XP's Firewall
Fra : CG

Dato : 30-03-02 00:03

Hvilken erfaring er der XP's egen firewall
Er det nok eller ----- kan den ikke bruges?

Med venlig hilsen
Chris

Fra : Lars Stokholm

Dato : 30-03-02 00:09

In dk.edb.sikkerhed, CG wrote:

>Hvilken erfaring er der XP's egen firewall
>Er det nok eller ----- kan den ikke bruges?

Det er under 4 dage siden at næsten samme spørgsmål blev stillet:

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Jan Boegh

Dato : 30-03-02 17:49

"Lars Stokholm" <larsstokholm@mail.dk> wrote in message

> Det er under 4 dage siden at næsten samme spørgsmål blev stillet:

Den kan dog ikke ses på Tiscalis server - så det er jo nok forklaringen.

mvh
Jan

Fra : Lars Stokholm

Dato : 30-03-02 18:03

In dk.edb.sikkerhed, Jan Boegh wrote:

>Den kan dog ikke ses på Tiscalis server - så det er jo nok forklaringen.

4 dage og så er den væk? Det er godt nok en *¤&%¤# - server

Nå, men så får i mit svar her:
Angreb udefra bliver blokeret, men programmer (trojanske heste) vil
ikke blive forhindret i kontakt med nettet. Så hvorfor ikke bruge en
personlig firewall? Der er mange af dem der er gratis. Jeg giver en
stemme til ZoneAlarm.

Der blev desuden givet en stemme til Tiny Personal Firewall, og så var
der lige en ordkløver der tilføjede følgende

Jeg ville nok foreslå at holde sig til den i XP her,
kombineret med noget antivirus/trojaner scanner.
For at få udbytte af tiny (som jeg selv har fordi
den kan bruges til andet end at skræmme
brugeren) skal man forstå hvad de forskellige
protokoller er, og hvilke porte der bruges til
hvad. Hvis den oprindelige spørger var vel
bevandret heri var der nok ikke blevet spurgt.

'Angreb' er forresten ikke noget godt udtryk.
det rigtigt er 'traffik jeg ikke tillader', hvilket
i 99% af tilfældene viser sig at være legal
traffik. Ingen af de pfws der er tilgængelige
i dag har et ordentligt log analyse værktøj.

Angående trojanere, så kan de 3 bedste
jeg kender (dem jeg helst ville bruge hvis
jeg hældte til den side) bypasse udgående
filtrering i pfws.

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Lars Stokholm

Dato : 30-03-02 18:06

In dk.edb.sikkerhed, Lars Stokholm wrote:

[snip]

>Nå, men så får i mit svar her...

Nå, men så får I mit svar her...

Desuden kan indlæget udmærket findes på Google. Det burde ikke være
det store problem.

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 30-03-02 19:19

In article <00mp8.5979$iY5.211735@news010.worldonline.dk>, Jan Boegh wrote:

> Den kan dog ikke ses på Tiscalis server - så det er jo nok forklaringen.

Sludder. Det er nok på tide at skifte newsreader.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Remember the... the... uhh.....