Xlib: extension "RENDER" missing on displ~
Fra : DUdsen

Dato : 27-03-02 12:37

hvad betyder følgenede minne kde programmer starter op men har på
fornemmelse at det ikke lige frem er et sundheds tegn.
er der nogen der ved hvordan det fixes hvis det i dethele taget skal fikses.

Fra : Kent Friis

Dato : 27-03-02 12:43

Den Wed, 27 Mar 2002 12:36:42 +0100 skrev DUdsen:
>hvad betyder følgenede minne kde programmer starter op men har på
>fornemmelse at det ikke lige frem er et sundheds tegn.
>er der nogen der ved hvordan det fixes hvis det i dethele taget skal fikses.

KDE forsøger at køre antialiased fonts (en teknik til at gøre fontene
slørede i kanten, og lettere ulæselige), og det understøtter din
X-server ikke. Du kan enten slå antialised fonts fra i KDE, eller
opgradere din X-server (RENDER findes vist først fra XFree 4.0).

Mvh
Kent
--
Advarsel: ny e-mail adresse - med risiko for at mails går tabt.
Den gamle adresse virker stadig, men bliver primært checket i

Fra : enrique

Dato : 27-03-02 13:41

On Wed, 27 Mar 2002 12:43:04 +0100, Kent Friis wrote:

> [...]
> X-server ikke. Du kan enten slå antialised fonts fra i KDE, eller
> opgradere din X-server (RENDER findes vist først fra XFree 4.0).

Såvidt jeg husker er RENDER ikke understøttet af alle kort drivere.
Her er lidt beskrivelse om aa fonte og RENDER:

http://www.linuxdoc.org/HOWTO/mini/FDU/x-4x.html

--
Mvh. / Kind regards
Henrik Farre < enrique AT obel DOT auc DOT dk >