VB.NET - Flere forms, samme kontrol
Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 27-03-02 12:04

Hej alle,

jeg er ved at lave et program i vb.net, hvori jeg har en tab-kontrol med
5 forskellige tabs.

For hver tab, er der to listviews. Den venstre listview vil altid
præsentere samme type data, men fra forskellige kilder. Den højre
listview, vil præsentere nøjagtigt samme data uanset hvilken tab
man har aktiv.

Kan nogen komme med en god ide til hvordan jeg bedst gør dette, så jeg
undgår at have 10 forskellige listviews, når jeg logisk set kun burde
have to der går igen på alle tabs ?

Jacob

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 27-03-02 12:40

"Jacob Saaby Nielsen" <jay@dontspam.kode-fu.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan nogen komme med en god ide til hvordan jeg bedst gør dette, så jeg
> undgår at have 10 forskellige listviews, når jeg logisk set kun burde

Md mindre .NET er meget forskellig fra VB6 på dette punkt, så ville jeg løse
det på flg. måde:

1) Den LW, som indeholder faste data, 'tegnes' *udenfor* tab-kontrollen og
trækkes ind over den. Den vil herefter vise sig på alle tabs (fordi den
reelt ikke ligger i tab-kontrollen, men ovenpå den)
2) De 5 LWs, som skal vise forskellige data, ville jeg skabe som en
kontrol-array, hvor deres index korresponderer til den tab, de ligger på. Så
kan du referere til dem noget i retning af:
LW(ssTab.Tab)

Men som sagt: Det er VB6, ikke .NET - så måske kan du ikke bruge det....?

Jens Vestergaard
www.railsoft.dk

Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 27-03-02 15:05

In article <3ca1af6a$0$72063$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
j@railsoft.dk says...
> [...]
> LW(ssTab.Tab)
>
> Men som sagt: Det er VB6, ikke .NET - så måske kan du ikke bruge det....?

Hej Jens,

jeg prøver i hvert fald om det er muligt. Tak for rådet =)

--

Jacob Saaby Nielsen
http://www.kode-fu.net

Fra : preben nielsen

Dato : 27-03-02 17:37

"Jens Vestergaard" <j@railsoft.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kontrol-array, hvor deres index korresponderer til den tab, de
ligger på. Så
> kan du referere til dem noget i retning af:

Note: VB.NET har ikke control-arrays.....

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk