Linux og drevformater
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-03-02 19:15

Hey

Hvilke drevformater kan Linux læse

FAT32, NTFS osv?

Havde nemlig lige overvejet et øjeblik at købe en disk mere, til at
indstallaere noget spændende på. Men så er problemet med alle de ting, der
ligger på de andre diske, som er I NTFS

Fra : DUdsen

Dato : 27-03-02 22:10

Bjarke Hansen wrote:

> Hey
>
> Hvilke drevformater kan Linux læse
>
> FAT32, NTFS osv?

Linux kan bøde læse og skrive FAT32 unden problemer.
NTFS kan den læse men absolut ikke skrive på.

Fra : Bo Simonsen

Dato : 28-03-02 02:19

On Wed, 27 Mar 2002 19:14:39 +0100, Bjarke Hansen wrote:

> Hey
>
> Hvilke drevformater kan Linux læse
>
> FAT32, NTFS osv?

Hvorfor kalder du ikke bare filsystemer?

Linux kan også læse FAT udover de 2 andre du mener, hvis vi ser det i
DPS/Windows perspektiv

Bo Simonsen

Join the GNU generation!

Fra : Martin Skøtt

Dato : 27-03-02 19:53

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> writes:

> [...]
>
> Havde nemlig lige overvejet et øjeblik at købe en disk mere, til at
> indstallaere noget spændende på. Men så er problemet med alle de ting, der

Linux kan læse en hel del forskellige filsystemer alt afhængigt af
hvad der er kompileret med i din kernel. Filsystemer som de
forskellige udgaver af FAT klarer Linux ganske fint. Jeg har ikke selv
erfaring med NTFS og HPFS (OS/2) under Linux, men der er drivere for
dem. NTFS driveren er vist ikke 100% stabil til skrivning på disken,
men som sagt så er det ikke noget jeg har erfaring med

--
Martin Skøtt
martin@z3n.dk

Fra : Jacob Gaarde

Dato : 03-04-02 09:37

Bjarke Hansen wrote:
> [...]
>
> Havde nemlig lige overvejet et øjeblik at købe en disk mere, til at
> indstallaere noget spændende på. Men så er problemet med alle de ting, der

jacobg@coplin10 /<2>all/jacobg> grep -A16 -B30 -i ntfs .config.K7.UP.WS.2.4.17
# File systems
#
CONFIG_QUOTA=y
CONFIG_AUTOFS_FS=m
CONFIG_AUTOFS4_FS=y
CONFIG_REISERFS_FS=y
# CONFIG_REISERFS_CHECK is not set
CONFIG_REISERFS_PROC_INFO=y
# CONFIG_ADFS_FS is not set
# CONFIG_AFFS_FS is not set
# CONFIG_HFS_FS is not set
# CONFIG_BFS_FS is not set
CONFIG_EXT3_FS=m
CONFIG_JBD=m
# CONFIG_JBD_DEBUG is not set
CONFIG_FAT_FS=m
CONFIG_MSDOS_FS=m
CONFIG_UMSDOS_FS=m
CONFIG_VFAT_FS=m
# CONFIG_EFS_FS is not set
# CONFIG_JFFS_FS is not set
# CONFIG_JFFS2_FS is not set
CONFIG_CRAMFS=m
CONFIG_TMPFS=y
CONFIG_RAMFS=m
CONFIG_ISO9660_FS=m
CONFIG_JOLIET=y
CONFIG_ZISOFS=y
# CONFIG_MINIX_FS is not set
# CONFIG_VXFS_FS is not set
CONFIG_NTFS_FS=m
CONFIG_NTFS_RW=y
CONFIG_HPFS_FS=m
CONFIG_PROC_FS=y
CONFIG_DEVFS_FS=y
# CONFIG_DEVFS_MOUNT is not set
# CONFIG_DEVFS_DEBUG is not set
CONFIG_DEVPTS_FS=y
# CONFIG_QNX4FS_FS is not set
CONFIG_ROMFS_FS=m
CONFIG_EXT2_FS=y
# CONFIG_SYSV_FS is not set
CONFIG_UDF_FS=m
CONFIG_UDF_RW=y
CONFIG_UFS_FS=m
# CONFIG_UFS_FS_WRITE is not set

--
//Jacob Gaarde
//Dont reply to my (aparent) e-mail address. Instead Use