Computerspil
Fra : Soren Pedersen

Dato : 27-03-02 11:15

Er der nogen der kender til et site med anbefalinger og / eller gennemgang
af computerspil til småbørn ?
Vores datter på 3 kender både "Pixeline" og "Lego for begyndere" forfra og
bagfra. Hvordan er standarten i de øvrige Lego spil ?

Mvh
/Søren
--
Kig billeder og "Mini-marked" på www.sitecenter.dk/tinaogsoeren

Fra : Dopedog KDC

Dato : 27-03-02 15:24

Jeg kender ikke legospillene, men måske Hugo spillene var noget ved for
hende?

Jeg har selv en kusine på 3-4 år og hun spiller Hugo, Pixeline, Volmers
Videnskabshus og Lego spillene.

Så vidt jeg ved er der udgivet 15-20 Hugo, Pixeline og Lego spil ialt så det
er bare med at komme igang :)

-Ronnie

--
Life was great at the age of five,
but that was then, this is now!

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 27-03-02 16:13

Hej

Vi har en del forskellige spil til børnene. Storhitterne er P.S. Bamse
til den lille på knap 3 år. Magnus og Myggen, Bananer i pyjamas og
Byggemand Bob til den store på 4. De har spillet computerspil siden den
lille var 2½ og den store var 3. Vi købte ved samme lejlighed en
børnetrackball, den kan de med lethed styre. Vores er en Genius Kidsball
som vi fik hjem fra New Zealand via internettet. Den kan desværre ikke
fås herhjemme. Sendt fra New Zealand kostede den 300.- inkl. den
billigste porto. Du kan finde den på: modec.safeshopper.com. Held og lykke.

Med venlig hilsen
Marianne Feddersen

Fra : Michael Petersen

Dato : 27-03-02 16:40

"Soren Pedersen" <smp@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der kender til et site med anbefalinger og / eller gennemgang
> af computerspil til småbørn ?

du kan se en masse om børnespil på www.levende.dk som er levende bøgers
hjemmeside. De laver nogle ret gode børnespil. Desuden kunne hun prøve at
kigge på spil såsom Laura & Diamanten eller måske power puff girls.

Michael

Fra : vagn torup

Dato : 27-03-02 16:51

Hejsa
Jeg kan også varmt anbefale spillene fra Levende Bøger. De er geniale. Vi
har også 6 af LEGOs spil. Alle er supergode. Min favorit er lego for
begyndere, men den kender I jo. Men køb Levende Bøgers "Børnehaven". Den har
mine ELSKET. Nu spiller den store (5½ år) levende bøger 1. klasse.
Næstældste barn (4 år) lego for begyndere og 3. barnet (snart 3) bananer i
pyjamas og Bamses billedbog og Teletubbies. Personligt synes jeg de 3 spil
er noget junk, men vi låner dem på biblioteket og dermed har det jo ikke
kostet noget at lade ham prøve dem.
MVH Rikke
Soren Pedersen <smp@privat.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ca19f8c$1$72391$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Henrik Dissing

Dato : 27-03-02 18:27

On Wed, 27 Mar 2002 11:14:57 +0100, Soren Pedersen wrote:

>Hvordan er standarten i de øvrige Lego spil ?

Svingende. Vores knægte har haft stor fornøjelse af Lego Racers, som er et
hyggeligt lille bilspil som selv små børn kan finde ud af. Til gengæld var
Lego Rock Raiders noget skrammel, både rent spillemæssigt og teknisk. Det
var helt tydeligt to de to spil kun havde Lego-logoet tilfældes.

Venlig hilsen
Henrik Dissing

Fra : DavMar

Dato : 27-03-02 20:05

Bille Trille er et hit herhjemme...

VH Maria

Fra : kim

Dato : 28-03-02 01:53

Cirkeline spillet " Storbyens mus" kan fås her : http://www.km-animation.dk/

http://www.cirkeline.dk/

Mvh kim

Fra : Flemming

Dato : 29-03-02 19:39

Rasmus Klump leger og lærer, ByggeBob, Magnus og Myggen, Lego spillene,
Pixeline, Peter Plys, Thomas og Tim er alle gode spil og "hits" hos os.
Gitte

Fra : HANNE MOOS

Dato : 01-04-02 13:59

Min datter på nu 4½ har haft mest fornøjelse af forskellige Barbie-spil
(sminke-salon,og modedesigner). Ikke politisk korrekt, men hun har elsket
dem fra hun var 2½....
Hun spiller dog også de fleste af de andre nævnte - og f.eks. vinden i
piletræerne, rasmus klump, pipi og pingu.