<a name="top"></a> - hvorfor kan jeg ikke ~
Fra : Søren

Dato : 27-03-02 15:52

Hey!

Problemet er som følger:

På min ASP skriver jeg:
<a name="top"></a>
og prøver at hoppe til den via:
Jeg får bare en 404!!!!???

Plz help...

Søren

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 27-03-02 18:59

Søren wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Jeg får bare en 404!!!!???

Der er noget galt med dit link - det har intet med ASP at gøre.
Har du prøvet om dette virker:

Hvis dette ikke virker (hvilket jeg gætter på) så prøv at tjekke
om din fil minside.asp virkelig er placeret der hvor linket fører
hen.

Hvis alt går galt, så prøv at skrive et indlæg her i tråden med
et link til siden. Det gør det meget nemmere at se hvor problemet
er.

De bedste hilsener
Jonas

Fra : Stig Nygaard

Dato : 28-03-02 12:18

Hej Søren

Søren wrote:
> <a name="top"></a>
> og prøver at hoppe til den via:
> Jeg får bare en 404!!!!???

For det første skal der være et indhold i dit bogmærke for at det er
korrekt og virker i alle browsere. F.eks:

<a name="top">Overskrift</a>

Når det er sagt, så tror jeg der er noget andet galt også. Du burde kun
få en 404 hvis minside.asp ikke findes.

Mvh. Stig
stig@rockland.dk
* Bedre (D)HTML ?! --> http://www.rockland.dk/stig/upghtml.html *

Fra : Insider

Dato : 28-03-02 12:41

Søren wrote:

> Hey!
>
> Problemet er som følger:
>
> På min ASP skriver jeg:
> <a name="top"></a>
> og prøver at hoppe til den via:
> Jeg får bare en 404!!!!???
>
> Plz help...

Try

Or

In any case, an empty anchor should not be any problem.

--
Insider

Fra : Søren

Dato : 02-04-02 14:28

Tusind tak for alle jeres råd! Jeg afprøvede det hele, men
desværre var der intet af det der hjalp... :(
Jeg tror dog jeg er ved at indsnævre problemet... Siden er
opbygget af 2 frames - en vestre og en højre. Den venstre hedder
"SideMenu" og den højre "MainWindow".
Jeg har prøvet at bruge 'target="..." ' og det hjælper, men
eftersom siden er opbygget i frames, så forsvinder min vestre
frame... Bevares, det ser da ret sjovt ud, men det er altså ikke
hensigtsmæssigt... :P

Nogen gode ideer? Plz? Pretty plz? :)

Søren

--
KONKURRENCE PÅ HTML.dk:
fortæl hvordan din drømmeeditor ser ud

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-04-02 14:37

Tue, 2 Apr 2002 13:28:10 +0000 (UTC), skrev Søren
<soren@andersen.as>:

> [...]
>Jeg har prøvet at bruge 'target="..." ' og det hjælper, men
>eftersom siden er opbygget i frames, så forsvinder min vestre

Det ville være meget nemmere, hvis vi kunne se siden med fejlen.

Du har link i venstre frame som skal hoppe til et bogmærke i
højre frame.

skulle da kunne gøre det, husk også, at der er forskel på små og
store bogstaver, når du uploader siden.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Søren

Dato : 05-04-02 15:55

> Det ville være meget nemmere, hvis vi kunne se siden med fejlen.

Det kan du desværre ikke, for den er slet ikke på nettet! :)
Det er en menu til en CD, og jeg har ikke noget sted at smide den op
så du kan se den... :(
Men jeg skal da med glæde sende dig sådan en CD, hvis du mener det
er nødvendigt! Men kun hvis du lover ikke at mobbe mig alt for meget
for min "slap-dash" HTML... :)

Ja... Det mener jeg jo også... Jeg kigger på det igen!

Nu ved jeg ikke hvor hård du er til ASP, men er det muligt, via en
eller anden obskur ASP funktion, at HENTE navnet på den fil der
ligger i en højre frame?

thx!

Søren

Fra : Jørn Andersen

Dato : 05-04-02 17:05

On Fri, 5 Apr 2002 14:54:56 +0000 (UTC), Søren <soren@andersen.as>
wrote:

>Nu ved jeg ikke hvor hård du er til ASP, men er det muligt, via en
>eller anden obskur ASP funktion, at HENTE navnet på den fil der
>ligger i en højre frame?

ASP er serverside og derfor ligeglad med, hvilken ramme din browser
vælger at placere dine dokumenter i.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 06-04-02 16:19

Eftersom det skal ligge på en CD kan du ikke anvende ASP eller noget
som helst andet der kræver en server.

Fra : Ulrik Kold

Dato : 06-04-02 16:26

Jens Peter Karlsen wrote:
> Eftersom det skal ligge på en CD kan du ikke anvende ASP eller noget
> som helst andet der kræver en server.

Hvor henne ser du, at det hele skal ligge på en CD?

Og kan jeg så ikke få dig til at følge Netiketten?

..kold
--
Hi! I'm your friendly neighborhood signature virus. -|- www.ulrikkold.dk
Copy me to your signature file and help me spread! -|- mig@ulrikkold.dk

Fra : Ulrik Kold

Dato : 06-04-02 16:28

Jens Peter Karlsen wrote:
> Eftersom det skal ligge på en CD kan du ikke anvende ASP eller noget
> som helst andet der kræver en server.

Ok, doh! Har fundet det. Det hjælper at lede, som min mor altid sagde.

..kold

Fra : Søren

Dato : 08-04-02 14:09

> Eftersom det skal ligge på en CD kan du ikke anvende ASP eller noget
> som helst andet der kræver en server.

Det fandt jeg også ud af da jeg prøvede en <!-- #include file="..." -->
Det gik ikke godt... :)

Anyway, så det jeg ville have brugt funktionen til, var at jeg har en
menu i venstre frame, som jeg gerne vil have til også at kunne hoppe
til de der Anchors... Problemet er bare at der er en fire-fem
undersider, og jeg kan ikke bare lave en ny menu hvor alt er det samme,
undtagen side henvisningen... Det kommer til at se dumt ud...
Tror jeg vil spørge inde i Java-Forumet...

Thx....

Søren