chmod 755 ?
Fra : SoulMate

Dato : 30-01-01 20:21

hvordan klarer jeg at få FTP'en til at sætte chmod 755 på de filer en
bruger oploader ?

- det er lidt kedeligt at man skal huske at chmode 755 på alle filer
man oploader til sin hjemmeside...

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 30-01-01 21:20

SoulMate skrev:

> hvordan klarer jeg at få FTP'en til at sætte chmod 755 på de
> filer en bruger oploader ?

Hvad er det for filer? Skal de være eksekvérbare? En normal modus for
ikke-eksekvérbare filer er 0644.

Kig evt. på umask ("help umask" i bash2).

// Klaus

Fra : SoulMate

Dato : 30-01-01 21:54

"Klaus Alexander Seistrup" <klaus@seistrup.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er det for filer? Skal de være eksekvérbare? En normal modus
for
> ikke-eksekvérbare filer er 0644.

okay - mig forvirret - syns det skifter lidt om apache giver
tilladelse til at man kan se nye sider alt efter om de er 755'et eller
ej...

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 30-01-01 23:34

SoulMate skrev:

> syns det skifter lidt om apache giver
> tilladelse til at man kan se nye sider alt efter om de er 755'et eller
> ej...

Så er Apache nok sat forkert op. Normalt er det kun CGI-scripts, der
skal chmod'es 755. Til gengæld skal *mappen*, almindelige filer ligges
i, normalt chmod'es 755.

--
http://jonaskochbentzen.dk/

Fra : SoulMate

Dato : 30-01-01 23:34

"Jonas Koch Bentzen" <ingen.epostadresse@eksempel.dk> skrev i en
meddelelse news:957ffn$ang$1@news.cybercity.dk...

> Så er Apache nok sat forkert op. Normalt er det kun CGI-scripts, der
> skal chmod'es 755. Til gengæld skal *mappen*, almindelige filer
ligges
> i, normalt chmod'es 755.

der var den! - mappen ;)

Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 01-02-01 17:22

Jeg efterlyser samme spørgsmål af samme grund :
altså hvordan sætter man op så ftp/cuteftp automatisk giver 755,? fordi:
jeg har fundet ud af at når jeg ikke kan se dele af en site, det være sig
html eller jpg/gif så virker det med X attributten.

alternativt: hvor er apache sat forkert op?

finn

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 30-01-01 22:06

SoulMate skrev:

> okay - mig forvirret - syns det skifter lidt om apache giver
> tilladelse til at man kan se nye sider alt efter om de er 755'et
> eller ej...

0755 gives typisk til directories, 0644 til [ikke-eksekvérbare] filer.

// Klaus