såmen ganske godt i 'selve' mysql men såsnart jeg
prøver at spytte det ud i php går det galt og det bliver til mærkelig
sammensætninger. F.eks. æ -> 3/4

Hvad gør man traditionelt?

På forhånd tak for hjælpen.

anr

"Look at me! I'm a puffy pink cloud!"
-Homer Simpson

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 31-03-02 21:41

anrNOTPART@OFMAILmac.com (Andreas N Rasmussen) writes:

> [...]
> ud igen. Det funker såmen ganske godt i 'selve' mysql men såsnart jeg
> prøver at spytte det ud i php går det galt og det bliver til mærkelig

Du har formentlig et tegnsætproblem.

Indsætter du data i en DOS-skal i Windows 95/98/ME?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 01-04-02 09:11

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Du har formentlig et tegnsætproblem.
>
> Indsætter du data i en DOS-skal i Windows 95/98/ME?

Gættede jeg også på. Dog sker det både når jeg lader php indsætte
værdierne(navne på filer) og når jeg manuelt indsætter dem via MacSSH
forbindelse til mysqld. Kan det så stadig være tegnsæt problem?

anr

(G3 -> 8100)

"If you really want something in this life you have to work for it.
Now quiet, they're about to announce the lottery numbers."
-Homer Simpson

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-04-02 10:46

> [...]

> værdierne(navne på filer) og når jeg manuelt indsætter dem via MacSSH
> forbindelse til mysqld. Kan det så stadig være tegnsæt problem?

Ja. MacRoman er ikke ISO-Latin-1.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn