Kommunikation med et målekort
Fra : Kildahl

Dato : 29-03-02 20:00

Hej
Er der nogen der ved hvordan man sender og modtager data fra et målekort.
Det jeg har brug for er en kommando der kan læse hvad der står på en bestemt
adresse, altså den adresse som kortet har
På min gamle Commodore 64 hed det Poke og Peek men hvordan gør jeg i VB

På forhånd tak

Åge

Fra : Martrin

Dato : 31-03-02 01:11

Er det til LPT eller Comm porten

--
Mvh. Martin

Fra : Kildahl

Dato : 31-03-02 16:43

Hej Martin

Det er et internt ISA kort,

MVH Åge

Fra : Martrin

Dato : 03-04-02 21:08

Der har jeg desværre ingen erfaring, men du kunne kigge lidt rundt på
nettet. Der skulle være en mulighed.
Dette VB forum er der ikke så mange som kan eller gider at svare på
beskeder, så jeg vil anbefale dig fx: at finde siden Eksperten.dk(tror nok
at de har skiftet domæne.) og spørg der, jeg fik hjælp til kommunikering af
LPT porten derfra.

Fra : Rayman

Dato : 04-04-02 16:36

Hvis du vil kommunikere med "porte" i computeren, herunder LPT og COM
controllerne, har jeg en IO.DLL der kan læse/skrive porte fra VB.

Mvh. Rayman