I er jo så kloge....såeehhh..
Fra : Duckieboy

Dato : 29-03-02 00:46

Hejsa alle i gode folk på 2-hjulere!

Jeg er i den heldige situation at jeg er blevet en nybagt ejer af en
Aprilia RS50 fra '98....
Om "biken" er der ikke andet at sige end at den er perfekt og en sjov
lille satan..

Jeg går dog og overvejer at få lidt flere kræfter i den - altså få smidt
noget tun på den..
Jeg vil selvfølgelig gerne have det til en pris der er til at betale, og
det skal ikke smadre motoren eller være noget bras.....

Da jeg på dette punkt er uvidende føjer jeg derfor til JER!! Kloge
godtfolk som kører rundt med og kender noget til det...

Mit spørgsmål er derfor: Hvad skal jeg købe?..og hvad vil det give af
kraft, og hvad vil det koste...og er der noget jeg skal være opmærksom
på??

Jeg glæder mig meget til at høre en masse gode meninger og svar på dette
spørgsmål..og der er jo også nogle point på højkant...så skriv lige hvad
du har at sige....

på forhånd tak!

MVH Nicolai Andersen
www.duckieboy.subnet.dk (tag jer ikke af billedet *S*)

http://www.kandu.dk/

Fra : Bendt Grunge

Dato : 29-03-02 09:36

> Jeg er i den heldige situation at jeg er blevet en nybagt ejer af en
> Aprilia RS50 fra '98....

Tillykke med den.

> Mit spørgsmål er derfor: Hvad skal jeg købe?..og hvad vil det give af
> kraft, og hvad vil det koste...og er der noget jeg skal være opmærksom
> på??

du skal gå udenom ALT der hedder noget ukurent, dvs. noget der ikke er
47,6mm, grunden er at rigtig race er op TIL 70 ccm og ikke over, (i langt de
fleste lande) derfor bliver de 49 og 49,5 mm cyl lavet som sport med et
bedere drejningsmoment( sejtræk) for nemmer bykørsel men mangler til gengæld
meget topeffekt, jeg har set 50ccm Derbi GPR kun med tun potte og en 21mm
kab. være lige så hurtig som en Prila med 49mm komplet tun.

Så det tun som jeg ville anbefale er HEBO´s 47,6 Racing Cyl. til omkring
1700 Kr. og en Tecnigas RSG 1399 KR udst. samt en 21mm kaburator med studs
950Kr, og et sæt nyt kabon membraner, så køre den.

BG.

Fra : Ultra

Dato : 29-03-02 11:54

> Mit spørgsmål er derfor: Hvad skal jeg købe?..og hvad vil det give af
> kraft, og hvad vil det koste...og er der noget jeg skal være opmærksom
> på??

Jeg ved godt, det ikke svarer helt på dit spørgsmål, men du kan da prøve at
kigge lidt på http://rs50.dk/Dansk_forside.htm .

/Ultra